Megnyitotta első budapesti Renault és Dacia autószalonját az AutoWallis Csoport a portugál Salvador Caetano Csoporttal közös együttműködés keretében - derült ki a cég közleményéből.
Közel 20 százalékkal növelte újgépjármű-eladásait az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletága az év első kilenc hónapjában, miközben a használtautó-értékesítés 32 százalékkal bővült. A cég Nagykereskedelmi Üzletága tavaly ősztől folyamatosan növeli eladásait az azonos előző évi negyedévhez képest, és a harmadik negyedévben ismét rekordot ért el. Az AutoWallis 2024-ben a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol, amit az organikus növekedés és júliusban lezárt cseh akvizíció egyaránt támogat.
2024-ben is beszámolt zöld beruházásairól az AutoWallis csoport, melyek összértéke az elmúlt 3 évben elérte a 3,3 milliárd forintot, és jelenleg is folyamatban van több projekt előkészítése, olvasható a közleményben. A társaság legfrissebb éves Zöld allokációs- és hatásjelentésében a 2021-ben kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználását és azok környezeti hatásait ismerteti.
Átláthatóság hiányában tisztességtelenek egy közismert autóforgalmazó egyoldalú szerződésmódosítási jogon alapuló, vételárváltozásra is alkalmas általános szerződési feltételei - állapította meg a bíróság jogerősen egy az ügyész által indított közérdekű perben, amelyről a Fővárosi Fellebbviteli Főügyészség adott ki tájékoztást.
A cseh autókiskereskedelmi piacra is belépett az AutoWallis Csoport, miután sikeresen lezárta a Stratos Auto három BMW márkakereskedésének felvásárlását. A közép- és kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója a tranzakció során Prágában és két további cseh városban vásárolt BMW márkakereskedéseket.
Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus növekedés és akvizíciók mellett üzletfejlesztésekkel is tovább növekedjen.
A magyar tőzsde egyik legizgalmasabb növekedési sztoriját rakta le az asztalra az AutoWallis, a korábbi tervszámokat adott esetben többszörösen túlteljesítve bővült a társaság az elmúlt években, és a menedzsment a héten lerántotta a leplet az újabb célokról. A 2028-ig szóló stratégia szerint a vállalat nemcsak az eladott autók számát, de az árbevételét is duplájára növelheti, míg a profit ennél is nagyobb arányban nőhet, egyrészt az évi 2-3 tervezett akvizíciónak, másrészt az organikus bővülésnek köszönhetően. Az iparági környezetről, a frissen bemutatott stratégiáról, és a növekedés következő lépéseiről kérdeztük Ormosy Gábort, az AutoWallis vezérigazgatóját.
2023-ban a Ford Focus modellek hirdetéseire kattintottak a legtöbben a legnagyobb kínálatú használtautó-portálon, míg a második helyen a Škoda Octavia, a dobogó alsó fokán pedig az Audi A4 áll.
Kifejezetten izgalmas környezetben működik az AutoWallis, hiszen az autóipar nagyon komoly átalakuláson megy át, részben az elektrifikáció miatt, ráadásul a jelenlegi makrokörnyezet általánosságban is kihívásokat támaszt az iparági szereplők elé. Eközben az AutoWallis jelentős növekedési pályán mozog, egymás után kebelezi be az akvizíciós célpontokat és legújabban a kínai márkák európai hódításából is kiveszi részét. Az iparági trendekről, a vállalat eredményeiről és a jövőbeli tervekről kérdeztük Ormosy Gábort, a vállalat vezérigazgatóját.
A Porsche Holding Salzburg (PHS) novemberi 22-i hatállyal Wachtler Tamást nevezte ki a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatójává; a 44 éves szakember az értékesítési- és marketing területekért lesz felelős.
Úgy tűnik, végleg elmúltak azok az idők amikor még 3-4 millió forint körüli áron is lehetett új autót vásárolni. A Pénzcentrum május után most ismét összeállította a 10 legolcsóbb, Magyarországon megvásárolható új autó listáját, amelyen mindössze két típus fért be az 5 millió forintos árszint alá. Nézzük, milyen lehetőségei vannak annak, aki szűkebb keretből szeretne új autót vásárolni!
Ötvenhárom autót lefoglalt és bankszámlákat zárolt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy gépjármű-kereskedő cégnél, amely megpróbálta eltitkolni a járművek eladásából befolyt bevételét.
Az Európai Bizottság öt évvel meghosszabbította azokat a szabályokat, amelyek szabadabb teret adnak az autóiparnak a forgalmazókkal, alkatrész-kiskereskedőkkel és javítóműhelyekkel való megállapodások megkötésére, és jelentősebb hangsúlyt fektetnek a járművekkel kapcsolatos adatokra - adta hírül a Reuters.
A magyar autókereskedésekben lerövidültek a várólisták, miután a koronavírus-járvány okozta leállások miatt a gyártók készleteit teljesen elkapkodták és gondot jelentett a kereslet kielégítése. Mostanra viszont a népszerű modelleket akár 2-3 hónapos határidővel is le tudják szállítani - tudta meg a Pénzcentrum a hazai importőröktől.
Míg sok vállalat a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszavágja előrejelzését, az AutoWallis a múlt héten tartott befektetői nap alkalmával a 2025-ös tervszámok megerősítése mellett döntött. Ormosy Gábor vezérigazgató azonban a Portfolio-nak elmondta, hogy az elmúlt időszakban elért növekedés alapján nem zárható ki, hogy a közeljövőben felemeljék a tervszámokat - bár hangsúlyozta, hogy a makrogazdasági környezetre való tekintettel óvatosan fognak eljárni a felülvizsgálatkor. A cégvezér emellett beszélt a az iparági átalakulásról, a legfrissebb akvizíciókról, az ausztriai terjeszkedésről, és arról, hogy a jelenlegi részvényárfolyam tükrözi-e az AutoWallis fundamentumait.
Márciusban 12 830 használt személyautót regisztráltak Magyarországon, a februárinál 8 százalékkal, a tavaly márciusinál 22 százalékkal többet; a koronavírus-járvány kitörése, 2020 februárja óta nem volt ekkora forgalom a használt autók importjában - közölte a JóAutók.hu a DataHouse adatai alapján.
Eddig ember alkotta eszköz ilyesmire nem volt képes.
Kemény volt ez az év, és ezzel még nincs vége.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?