Mi volt a legnehezebb az elmúlt három évben, volt-e olyan, amire jól fel lehetett készülni, illetve épp ellenkezőleg: ami teljesen váratlanul ütött be?
Móró András: Az egyik legnagyobb kihívás az elején az volt, hogy az ügyfelek szakszerű kiszolgálása mellett számos olyan teendővel is foglalkoznunk kellett, amelyekkel korábban nem találkoztunk. Például egy teljesen új céget kellett felépítenünk tapasztalat nélkül, és a Concorde-dal való együttműködést is meg kellett tanulnunk, hiszen ez egy új terület volt számunkra. Emellett fontos volt, hogy vonzóvá tegyük ezt a struktúrát az új kollégák számára is.
Az nem volt kérdés, hogy képesek leszünk-e megvalósítani a terveinket, mégis meglepődtem, hogy viszonylag rövid idő alatt sikerült elérnünk mindezt.
Kádár Viktor: Az indulást követő első évben az ügyfelekkel való kapcsolattartás jelentette a legnagyobb kihívást a Covid-karantén idején, valamint az, hogy alkalmazkodni kellett az új folyamatokhoz és rendszerekhez. A második évben pedig az elmúlt húsz év legrosszabb piaci anomáliái állítottak elénk akadályokat, illetve az újonnan belépő kollégák integrációját kellett ezzel párhuzamosan megoldani.
Konkoly Miklós: A piaci környezet extrém nehéz volt az első két évben. Bár banki és befektetési szolgáltatói karrieremet az orosz válság idején kezdtem, majd az első hazai privátbanki hálózat felépítésének első évében 2008-at írtunk, de amivel most a járvány és a politikai helyzet miatt meg kellett küzdenünk, az minden eddigi megpróbáltatásnál extrémebb volt. Öröm volt látni mindeközben, hogy ezek a külső piaci kihívások hogyan erősítették kollégáim állóképességét, és mélyítették az amúgy is már példátlanul tartalmas, minőségi ügyfélkapcsolataikat.
Három év után, hogy látjátok, miben különbözik egy nagybank - ahonnan ti is érkeztetek - és a HillSide Bankers által nyújtott szolgáltatás?
M.A.: A korábbi időkhöz képest a legszembetűnőbb különbség talán az, hogy sokkal több időt tudunk fordítani a legfontosabb tevékenységre: az ügyfelek magas minőségű kiszolgálására. Ennek az az alapja, hogy egy adott bankárnak alacsony számú ügyfele van, aminek köszönhetően hatékonyabban tud működni. Így biztosítva van, hogy ha például váratlan helyzet alakul ki a tőkepiacokon, és gyors reakcióra van szükség, minden ügyfelének megfelelő figyelmet tud szentelni.
K.V.:
Amíg egy átlagos privátbankár nagyságrendileg 120-140 ügyfelet kezel - van ahol még ennél is jóval több - addig nálunk ez az ügyfélszám inkább 30-40 közé esik, ami egy minőségi különbséget jelent az ügyfélkapcsolatokban.
Sokkal több időt tudunk ugyanis tölteni egy-egy ügyfél portfóliójának az áttekintésével, illetve magával az ügyféllel is, akár személyesen, akár telefonon, így nem azt érzi, hogy egy a sok közül, hanem hogy ő a legfontosabb.
K.M.: Bámulatos hallgatni és nézni, ahogy a kollégáink foglalkoznak és törődnek az ügyfelekkel. Amennyire fájt korábban egy-egy nagy cég keretei között az a sok zavaró tényező, annyira nagy élmény látni, hogy minden kolléga azt csinálja, amit szeret, és ebből tucatnyi ügyfélélmény születik nap mint nap.
Mik voltak azok a külső vagy belső tényezők, amik segítettek eljutni idáig?
M.A.: Korábbi munkahelyeimen alkalmazottként dolgoztam, de mindig is vágytam arra, hogy egyszer önálló vállalkozóként is kipróbáljam magam. Ehhez kellett egy jókora merészség, hiszen a biztos utat kellett feladnom a bizonytalanért, de a családom támogatása hozzájárult ahhoz, hogy végül meglépjem ezt a döntést.
Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a Citibanknál privátbankárként eltöltött tíz évem alapvető fontosságú volt ahhoz, hogy ma itt lehessek. Egyrészt lehetőségem volt hozzájutni egy globális tudáshoz, másrészt a Citinek köszönhetően olyan tapasztalatokat szereztem, amelyeket másutt talán nem kaphattam volna meg.
K.V.: Közel húsz év nagybankoknál eltöltött idő alatt rengeteget tanultam a befektetések világáról és a portfólióépítésről. Alapvetően mindannyian itt alapoztuk meg azt a tudást, amelyek aztán a hosszú távú ügyfélkapcsolatainkhoz vezettek. Egy idő után azonban azt éreztük, hogy a bankokban nem a minőségi ügyélkiszolgálásra helyeződik a fókusz, de mi továbbra is szerettünk volna a már meglévő ügyfélkörünknek olyan szolgáltatást nyújtani, ami méltó ehhez a szegmenshez.
Ezért is kezdtünk el gondolkodni egy olyan, a nyugat-európai országokban már jól bevált, itthon azonban még kevésbé elterjedt struktúra felépítésén, ahol ezt meg tudjuk valósítani. Az induláshoz azonban elengedhetetlen volt egy megbízható szolgáltatóval való közös munka kialakítása. Így jött létre a máig is nagyon jó kapcsolat a Concorde-dal.
K.M.:
A cégünk legnagyobb értéke a belső humán tőke, magyarul maguk az emberek.
Csodálatos, ahogy András és Viktor egyszerre törte az utat és mutatta a példát a többieknek. Akik pedig bámulatosan követték azt, s kialakították saját működésüket ebben az új modellben.
A Concorde mindent megadott és a mai napig megad, ami ehhez a sikertörténethez nekünk szükséges volt: megbízható informatikai hátteret és széles termékpalettát. Vállalkozóként most tapasztaltam meg igazán, mit is jelent a biztos háttér. A hazai piac legnagyobb független befektetési szolgáltatójával a hátunk mögött partnereink és magunk is biztonságban érezhetjük magunkat a közös munka során.
(x)
Címlapkép forrása: Portfolio