Az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) jelentése szerint tavaly jelentősen emelkedtek a belföldön termelt borok árai, ám az exportpiaci áremelkedés továbbra is mérsékelt maradt.
A beszerzési adottságoknak és a logisztikai megoldásoknak köszönhetően hazánk vezető diszkontáruházlánca a borexportban is meghatározó szereplővé vált. A magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez a Lidl Magyarország tavaly 14,2 milliárd forinttal járult hozzá, amely több mint 60 százalékos növekedés az öt évvel ezelőttihez képest. A borkínálat magas minőségét a több lépcsős kiválasztási folyamat és a szigorú minőség-ellenőrzési rendszer garantálja.
Az év első nyolc hónapjában a borexport értéke 20 százalékkal, a mennyisége pedig 31,5 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, csökkent a kivitt borok egységára - tájékoztatott Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, az Országgyűlési mezőgazdasági bizottsága szőlő-bor-pálinka albizottságának ülésén.
Vidéken várhatóan 10% alatti szobaár-emelkedést bír majd el a piac
Mozgalmas esztendő volt, annyi biztos.
Intenzív szakaszában van a háború.
Erős állítást tett az elemző.
Szankcionált személy lehetett a célpont.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?