Kiderült, hogy szeretnek biztosítást kötni a magyarok - van meglepetés is
Üzlet

Kiderült, hogy szeretnek biztosítást kötni a magyarok - van meglepetés is

Portfolio
Leginkább digitális csatornában kötnének a magyarok biztosításokat: minden vizsgált biztosítás esetén többségben vannak azok, akik valamilyen digitális csatornát preferálnának egy új biztosítás megkötése során - derült ki az Impetus Research online reprezentatív felméréséből. A biztosítások jövőjével a Portfolio közelgő Future of Finance 2023 konferenciája is kiemelten foglalkozik, érdemes regisztrálni a rendezvényre!
A biztosítások jövője is terítéken lesz a Future of Finance 2023 konferencián, érdemes eljönni!

A magyarok többsége már legszívesebben valamilyen digitális csatornában kötné meg új biztosítását – derült ki az Impetus Research 2023 tavaszán, a hazai 18-69 éves lakosság körében készített online reprezentatív felméréséből. Legnagyobb arányban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, valamint az utasbiztosítást kötnék meg honfitársaink digitális módon, előbbit a lakosság 60%-a, utóbbit 58%-a. Magasnak mondható a digitális kötést preferálók aránya a lakás és CASCO biztosítások esetén is, hiszen minden második magyar elkerülné a személyes egyeztetést a szerződés során. Bár az élet- és nyugdíjbiztosítások esetén látjuk a legalacsonyabb digitális kötési affinitást, a magyarok csaknem fele ezeknél a biztosításoknál is valamilyen digitális csatornát  részesítene előnyben a szerződéskötésnél, a személyes ügyintézéssel szemben.

A digitális biztosításkötés leginkább a 30-44 évesek között népszerű, de a 45-60 év közöttiek is nagy arányban választanák valamelyik online csatornát új biztosítás vásárlásánál. Talán meglepő, hogy a 30 év alattiak körében ennél valamivel magasabb a személyes csatornákat preferálók aránya: bár a fiatalok között is legtöbben online kötnének biztosítást, a személyes segítségnyújtást nagyobb mértékben igénylik, mint az idősebb generációk tagjai.

Ha csak azok körében vizsgáljuk a digitális csatorna jelentőségét, akik valóban megvásárolnák az adott biztosítást, akkor az utasbiztosítás, a CASCO és a KGFB esetén láthatjuk a legmagasabb arányokat: az ezekre a termékekre nyitott ügyfelek 70-72 százaléka kötné meg legszívesebben valamilyen elektronikus csatorna segítségével biztosítását. A lakásbiztosítás területen látható némi lemaradás a digitális preferenciákban, hiszen a termék iránt fogékony személyek „csupán” kétharmada kötné meg következő lakásbiztosítását személyes kontaktus nélkül. Viszont a klasszikusan személyes csatornákban értékesített élet- és nyugdíjbiztosítások esetén is kijelenthető, hogy a termék iránt affinis célcsoport több, mint fele (57-58 százaléka) valamilyen digitális csatornát választott a kutatás során.

A lakosság körében legnépszerűbb négy értékesítési csatorna a biztosító oldalán történő kötés, a biztosítási alkusz oldalak, a biztosítós saját személyes tanácsadói (a biztosító irodájában vagy otthoni értékesítés során), valamint a biztosítói applikációban történő kötés.

A biztosító internetes oldalán történő kötés mindegyik biztosítástípus esetén a két legnépszerűbb vásárlási lehetőség között szerepel, több esetben a legtöbb szavazatot kapta. A biztosítási alkusz oldalak elsősorban a kötelező felelősségbiztosítások terén játszanak meghatározó, vezető szerepet. A lakás-, élet- és nyugdíjbiztosítások megkötése esetén a legmagasabb szakértői tanácsadást, személyes támogatást igénylők száma, ezeknél a termékeknél fordulnának legnagyobb arányban a magyarok a biztosító tanácsadójához vagy mennének el személyesen a biztosító irodájába.

Bár a biztosítói applikációk jellemzően még nem teszik lehetővé a biztosítások széles körű megvásárlását, a lakosság jelentős része, körülbelül egytizede kötne biztosítást ezek segítségével, a csatorna a negyedik legnépszerűbb módozat a felmérés adatai alapján.

„A digitális biztosításkötés több termék esetén is már jellemző, vezető kötési mód, elég csak az utas-, KGFB vagy CASCO termékekre gondolni. A pénzügy területen erősödő digitalizáció a biztosításokkal kapcsolatos lakossági preferenciák változásában is visszaköszön. A digitális biztosításkötés már a magyarok egy jelentős része számára preferált módja a biztosítás vásárlásnak, már nem csak a gépjármű vagy lakás területen. Bár az életbiztosítások értékesítése alapvetően nem a digitális csatornákban hatékony, a lakosság egy jelentős része választaná valamelyik digitális platformot e biztosítások vásárlása esetén is, ami elgondolkodtató. Bár a sikeres szerződéshez továbbra is kritikus a tanácsadói támogatás. A biztosítói weboldalak kiemelt szerepére utal az a tény is, hogy a lakosság tagjai legnagyobb arányban a biztosítói oldalakat jelölték meg elsőként a preferenciasorrendben. – kommentálta az eredményeket Schauermann Péter, az Impetus Research üzletfejlesztési vezetője. „A személyes tanácsadás és értékesítés szerepét azonban továbbra sem szabad alábecsülni. Nemcsak több biztosítás értékesítési jellegéből adódóan, hanem a lakossági igények miatt sem. Sokan szeretnének még hús-vér emberekkel szerződni, tőlük kérdezni, felvilágosítást kérni a vásárlás előtt. Ez különösen a fiatalok körében fontos szempont, és a tanácsadók egyben lehetőséget is jelentenek a biztosításokkal kapcsolatos edukáció számára. Hiszen az ismeretek és tapasztalatok hiánya miatt sok fiatal preferálja még a személyes értékesítést, ami sokáig munkát ad még a tanácsadóknak. Emellett megjelent egy réteg, akik számára az applikáció is releváns értékesítési csatorna, az ő részarányuk várhatóan a jövőben emelkedni fog, ezért a jövőben nagyobb figyelem kell, hogy e csatornára vetüljön.” – tette hozzá a szakember.

A biztosítások jövője is terítéken lesz a Future of Finance 2023 konferencián, érdemes eljönni!

Címlapkép forrása: Getty Images

Via Credit

2025 a hitelek éve

Az új pályázati ökoszisztéma sokat változott. Az elmúlt időszakokban is voltak támogatott hitelkonstrukciók, ám azok nem képeztek markáns részt - vagy egész pontosan mi nem éreztük a jelen

ChikansPlanet

Hogyan zöldül az égbolt?

A légiközlekedési iparág jelentős környezeti lábnyoma régóta ismert. Ahogy a közvélemény egyre tudatosabbá válik az éghajlatváltozással kapcsolatban, úgy nő az igé

Kiszámoló

Akkor inkább jobb nem kockáztatni

A tegnapi cikkben megjelent grafikon, ami a Nasdaq index változását mutatta az elmúlt 25 évben, ez sokaknak nagy újdonság volt. Erről az ábráról van szó: Ha a legrosszabbkor, a dotkom lufi tete

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Trump tényleg elindította a vámháborút - Mibe tegyük most a pénzünket?
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Ez is érdekelhet
sell