A személyautók piaca 2024-ben jelentős növekedést mutatott Magyarországon, 2024-ben 121 607 személyautót regisztráltak az országban, 13 százalékkal többet az előző évinél - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) pénteken.
A brazil kikötőkben ragadt több tízezer kínai elektromos autó azt jelzi, hogy a világ egyik legnagyobb autópiacán is új folyamatok indultak meg. A külföldi elektromos autók behozatali vámkedvezményének megszűnése a brazil autóipar védelmét célozza, és a lépés megkérdőjelezi a BYD és Great Wall Motor (GWM) kínai autógyártók jövőbeli terjeszkedési terveit - írta meg a Bloomberg.
Az elektromos autók térnyerése kulcsfontosságú az EU szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a fenntartható közlekedés megvalósítására irányuló terveiben. Bár számos akadály nehezíti az áttörést, Franciaországban egy új autómegosztó program sikere mutatja, hogy a kezdeti szkepticizmus leküzdhető, miközben a déli régiók infrastrukturális hiányosságai és az elektromos járművek magas ára továbbra is kihívást jelentenek.
A kínai járműpiac októberben jelentős növekedést mutatott, különösen az új e-járművek szegmensében. Az év első tíz hónapjában azonban lassult a növekedés üteme az előző év azonos időszakához képest.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az 1990 előtti évjáratú kelet-európai autók, mint a Trabant, Moszkvics, Lada, Skoda, Dacia és Wartburg. Ennek köszönhetően pedig az értékük is folyamatosan emelkedik. Használtautó.hu adatai alapján egy szép állapotú, több mint 40 éves KGST autóért ma már akár milliós összegeket is elkérhetnek.
Megérkezett Magyarországra az Omoda 5 SUV, amit a kínai Chery gyárt, és magas alapfelszereltséggel, illetve kiemelkedően jó ár-érték aránnyal győzné meg a hazai vásárlókat. Itt-ott felfedezhetők Land Roverekre emlékeztető vonások, az autó mégis belesimul a forgalomba, ami inkább előnyére válik. Az ereje talán még sok is ehhez a kis karosszériához, sport módban a sportkipufogó hangját imitáló hanghatások is nagyobb gázadásokra ösztökélnek. Az „Alap az extra!” márkaüzenet kivételesen nem hazudik: a beltérben már-már luxus fogad, viszont a napfénytető miatt 190 cm magasság felett az autó nem ideális választás. Az 7 év vagy 150 ezer kilométer garancia megalapozhatja a bizalmat, a 10 millió forint alatti indulóár pedig sok tradicionális gyártót megszorongathat a piacon. Hogy sikeres lesz-e márka Magyarországon? Csak akkor, ha bebizonyítja, hogy ez a kínai, már nem az a kínai. Erre pedig minden esélye megvan!
Az augusztusi komolyabb visszaesés után szeptemberben is csökkentek az autóeladások az Európai Unióban, így jelenleg most durván ugyanott állnak az első kilenchavi volumenek, mint a tavalyi év azonos időszakában. A főbb piacokon szinte kivétel nélkül estek az eladások szeptemberben, az akkumulátoros elektromos autók eladásai viszont négy hónapnyi esés után ismét növekedni tudtak. Ez a növekedés Magyarországon is szembetűnő volt, hiszen az EU-n belül csak Máltán nőtt nagyobb arányban a BEV-értékesítés.
Németországban egyre több EV-tulajdonos tér vissza a benzines és dízeles autókhoz egy friss felmérés szerint, amelyet a G7 szúrt ki.
A Stellantis amerikai járműeladásai továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak, annak ellenére, hogy Carlos Tavares vezérigazgató lépéseket tett a vállalat problémáinak orvoslására - közölte a Cnbc.
A Volkswagen 40 év után leállította a Polo széria európai gyártását, hogy a spanyolországi Pamplonában található gyárat felkészítse a megfizethető, teljesen elektromos kisautók gyártására - írja az Automotive News Europe.
Már a tavalyi évben is a gyengébb hónapok közé tartozott az augusztus az Európai Unió autópiacán, de a múlt havi számok még ehhez képest is nagyon komoly visszaesést mutatnak - derült ki az ACEA legfrissebb statisztikáiból. A teljes értékesítés mintegy ötödével csökkent tavaly augusztushoz képest, ezen belül az akkumulátoros elektromos autók eladásai 44 százalékkal zuhantak, de gyakorlatilag a hibrideket leszámítva mindenhol kétszámjegyű a visszaesés. A piac gyengélkedése itthon is tapasztalható volt, bár az EU-s átlaghoz képest kisebb volt a volumenek csökkenése. A hónap nagy vesztese a gyártók közül a második legnagyobb piaci szereplő, a Stellantis volt, amelynek közel harmadával csökkentek az eladásai.
Augusztusban a DataHouse előzetes adatai szerint 73 ezer személygépkocsi cserélt gazdát, 3,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban; már szinte biztos, hogy idén megdől a használtautó-piac forgalmának 2022-ben elért 825 ezres csúcsa - közölte a JóAutók.hu csütörtökön az MTI-vel.
Közzétette a szokásos európai újautó-értékesítési statisztikákat az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA), melyekből kiderült, hogy csak stagnált az autópiac júliusban. Az év első hét hónapjához képest azonban továbbra is növekedésről beszélhetünk a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A magyar piac mind a júliusi, mind az első hét hónap számai tekintében az EU-s átlag felett teljesített, részben az elektromosautó-vásárlási programnak köszönhetően, bár inkább a hibrideket veszik itthon: több hibrid talál gazdára Magyarországon, mint benzines és dízeles együttvéve.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. A műsor első részében a friss munkaerőpiaci adatokat elemeztük, és szó volt arról a kormányzati tervről is, hogy a minimálbérnek el kell érnie az átlagbér 50 százalékát, ami 2027-re 430 ezer forint lenne. Vendégünk volt Hornyák József, a Portfolio makrogazdasági elemzője. A második blokkban a globális autópiac első félévével foglalkoztunk, a kínai gyártók piacszerzése és az elektromos autók iránti érdeklődés csökkenése ugyanis egyaránt borzolta a nagy cégek idegeit. Erről Nagy Viktort, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzőjét kérdeztük.
Júliusban jelentősen nőtt a használtautó-adásvételek száma, ami a már több hónapja tartó árcsökkenésnek is köszönhető. A Használtautó.hu szakértője megnézte, hogy a Datahouse legfrissebb adataival kiegészítve miként fest hazai másodpiac helyzete, beleértve a legnépszerűbb használt autókat és az átlagárakat.
Lebukott az étrendkiegészítőket áruló cég.
Milyenek az egyes szektorok kilátásai?
Az Európai Unió már konkrét lépéseket tett.
Az Nvidia mellett a Google és az Intel is pórul járhat.
2025 az otthonfelújítás éve lehet.
Hogy reagáljanak a vámfenyegetésre?
Hol tart az AI-csata?
Egy biztos: az áthúzódó hatásban Virovácz Péter szerint nem bízhatnak.