- A stabilitás, a magas szakmai színvonal, az ügyfélközpontúság, a hatékonyság és a kedvező ár-érték arány az öt fő szempont, mely alapján egy bankot megítélnek a nagyvállalatok. A kutatásban résztvevő pénzügyi vezetők alapvetően teljesítettnek tekinti a fenti kritériumokat; tízből nyolcan elégedettek elsődleges banki kapcsolatukkal.
- A kutatást végző intézmény, a Bell Research képviselője, Jakab Áron szerint alapvető hiányosságnak mutatkozik inkább az, hogy a nagyvállalatok banki kapcsolatukra elsőskorban ügyintézőként és nem stratégiai partnerként tekintenek, mindössze 20%-uk tartja bankját az utóbbinak. Annak érdekében, hogy a partnerségi nexus kialakuljon, a nagyvállalatok képviselői szerint egy dedikált kapcsolattartóra van szükség, aki pénzügyi tanácsadóként is funkcionál; 2-3 havonta biztosítva találkozókat a nagyvállalat képviselőinek.
- A vizsgált 1750 cég alapvetően pozitív a vállalat kilátásait illetően, 80%-uk számol fejlődéssel, 15% stagnálással és mindössze 4% visszaeséssel. Szabó István, a CIB vállalati üzletágának vezetője szerint komoly harc fog folyni a nagyvállalati hitelállományért, ahol Csont Dávid, a CIB nagyvállalati és strukturált finanszírozási területének vezetője szerint döntő szempont lehet a stratégiai partnerség kialakítása.