A Reálszisztéma Csoport története 1989-ben indult. A vállalkozás zászlóshajója a 30 éves múltra visszatekintő autókereskedelmi üzletág, amely Magyarország legnagyobb Toyota és Lexus márkakereskedése. A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. két kiemelkedő adottságú és méretű telephelyen, rendkívül koncentráltan működik és kizárólag a fenti márkákat forgalmazza.

A Reálszisztéma miért a Toyota és a Lexus mellett döntött?
Amint egy család életében fontos a biztos anyagi háttér, egy vállalkozás esetében is alapvető a tőkeerő. A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, a két márka pedig évtizedek óta a megbízhatóság egyik szinonimája, az autóipar innovációjának meghatározója. Autós üzletágunk kezdeti éveiben mi is több, összesen 8 márkát forgalmaztunk, azonban közel két évtizede kizárólag a Toyota és Lexus brendeket képviseljük, melynek köszönhetően idehaza a két márkanév szinte összeforrott a Reálszisztéma névvel.

Hosszú évek óta piacvezetők a márka hazai kereskedői között, minek köszönhető ez a dominancia?
Az egyik legfontosabb ok talán az, hogy teljes egészében ezen márkákra koncentrálunk. Hatalmas választékban csak olyan autókat kínálunk az ügyfeleknek, amelyekről szilárd meggyőződésünk, hogy a legjobb, legracionálisabb alternatívák mind a volumen, mind a luxus szegmensben. A tavalyi évben csak új Toyotából kereken 3000 darabot adtunk át két nagyméretű telephelyünkön. Ehhez jön még az új Lexus és a használtautók szintén ezres darabszáma, amely volumenhez pedig komoly szervezőmunka és háttér szükséges a mindennapokban.
Mit gondol az autóipar átalakulásáról, a villanyautók jövőjéről?
Az elektromos autózásnak nyilvánvalóan ígéretes jövője van, ugyanakkor az átmenet véleményem szerint sokkal hosszabb és más lesz, mint azt jósolták. A tisztán elektromos autók árszintje a csökkentések ellenére változatlanul magas és a vásárlók jelentős értékvesztést fognak várhatóan elszenvedni a tovább értékesítéseknél. Az akkumulátorok nehezek, lassan tölthetők, a töltőhálózat fejletlen és drága. Az új generációs akkumulátorok (pl. szilárdtest akkumulátor) reális áron csak középtávon jelenhetnek meg a volumen autókban. Az elektromos autók állami támogatása tartósan nem járható, nem finanszírozható és legtöbbször igazságtalan (a második, harmadik autókat nem kell preferálni).

A Toyotát több kritika érte korábban az EV modellek irányába történő lassú elmozdulás miatt. Mennyire érzi ezeket a kritikus hangokat jogosnak?
A Toyota a hibrid autók 5. generációjánál tart, amelyek egyesítik a benzines és az elektromos autók előnyeit.
Az értékesítési és pénzügyi eredmények a Toyotát igazolják, a Toyota átlagosnál óvatosabb nyitása az elektromos autók felé jó stratégiának bizonyult. A Toyota 2023-ban 3,4 millió darab hibrid autót adott el a világban, amely 2025-re várhatóan 5 millió darabra nő.
Most már a Toyotához hasonlóan kezd gondolkodni az autógyártók jelentős része, amely szerint a tisztán elektromos autók részaránya 2030-ig egészen bizonyosan nem lépi át a 30 %-ot. A Toyotát óriási elismerés és nem kritika illeti.


(x)