Bár a pénzintézetnél jelenleg is plakátokkal, feliratokkal figyelmeztetnek a maszkviselésre az ügyféltérben, a cél, hogy még többen viseljenek maszkot vagy kendőt a szájuk és az orruk előtt.
Ez azt jelenti, hogy - a boltokhoz hasonlóan - kötelező lesz a maszk viselése szeptember 1-től az OTP Bank fiókjaiban.
A gyakorlatban a rendszer úgy működik, hogy a dolgozók megkérik az ügyfeleket, hogy vegyenek fel maszkot - a személyes azonosítás kivételével - a teljes ügyintézési folyamathoz. A maszk használata - a jogszabályi előírások szerint - hat év feletti gyermekeknél is kötelező lesz.
Korábban már számos megelőző intézkedést tettek: plexifal választja el az ügyfelet az ügyintézőtől, gyakrabban takarítanak, figyelnek a megfelelő távolságtartásra. A bejáratnál továbbra is megmaradnak a kihelyezett kézfertőtlenítők.
A fiókokban átlagosan a korábbi ügyfélszám 75 százalékát mérik a vírus kitörése óta,
a bank szerint ez azt jelenti, hogy azok közül, akik korábban fiókba jártak már 25% online intézi ügyeit.
A tájékoztatás szerint továbbra is kiemelten fontos szempont, hogy biztonságosan tudjanak szolgáltatni: elsők között kezdték el a kollégák tesztelését (több ezres nagyságrendben), rövid idő alatt állt át a home office-ra a dolgozók nagy része, továbbra is népszerűsítik az online csatornákat, és arra ösztönzik ügyfeleiket hogy foglaljanak online, előre időpontot, így csökkentve a fiókban töltött időt.
Ezzel együtt folyamatosan figyelik az aktuális helyzetet, hogy időben meg tudják hozni a szükséges intézkedéseket. Az eddigi tapasztalatokat is folyamatosan gyűjtik és beépítik a működésbe.
A bankcsoport működése a járványhelyzet alatt is zökkenőmentes volt, valamennyi országban kivették részünket a COVID-19 elleni harcból; a járványellenes védőeszközök, valamint az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök beszerzése, illetve az adományok, támogatások összértéke 2020 június végéig csoportszinten meghaladta a 3 milliárd forintot.
Címlapkép: Shutterstock.