
A KKE-régióban és Magyarországon hol tart a digitális a bankolás a világ más régióihoz képest? Hol vagyunk lemaradásban, és mely területeken állunk jól?
A járvány világszerte és valamennyi iparágban a digitális csatornák előretörését hozta. Ez a mi régiónkban is magával vonzotta a digitális kommunikációs képességek gyors kiépítését. Piackutatásunk szerint kettő csoportra oszthatók a bankok attól függően, hogyan reagáltak a járványra. Egyik csoport a helyzet stabilizására törekedett, gyorsan kiépítve a legszükségesebb képességeket. A másik csoport nagyobb digitális transzformációt indított a hosszabb távú növekedés céljával.
Magyarországon úgy látom, hogy elsődlegesen a digitális szolgáltatás és termék elérés, továbbá az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás képességének kiépítése volt megfigyelhető. Ezek a fejlesztések azonban inkább szükségszerű felzárkózásnak tekinthetők, mint digitális banki transzformációnak.
A hazai bankok digitális érettsége a gyors felzárkózásnak köszönhetően mára a régió standardját elérte, néhány funkcióban meghaladta.
Azonban, ezek a fejlesztések leginkább az ügyfelekkel történő digitális kapcsolattartásra korlátozódtak, úgy mint a közösségi csatornák, SMS üzenet fogadás, email kezelés, call center kapacitásnövelés, így a hatékonyságnövekedés a bankon belül csak mérsékelten jelentkezhetett.
A digitális UX szempontjából mire érdemes a bankoknak nagyobb hangsúlyt fektetni, milyen problémák érzékelhetők az ügyfelek részéről?
A világjárvány által okozott felfordulás közepett egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban, amit negyedik ipari forradalomnak is neveznek. Ez a szakasz a technológiák és kommunikációs csatornák konvergenciájáról, az automatizációról, az adatvezérelt ügyféléletciklust hátráltató adat- és alkalmazás-silók összekapcsolásáról szól.
Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a negyedik ipari forradalom korában, digitális transzformáción kell átmenniük és be kell vezetniük felhő-alapú/cloud modelleket, mind a belső felhasználók (banki munkakörök modernizációja), mind a külső környezet (digitális ügyfél platform, autonóm ügyintézés) irányába. Ezek egyrészt belső hatékonyságnövekedést eredményeznek, másrészt az ügyfél számára rugalmasan elérhetővé, és ahol lehetséges, önkiszolgálóvá, teszik a banki szolgáltatások igénybevételét. Fontos, hogy a banki kapcsolat a mai tranzakcionális jellegből ügyfélélménnyé váljon, ahol a bank partnerként áll az ügyfél mellett a különböző élethelyzetekben, megtartva őt hosszú távon stabil ügyfélként.
A bankok silószerű szervezeti felépítésének lebontásáról évek óta beszél a bankszektor, történt előrelépés ezen a területen? Lehetséges ez egyáltalán, és ha igen, hogyan?
Az ügyfél most már bármilyen online vagy offline csatornán jelentkezhet a bankjánál. Felmérésekből azt látjuk, hogy az ügyfelek nagyon szeretik az önkiszolgáló, automatizált ügyintézés lehetőségét, és ebből többet kérnek. Amit viszont nem szeretnek, az az, hogy szükség esetén ne tudjanak egy szakértővel beszélni. Ennélfogva megváltozik az ügyfélszolgálat, call center és banki fiókhálózat szerepe is. A komplex ügyek, hitelek tárgyalását az ügyfelek vélhetőleg továbbra is például fiókokban, míg például a hétköznapi személyi hiteleket automatizáltan, online kívánják majd intézni.
Ahhoz, hogy egy mai bank ezeket az igényeket rugalmasan, biztonságosan és gyorsan ki tudja szolgálni, informatikai szempontból belsőleg is fejlesztenie kell. Mi nemzetközi példákon keresztül azt látjuk, hogy felhőszolgáltatások bevezetésével, azoknak a meglévő IT rendszerekhez történő illesztésével képesek erre a bankok. Főleg, amennyiben ezt közben belső szervezeti transzformáció is erősíti.
Milyen technológiák, megoldások segíthetik a bankszektort a rugalmasabb omnichannel kiszolgálásban és a belső hatékonyság növelésében?
Az omnichannel kiszolgálás kifejezés mára mindenhol hallható. Különbséget kell tenni azonban a között, hogy képesek vagyunk különböző csatornákon beszélgetni az ügyféllel, vagy képesek vagyunk az ügyféllel automatizáltan, adat-vezérelt módon interakcióba lépni valamennyi csatornán.
A hatékonyságnövekedés a meglévő erőforrások jobb kihasználásából fakad, így főleg azoknál a cégeknél tapasztalható, akik az omnichannel kommunikációs képesség mellett kiépítik azt az ügyélkapcsolati (CRM), digitális marketing és mobil alkalmazás rendszert, ami megkönnyíti, gyorsítja a kollégák munkáját, az ügyfeleket pedig kényelmes és hatékony funkciókkal ruházza fel.
A cikk megjelenésének támogatója: Salesforce
Újra feltűnhet a fronton az egyik rég nem látott fegyver: érkeznek a GLSDB-k Ukrajnába
Miközben az ATACMS-rakétákből kifogyóban vannak az ukránok.
A háttérben nagyon érdekes orosz-amerikai alku kezd kibontakozni, és ez Magyarországot is érintheti
A gázmegállapodáson keresztül
Reagált Putyin szavaira Zelenszkij: „csak egy újabb manipuláció”
Az orosz elnök a tűzszüneti javaslatról mondta el a véleményét.
Meghátrált Trump: mégsem nevezik ki a járványügy élére az oltásszkeptikus politikust
Nem lett volna meg az elegendő számú támogató a szenátusi meghallgatáson.
Vörös vonalat húzott Zelenszkij főembere: soha nem fogunk belemenni ebbe
Ukrajna nem akar újabb befagyott konfliktust.
Kicsi, értéktelen, mégis ragaszkodnak hozzá
Hiába van alig mérhető vásárlóereje, hiába kerül többe a gyártása, mint az értéke, az átlagos amerikai mégis ragaszkodik az egy centet érő pennykhez. Itthon simán...
The post Kicsi, ért
Ezekre a pályázatokra számíthatsz idén az NKFIH-tól
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) közzétette 2025-ös Programstratégiáját, összességében kicsit más, mint a korábbi éveké.
Hogyan Maximalizálhatjuk Ingatlanbefektetésünk Nyereségét? - Webinár Ajánló
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Hogyan Maximalizálhatjuk Ingatlanbefektetésünk Nyereségét? - Webinár Ajánló Ingatlanba fektetni a pénzünket nagy felelősség, különösen akkor, ha
Mennyire lehet jó egy 19 dolláros eper?
Nagyot megy most egy eper. egy szemet(!) adnak 19 dollárért, igaz, szépen becsomagolva. Az emberek pedig veszik, mint a cukrot, mert bár drága, de annyira finom, hogy minden pénzt megér. Az egyik am
Munkabérelőleg kezelése - digitális megoldással
A munkabérelőleg kifizetések hagyományosan sok adminisztrációval és manuális munkával jártak mind a HR, mind a pénzügyi osztályok számára. Az RSM Hungary élen jár abban, hogy ügyfelei sz
A túlzott bankköltségek és a pénzügyi tudatosság fontossága
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! A túlzott bankköltségek és a pénzügyi tudatosság fontossága Manapság egyre többen panaszkodnak a bankok túlzott költségeire, és úgy tűnik, hogy
Demján 1+1 után se állj le: pénz még van, csak kérni kell!
Az elmúlt hónapokban a Demján 1+1 pályázat felforgatta a pályázati ökoszisztémát.
Az európai autópiac alakulása 2015 és 2024 között
2015 és 2024 között jelentős átalakuláson ment keresztül az európai autópiac. Mai blogposztunkban azt vizsgáljuk, milyen trendek olvashatók ki a főbb mutatókból.


- Összeomlott az akkumulátorgyártás Magyarországon
- A kisgyerekeket támadja ez a betegség - Csúcson van a magyar kórházak terhelése
- Pár nap alatt elszabadult a pokol: kegyetlen rezsimet takart a nyugatbarát álca
- Trump háta mögött Ursula von der Leyen kiszervezte az Egyesült Államok mögül a világot
- A világ egyik legerősebb hatalma már a háborúra készül, ennek már látszanak a jelei
Portfolió menedzser
Hova teszik a magyarok az állami pénzesőt?
Folytatódik a PMÁP-kamatok kifizetése.
A robot az új vendégmunkás? Filippínók és robotok dolgoznak a magyarok helyett
Sci-fibe illő humanoid robot is éles bevetésre készül a baktalórántházai baromfitelepen.
Mi kell még a tűzszünethez Ukrajnában?
Egyebek mellett erről is szó volt a szerdai Checklistben.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Sikeres befektető online tanfolyam
Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!