Természetesen nagyon csalódottan értékelik az elemzők a mai pocsék harmadik negyedéves magyar GDP-adatot, és ennek hatására nem csak az idei, hanem a jövő évi növekedési várakozásaikat is lejjebb adták.
A Pest megyei közgyűlés megszavazta a Momentum előterjesztését, hogy a gödi Samsung SDI akkumulátorgyár a jövőben ne 1, hanem 2 százalékos adót fizessen – írja a Magyar Narancs.
Jóval a várakozások alatti bevételt és profitot ért el a CATL, a cég bevételei közel 13 százalékkal csökkentek, írja a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Telex birtokába jutott egy olyan dokumentum, amely szerint az első irodisták már megérkeztek a debreceni Contemporary Amperex Technology Limited, vagyis a CATL akkumulátorgyárba dolgozni, de a körülményekre panaszkodtak a telepen.
A Magyarországon már három üzemmel jelen lévő SK On dél-koreai akkumulátorgyártó vállalat önkéntes elbocsátási programokat vezet be a munkaerő-állomány és a kiadások csökkentése miatt. A cég célja a hatékonyság javítása és a versenyképesség megőrzése a drasztikusan visszaeső elektromos járműpiacon. Frissítés: a cég hazai leányvállalata közölte, hogy a döntés csak a koreai központjukat érinti, Magyarországon nem terveznek hasonló lépést.
A Portfolio nemrég hírt adott arról, hogy a kormány törvénymódosítással is igyekszik az akkumulátor hulladékfeldolgozó üzemek útját egyengetni, és a gazdasági miniszter Dél-Korea után Kínában számos akkumulátor-újrahasznosító céget győzködött magyarországi befektetésről. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint, mivel az EU 2023-as rendelete szerint az akkumulátorok gyártói felelősek az összes akkumulátor hulladék begyűjtéséért és újrafeldolgozásáért, de nálunk még alig van újrahasznosító üzem, ezért ezt az ágazatot is ki kell építeni „biztonságos és környezetbarát megoldásokat biztosítva a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására.”
A Ford után a General Motors is tárgyalásokat folytat arról, hogy a jövőben a gyártó olyan akkumulátorokat használhasson elektromos modelljeiben, amelyek a kínai CATL technológiáját használják. A vámokat pedig úgy kerülnék ki a Reuters értesülései szerint, hogy egy új összeszerelőüzemet építenének az Egyesült Államokban.
A svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalat ideiglenesen leállítja a termelést fő gyárában és elbocsátások is tervez annak érdekében, hogy megőrizhesse pénzügyi stabilitását az iparág küszködésének közepette - számolt be a Bloomberg.
Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.
Újabb kínai akkumulátoripari beruházások jöhetnek Magyarországra Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kínai akkumulátor újrahasznosító cégek vezetőivel folytatott tárgyalásai nyomán – olvasható ki a tárca közleményéből. Ebben jelzik, hogy a pekingi tárgyalások egyik kiemelt célja az akkumulátor újrahasznosító technológiával rendelkező kínai vállalatok megismerése és "lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása".
A magyar ipari termelés gyenge teljesítménye továbbra is visszafogja a gazdasági növekedést, és az év eddigi adatai alapján nem várható fordulat 2024-ben sem. A külső kereslet visszaesése, különösen a német gazdaság gyengélkedése és az elektromos autóipar stagnálása jelentős kihívást jelent, a belső keresletet pedig az energiaárak és a háborús bizonytalanság is rontotta. A "zászlóshajó" ágazatok – mint a jármű- és akkumulátorgyártás – teljesítménye is gyengélkedik, tovább mélyítve az ipar problémáit. Javulás főként a német gazdaság helyreállásától és alacsonyabb kamatkörnyezettől várható.
A biztonságos, szigorú feltételeknek megfelelő működtetés minden ipari létesítménnyel, így a magyar gazdaság jövőjét jelentő zöldenergia előállításával, tárolásával foglalkozó vállalatokkal, üzemekkel szemben is elvárás - jelentette be csütörtök esti közleményében az Energiaügyi Minisztérium. Ezért a vonatkozó jogszabály módosításának hatályba lépésével az újonnan létesülő, valamennyi típusú akkumulátor és részegységei gyártását, valamint az akkumulátorhulladék kezelését végző üzemek esetében kötelező lesz a környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása. A rendelet meg is jelent a közlönyben.
A Ford Motor átrendezi elektromos járművekkel kapcsolatos terveit, alkalmazkodva az ingadozó kereslethez és a költségcsökkentési célokhoz. A vállalat többek között eltörli a tervezett háromsoros SUV-ját, késlelteti a következő generációs pickupját, ugyanakkor új elektromos pickupot és furgont ad a jövőbeli kínálatához.
Hosszú hónapokig kedvezőtlen hírek érkeztek a magyar ipari termelésről, júniusban azonban megérkezett az első reménysugár. Bár egyetlen hónap adataiból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, annak mindenképpen örülhetünk, hogy a járműgyártás és a villamos berendezések gyártása (ebben az alágban van az akkumulátorgyártás) érdemi növekedést mutatott az egy hónappal ezelőttihez képest.
Mintegy kétharmados kapacitáson termeltek tavaly a német autógyárak a főként az elektromos járművek iránti alacsony kereslet miatt. Az Audi emiatt egy egész telephely fenntartását is mérlegre tette és példáját más gyárak is követhetik - mondta Stefan Bratzel iparági szakértő a Bergisch Gladbach-i Centre of Automotive Management (CAM) munkatársa a dpa hírügynökségnek.
Korábban úgy volt, hogy az állami tulajdonban lévő INPARK Szigma Kft. telephelyén csak logisztikai tevékenységet végez a CATL, de egy módosított kérelemből kiderült, hogy itt is összeszerelő üzem jön létre, amellyel a CATL akkumulátorgyártási kapacitása 40 gigawattóráról 49,2 gigawattórára nő – írja a Népszava a Civil Fórum Debrecen Egyesület minapi tájékoztatója alapján. Frissítés! A CATL magyarországi kommunikációs ügynöksége szerdán késő délután egy pontosító tájékoztatást küldött szerkesztőségünknek, amelyet a cikk végén közlünk.
Intenzív szakaszában van a háború.
Pedig nemsokára abba kell hagyni a vásárlást.
2 éven belül meg is érkezhetnek az első példányok.
Szökevényként tartották számon Rijádban.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?