A Portfolio.hu és a Penzcentrum.hu 2007-ben első alkalommal szervezi meg, a hazai piacon űrt betöltő Biztosítási Konferenciáját. Szakítva a hazai rendezvények hagyományaival, a konferencia fókuszába azokat a kérdéseket állítottuk, amelyek a leginkább érintik a szektor jövedelmezőségét és profitabilitását. A konferencia célja, hogy tükröt állítsunk a szektor elé, külföldi példák és szakemberek segítségével rámutassunk olyan lehetséges alternatívákra amelyek meghatározhatják a hazai szakma és szakemberek jövőjét.
Kiemelten kezeljük a különböző értékesítési modellek, valamint a szektor hazai fogyasztók általi megítélésének befolyásolásához szükséges marketingeszközök bemutatását.
Célközönség Konferenciánk hasznos ismeretekkel szolgálhat a Biztosítási szektorban dolgozó:
1. termékfejlesztőknek és
2. értékesítésért felelős szakembereknek
3. alkuszoknak, közvetítőknek, pénzügyi tanácsadóknak
4. biztosítási joggal és adózással foglalkozó szakembereknek.
Előadóink gondolatai a konferencián elhangzó témákhoz:"A biztosítás életünk minden területén a hétköznapok legnagyobb problémáinak könnyítését szolgálja. A szakmában dolgozók közül sokan érzik azt, hogy nem pusztán munkát végeznek, de valódi szolgálatot is tesznek az ügyfeleiknek. Ennek ellenére a szakma megbecsülése nem túl jelentős.
Bizonyára lehet ezen javítani újszerű megoldásokkal, átlátható és tiszta üzletmenettel, egyszerűsített ügyintézéssel. A szakma számára azonban ugyanekkora kihívás az új szabályozóknak való megfelelés, vagy a költséghatékonyabb működés is. Az innováció tehát nem lehet elcsépelt közhely, de hogyan lehet ezt láthatóvá tenni?"."Bartók János, AVIVA
"A magyar biztosítási piacon jelenleg nemzetközi összehasonlításban is - lakosságarányosan - nagyon sok közvetítő található, akiknek nagyon nagy része csak nagyon rövid ideig űzi ezt a tevékenységet, s szintén nagyon nagy részüknek semmifajta biztosítással kapcsolatos mélyebb szakmai ismerete nincs. Ugyanakkor az ügyfelek döntő részben ezektől a közvetítőktől nyerik azokat az információkat, amelyek alapján sokszor évtizedekre hoznak nehezen megmásítható, nagy anyagi kihatású döntéseket. Kulcskérdés tehát, hogy a közvetítők ismeretszintjét emeljük, fluktuációjukat viszont csökkentsük." dr. Banyár József, PSZÁF
"Minden közösségben létezik egy informális kapcsolatrendszer függetlenül attól, hogy létezik-e formális struktúra az adott közösségben. Valójában a közösségek működése ezen az informális struktúrán valósul meg. A 90-es évek vége óta egészen új vizsgálatok és eredmények jöttek létre, amelyek ismerete újabb lehetőségeket kínál a különböző hatások tervezéséhez. A kérdés:
•Milyen mértékben és mélységben ismerjük ezt a rendszert?
•Hogyan ismerhetjük meg?
•Milyen törvényszerűségek alapján működik?
•Másrészt: mely beavatkozások azok, amelyek akár a szervezet működése tekintetében, akár üzleti vonatkozásban eredményesek lehetnek?
Az előadás villanófény-szerűen kíván képet adni a hálózatkutatás, elemzés eredményeiről, s néhány szervezeti és üzleti minta bemutatásával kívánja a részvevők gondolkodását inspirálni." Sági György, Gordio
"Új utak az értékesítésben:
•a szakértői szerep felértékelődése az értékesítésben: globalizáció, bonyolult világ, információs robbanás,
•a kockázat elhelyezésétől a pénz elhelyezésig,
•a biztosítás "betörése" a pénzügyi tranzakciókba,
•a közvetítő mozgástere: a törvényi szabályozás és amit az élet produkál."Dr. Huczka Daisy, Marsh
Képzési IGÉNY, vagy SZÜKSÉGLET?
- avagy, -
Megrendeléstől a Kiszolgálásig vezető út!
- vagyis -
Kezdetben gyógyszer, ma keserű pirula, holnap édes élet?
- A "forradalomhoz" vezető út, avagy a biztosításszakmai alap/közép-fokú képzés előtörténete.
- A Biztosítási Oktatási Intézet (BOI) helye, szerepe a képzettség megszerzésében.
- Képesítési helyzetkép BOI szemmel.
- A vizsgakötelezettség és a képzés jelenlegi tartalmi összefüggései.
- Cél: "szürkéből" színesedő jövőkép közös erővel.."Hermann Tivadar, BOI
"1. A nagy ellátórendszereket sújtó válságok
2. A klónok támadása: öt pillér sem elég?
3. Mielőtt felrobbanna a demográfiai pokolgép, ránkéghet a ház?
4. Hosszabb élet, több gond?
5. Van-e jó megoldás a nyugdíjválságra?
6. Hogyan gondoskodik az állam a magánbiztosítókról?"
Dr. Farkas András, AVIVA
"A termékfejlesztés és az innováció a versenyelőny megszerzése és megtartása érdekében alapkövetelmény a pénzügyi szolgáltatók piacán. Ügyfeleink folyamatosan változó természeti, gazdasági és társadalmi környezetben élnek. A változások révén új kockázatok, új ügyféligények születnek.... Általános tendencia az egyszerűsödő biztosításkötés, valamint az internetes elérhetőség javulása."Szikora Endre, Union
"A folyamatos versenyelőny generálása érdekében a biztosítási piacon is felértékelődnek az innovatív megoldások. Mind az ügyfelek irányában, mind pedig a partneri kapcsolatokban egyre inkább szükség van a szokványostól eltérő, egyedi megoldásokra. Ez a termékek oldalánl egyaránt érvényes a lakossági életbiztosítási szolgáltatásoktól kezdve a vállalkozói, vállalati vagyon- és felelősségbiztosítási megoldásokig. Egyre fontosabb szerep jut ezzel párhuzamosan az újszerű értékesítési megoldásoknak, stratégiai partneri együttműködéseknek."Zsoldos Miklós, UNION Biztosító