A 25 éves múltra visszatekintő, spanyol cég 31 országban, 2400 dietetikai központtal van jelen, alapítása óta pedig 5,5 millió embernek adott tanácsot az egészséges táplálkozáshoz és a fogyókúrához. Célcsoportját elsősorban utóbbiak jelentik, de nemcsak a súlyproblémával küzdőket célozzák meg, hanem azokat is, akik szeretnének formában maradni, és ehhez keresnek szakmai támogatást. Ehhez olyan professzionális eszközöket - élelmiszereket, táplálékkiegészítőket -, kínálnak, melyek hatékonyan hozzájárulhatnak a fogyókúrához, az egészségmegőrzéshez. Ezek a termékek természetes alapanyagokat, zöldség-, gyümölcs- és gyógynövény-kivonatokat tartalmaznak, és tökéletesen kiegészítik a dietetikus által összeállított étrendi ajánlást.
Az egészségtudatos táplálkozás és a fogyókúrás termékek ma már világszerte komoly piacot jelentenek, az erre építő vállalkozások pedig szinte gomba módra nőnek ki a földből. Nem meglepő, hogy a befektetők is egyre inkább ráharapnak a lehetőségre: bár speciális területről van szó, nem szükséges dietetikusnak lenni ahhoz, hogy valaki hasznot húzzon a trendből. Míg egy saját vegán, vagy valamilyen speciális igényt kiszolgáló büfé vagy étterem nyitása mindig rizikós, egy jól bejáratott és sikeres márkához való csatlakozás kevesebb kockázattal jár - akár kezdő vállalkozóként is. Épp ez a franchise rendszer lényege: akik rendelkeznek némi tőkével, egy egységes, bevált és jól működő brandhez csatlakozhatnak partnerként.
A Naturhouse például részletes üzleti tervvel is segíti a csatlakozó partnereket
- mondta el Durst Anikó operatív igazgató, aki hozzátette, hogy üzletmérettől függően 5-10 millió forint körüli összeg befektetést igényel egy saját üzlet elindítása.Az átadó egy kipróbált és komplex rendszert ad el, teljes körű betanítással, márkanév-használattal, folyamatos továbbképzéssel, támogatással és ellenőrzéssel. A vevő pedig önálló vállalkozásban az átadó előírása szerint, a megállapodás keretein belül, díjfizetés ellenében üzemelteti az új egysége(ke)t. A cégnek nem a csatlakozási díj beszedése a fontos, hanem hogy megfelelő kezekben tudhassa a márka boltjait, hiszen évek óta szerepel a világ TOP100 legjobb franchise rendszere között. Mivel egy kialakulóban lévő trendről van szó, a lánchoz újonnan csatlakozó partnereknek nem kell tartaniuk attól, hogy "rányitnak" egymásra, gyakorlatilag egy még érintetlen piacra lépnek be.