Biztosítói reggeli keretében egyeztettek a szakma előtt álló aktuális kihívásokról a hazai biztosítók, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A megbeszélésen Kandrács Csaba, az MNB felügyeleti alelnöke a hazai biztosítók vezérigazgatóit, illetve felsővezetőit, a MABISZ főtitkárát, illetve az NGM helyettes államtitkárát látta vendégül.
Az üzleti reggelin elhangzott, hogy
az első, 2024. évi lakásbiztosítási kampány minden várakozáson felüli aktivitást hozott:
több mint 640 ezer szerződés mozdult meg, amelyek közül több mint 300 ezer ügyfél biztosítóján belül vizsgálta felül szerződését, és szintén mintegy 300 ezer pedig új biztosítónál köthette meg szerződését. A fogyasztói aktivitáson túl az MNB visszamérései szerint javult a szerződések szolgáltatási szintje és nőtt az ügyfélérték is.
Az idén márciusi rendkívüli lakásbiztosítási átszerződési lehetőség ismét erősítheti a piaci versenyt, támogathatja a pénzügyi tudatosságot. Mindezek nyomán jelentősen javulhat a biztosítókba vetett bizalom, a pénzügyi stabilitás, illetve növekedhet a kereslet az egyéb biztosítási termékek iránt is. A meglévő lakásbiztosítással rendelkezők áttekinthetik, hogy szerződésük alapján ingatlanuk, ingóságaik nem alulbiztosítottak-e, illetve összehasonlíthatják jelenlegi szerződésüket a biztosítók új ajánlataival.
Az MNB idén újra kommunikációs megjelenésekkel készül annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO). Az MNB a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. A kampány arra is alkalmas lehet, hogy a hozzávetőlegesen 1 millió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára.
A résztvevők egyeztettek arról, hogy az MNB, illetve a banki és biztosítási piac szereplői közös fejlesztéssel létrehozták a DLT Lakásbiztosítási Rendszert, amely – európai szinten is előremutató innovációként – a lakásbiztosítások nyilvántartását és ezek hitelbiztosítékként történő felhasználását támogató, blokklánc alapú osztott főkönyvi technológiájú informatikai megoldás. Feladata a bankok jelzáloghiteleihez kötődő hitelfedezeti vagyonbiztosítások (induláskor a lakás- és társasházi biztosítások) záradékolásának, nyilvántartásának, igazolásának megkönnyítése, a bankok és biztosítók közti információáramlás elősegítése.
A Biztosítói reggeli fókuszában emellett a pénzügyi felügyelet biztosítási piacot szabályozó Etikus biztosítás 2.0 csomagja is szerepelt. A szabályozás a termékek ár-érték arányának javításával, az ügyféltájékoztatás erősítésével növeli a biztosítási termékek iránti bizalmat, ami a piaci szereplők és az ügyfelek érdeke is. A csomag jó pár – a kellő felkészülés érdekében döntően 2026. január 1-jétől életbe lépő – intézkedéssel, többek közt
a biztosítási termékfejlesztés szigorú ügyfélközpontú szabályozásával, valamint az ár-érték arány tesztelésének elvárásával emeli a biztosítási termékek által nyújtott értéket.
Az etikus életbiztosításokról Nagy Koppány igazgató, a lakásbiztosítási kampányról Szebelédi Ferenc főosztályvezető fog beszélni Biztosítás 2025 konferenciánkon, érdemes regisztrálni a rendezvényre!
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ