Az EU kirakta a fegyvereket az asztalra, kereszttűzbe kerülhet Magyarország

Az EU kirakta a fegyvereket az asztalra, kereszttűzbe kerülhet Magyarország

Az Európai Unió és Kína közötti gazdasági kapcsolatok az utóbbi években egyre feszültebbé váltak, különösen az elektromos járművek estében, amit jelez, hogy egy szubvenciós vizsgálat után 17,1% és 38,1% közötti büntetővámot vetettek ki az ázsiai országból érkező importra. Azonban zajlanak uniós eljárások a napelem- és szélturbinapiacon is, továbbá Brüsszel a szabadalmak védelménél és a fejlett technológiai eszközök exportjánál is korlátozásokra készül. Hamarosan pedig az akkumulátoripar is célkeresztbe kerülhet. Egyelőre Brüsszel még csak jelzésértékű lépéseket tett, a valódi keménykedés csak most jöhet.

Új iparág megszületését lengette be Nagy Márton

Új iparág megszületését lengette be Nagy Márton

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter fogadta a legnagyobb akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetések keretében Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chen-nel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt. A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét, különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.

Brüsszel döntése miatt Kína haragra gerjedt – Itt a válasz!

Brüsszel döntése miatt Kína haragra gerjedt – Itt a válasz!

Az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, amire Peking célzott megtorló intézkedésekkel válaszolhat. A kínai reakció várhatóan mezőgazdasági termékeket és szeszes italokat érint majd, elkerülve a kereskedelmi háború eszkalációját – számolt be a HVG.

Durván elvetették a sulykot az akkumulátorgyárak, nincs aki megvegyen ennyi akkumulátort

Durván elvetették a sulykot az akkumulátorgyárak, nincs aki megvegyen ennyi akkumulátort

Elkészítette éves jelentését a BloombergNEF, amely szerint az elektromos autók piacán jelenleg is érezhető lassulás ellenére hosszabb távon továbbra is pozitívak az EV-piac kilátásai, bár a korábbi évehez képest lassabb lesz a növekedés üteme. Az anyag szerzői viszont azt is megállapítják, hogy a világszerte épülő akkumulátorgyárak az eddig bejelentett tervek alapján sokkal több akkumulátort lesznek képesek előállítani, mint amennyire a gazdaságnak szüksége van. Még a 2050-re zéró kibocsátású globális járműflottát feltételező forgatókönyvben is csak fele akkora éves beruházásokra lenne szükség, mint az amit jelenleg a cégek terveznek. Mindez pedig a túlkínálat növekedéséhez és akkumulátorok árának csökkenéséhez vezethet, ami végső soron a gyártóknak probléma, a fogyasztóknak pedig kedvező lesz.

Lélegeztetőgépre kerülhet a magyar modell – egyetlen mondat leplezte le az EU tervét

Lélegeztetőgépre kerülhet a magyar modell – egyetlen mondat leplezte le az EU tervét

Pótvámokat vetett ki az Európai Bizottság a kínai elektromos autók importjára arra hivatkozva, hogy állami támogatásokkal tisztességtelenül és mesterségesen szorítják le az árakat az ázsiai országban. A lépést a magyar kormány ellenzi, protekcionista és diszkriminatív intézkedésnek nevezte. Azonban egy bizottsági félmondatból kiderül, hogy az egész kínai autóipari értékláncot versenytorzító módon hozták helyzetbe, ami miatt Brüsszel az új magyar iparpolitikai modellt is kikezdheti.

Szenved a magyar ipar

Szenved a magyar ipar

A nagy ipari ágazatok gyenge teljesítménye továbbra is rányomja a bélyegét a hazai ipari termelésre. A szektor kibocsátási volumene az előző hónaphoz képest 0,7%-kal, az egy évvel korábbihoz képest (naptárhatással igazítva) 2,4%-kal csökkent.

Az EU kegyetlenül megsarcolja Kínát – súlyos vámokat vetnek ki

Az EU kegyetlenül megsarcolja Kínát – súlyos vámokat vetnek ki

Az Európai Bizottság megállapította, hogy az akkumulátoros elektromos járművek értéklánca Kínában tisztességtelen támogatásokból részesül, ami veszélyt jelent az uniós BEV-gyártókra. Brüsszel ezért a legnagyobb kínai cégekre büntetővámokat vet ki. Sokan lobbiznak, hogy az akkumulátorgyártók esetében is tegyen hasonló lépést az EU. Magyarország sem az e-autók, sem a cellagyártók esetében nem támogatja a brüsszeli keménykedést.

Besokallt a kínai akkumulátorgyártó, lefújja európai beruházását

Besokallt a kínai akkumulátorgyártó, lefújja európai beruházását

Korábbi terveivel ellentétben mégsem létesít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT, többek között az egyenlőtlenül elosztott támogatásokra, piaci torzulásokra és a belső égésű motorok kivezetéséről újra fellángolt EU-n belüli vitákra hivatkozva.

Mégsem kell bezárni a gödi Samsung-gyárat?

Mégsem kell bezárni a gödi Samsung-gyárat?

A gödi Samsung-üzemnél pártok képviselői és aktivisták tüntettek a gyár bezárása miatt, közben a Pest Vármegyei Kormányhivatal közleményt adott ki, amiben azt írják, hogy a bíróság nem a gödi Samsung-gyár bezárását, hanem csak egyes tevékenységek korlátozását írja elő.

Győztek a civilek Győrben, nem épülhet akkumulátorgyár a kertvárosban

Győztek a civilek Győrben, nem épülhet akkumulátorgyár a kertvárosban

Több helyi civil szervezet két éve tartó tiltakozása után Dézsi Csaba András, Győr polgármestere bejelentette, hogy a Győrszentiván melletti ipari park (GIPZ) besorolása megváltozik. Ez azt jelenti, hogy a lakók szerint veszélyes, hangos ipari park helyett egy normál besorolású gazdasági terület épülhet csak mellettük a szomszédban. Pintér Bence, a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület polgármesterjelöltje szerint ez óriási siker a szentiváni civileknek, akik két éve tiltakoznak a GIPZ besorolás ellen.

Megkapta az első zöld jelzést a Tesla a berlini gyár bővítésére

Megkapta az első zöld jelzést a Tesla a berlini gyár bővítésére

A Tesla zöld utat kapott a berlini Grünheide-i gyárának bővítésére a helyi tanácstól, annak ellenére, hogy környezetvédelmi aggályok és helyi tiltakozások övezik a projektet, amely az európai elektromosautó-piac dominanciáját célozza meg.

Újratervezés a Volkswagennél

Újratervezés a Volkswagennél

A Volkswagen - amely az ID elektromos autócsaládját a jövője kulcselemének tekintette - elismerte hogy a lassuló tisztán elektromos járműeladások mellett szükség van több plug-in hibrid modellre is. - jelentette az Autonews.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.