Lehel Gábor, a biztosító elnök-vezérigazgatója ismertette:
- Az Union, az Erste Biztosító és a Vienna Life április 1-jei egyesülésével egy nagy "élhető és szerethető" kompozit biztosító létrehozása volt a céljuk, így egy élet- és személybiztosítási túlsúllyal rendelkező társaság jött létre. Célkitűzésük a stabilan 10%-os piaci részesedés elérése a magyar biztosítási szektorban.
- Három tényezővel különböztetik meg magukat más biztosítóktól: 1. lokális döntési szabadság / felelősség (a helyi emberekben hisznek), 2. egyedi nagyvállalati megoldások, 3. mindent átható egészségi motívum. Mindezek jegyében október 1-jével rebranding folyamat indult a biztosítónál (domináns piros szín, "érted" szlogen, új logó).
- Éppen 10 évvel ezelőtt a biztosítójuk volt az első, amely az egészségbiztosítási piacra lépett Magyarországon. Az egészségbiztosítások 2012-es adómentessé tétele után tipikusan nagyvállalatok kezdték el vásárolni biztosításaikat a korábbinál nagyobb volumenben.
- Piacvezetővé váltak: becslésük szerint 30% az új szerzésekből a részesedésük. Az elmúlt 6 évben közel 700 ezer esetben végeztek egészségi vizsgálatot 500 együttműködő partnerrel, köszönhetően annak is, hogy az osztrák anyavállalat, a Vienna Insurance Group néhány más országgal együtt Magyarországot választotta egészségügyi expanziója egyik zászlóshajójaként.
- Most bevezették az egészségbiztosítások új generációját, új termékük díjoptimalizálást lehetővé tevő önrész opciókat és új kiegészítő biztosításokat is tartalmaz nagyvállalati ügyfelek számára.
- Újságírói kérdésre elmondta: az egészségbiztosítási cafeteria január 1-jén várható megszüntetése biztosan negatív hatással lesz a piacra, de hogy ez milyen díjcsökkenést hozhat, azt egyelőre nem lehet tudni. Egészségbiztosításaik túlnyomó része csoportos biztosítás, ezt a sort gyarapítja új termékük is.
A Portfolio kérdésére Lehel Gábor elmondta: folyik róla a gondolkodás, hogy miként lehetne az innovációt életmódtól függő biztosítói árazásra konvertálni, de nem akarnak lépcsőket kihagyni, egyelőre a nagyvállalati és felhasználói fogadtatásra lesznek kíváncsiak.
Oláh Dániel, a Fitpuli társalapítója ismertette: a Fitpuli lelke egy mobilalkalmazás, amely önállóan is működik, de okoskarkötővel együtt sokkal pontosabb. Automatikus gyűjti az egészségi és életmódi adatokat egy platformra, a piacon elérhető összes trackerrel kompatibilis. A krónikus betegségek paramétereit folyamatosan menedzseli, látással és hallással kapcsolatos szűrővizsgálatokat, sőt még egy laborleletet értelmező felületet is tartalmaz. Az adatfeldolgozás aggregáltan, anonimizált módon történik, az app a NAIH nyilvántartásában hivatalosan szerepel.A biztosító startupként működő Fitpuli közös útjának egyengetésében a Design Terminálnak nagy szerepe volt. Jónás László, a Design Terminál üzletfejlesztésért fejlesztős vezetője elmondta: 2014 óta támogatják startupok, kisvállalkozások elindítását, 2016 óta pedig nagyvállalatokkal is együttműködnek, ezúttal e kettőt kapcsolták össze.