Első és egyik legfőbb előnye, hogy nem helyhez kötött és bármikor bárhonnan elérhető. Általános tendencia, hogy a bankok napjainkban folyamatosan bővítik hálózatukat, mivel a személyes kapcsolat jelentősége megnőtt, ugyanakkor kiemelten fontossá vált, hogy más csatornákon keresztül is elérjék az ügyfeleket. Ennek az internet az egyik legmegfelelőbb formája és csatornája, hiszen ezen keresztül hatékonyan és könnyedén tud az ügyfél a bankkal kapcsolatot tartani. A vállalkozás számára a leginkább előnyös, hogy a nap 24 órájában kapcsolatban tud lenni a bankkal, bármikor és bárhonnan el tudja intézni pénzügyeit. Ráadásul mindezt sokkal kedvezőbb díjak mellett teheti meg, hiszen mind a bank mind pedig az ügyfél számára költséghatékonyabb megoldást nyújt ez a szolgáltatás.
Az ügyfélnek külön kell választania lakossági és a kis- és középvállalkozás internetes hozzáférését?
Az interneten keresztüli hozzáférést ugyanazon a felületen ugyanazon a hozzáférési lehetőséggel tudjuk biztosítani, így az ügyfél párhuzamosan tudja kezelni a magán- és vállalati pénzügyeit. Igyekszünk úgy kiszolgálni az igényeit, hogy észre se vegye, hogy épp a saját számláján keresztül intézi a magánpénzügyeit vagy éppen vállalkozásának egy számláját egyenlíti ki. Bankunk célja, hogy az ügyfeleink valamennyi pénzügyeiket egyszerűen és gyorsan intézhessék, ez jelenik meg az elektronikus bankszolgáltatások területén is.
Sokszor felmerül az internetes utalások kapcsán a biztonság kérdése, miket tesz az MKB annak érdekében, hogy az ügyfelek ezen félelmét teljesen lecsökkentse?
Minden elektronikus csatornára nézve fontos kérdés a biztonság. Úgy gondolom, hogy bankunk szolgáltatásaival kapcsolatban megnyugtató választ tudok adni ügyfeleink részére. Az internetes szolgáltatások egyre biztonságosabbak, bankunk különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy egyre nagyobb biztonságban bonyolíthassák le ügyfeleink a tranzakcióikat. Különböző kontrollokat, figyelmeztetéseket építünk be, ezen felül kollégáink rendszeresen figyelik a tranzakciókat. A fentiek miatt így nem gondolom, hogy reális veszélynek lenne kitéve az ügyfél, de annak érdekében, hogy ügyfeleink teljes biztonságban érezhessék magukat felső korlátot építünk be, hogy ne lehessen túl nagy összegű tranzakciókat interneten keresztül lebonyolítani. Ez a cégek számára egy további megnyugtató tény.
A bankkártyákkal kapcsolatban pedig a legnagyobb biztonságot a MobilBankár szolgáltatásunk jelenti, hiszen minden pénzügyi tranzakciónkról sms-t küldünk egy adott mobilszámra, így minden tranzakciót azonnal lát az adott számla tulajdonosa. Ezáltal jóval biztonságosabbá és átláthatóbbá válnak egy cég pénzmozgásai a vállalkozás vezetője számára.
Pontosan mit takar PcBankár szolgáltatásuk és milyen módon tudja ez egy vállalat életét javítani?
Az internetes szolgáltatáson kívül egy másik elektronikus bankszolgáltatásunk a PcBankár, mely egy a kis- és középvállalkozások számítógépére telepített program, ezen keresztül az ügyfél elektronikus úton közvetlenül tudja tartani a kapcsolatot a bankkal. Ha a vállalkozás napi pénzforgalmát szeretné elektronikus úton, szélesebb körű funkciók segítségével bonyolítani, akkor ez a szolgáltatás jelenthet számára kedvező megoldást, hiszen ennek segítségével banki tranzakcióit egyszerű módon összekötheti saját pénzügyi és könyvviteli nyilvántartásaival. A demo verzió honlapunkon elérhető és kipróbálható, így az ügyfelek könnyen megismerhetik a programot. Mivel ez egy, az internetnél sokkal zártabb rendszer, ezért egy nagyobb fokú biztonságérzetet ad a vállalakozások számára, melyen felül addicionális szolgáltatásokat is tartalmaz. Ezek a napi pénzügyek intézéséhez szükséges szolgáltatásokon kívül további olyan plusz lehetőségeket jelentenek, mint például az, hogy a kis- és középvállalkozások megbízásaikat előre rögzíthetik, azokat elküldésük előtt tetszőlegesen módosíthatják, vagy törölhetik, ezen túlmenően képernyőjükön megjeleníthetik és kinyomtathatják napi bankszámlakivonatukat annak teljes tartalmával. A fentieknek köszönhetően a PCBankár segítségével lényegesen lecsökkenthető a pénzforgalom bonyolítására fordított idő, és a vállalkozások saját pénzügyi rendszerüket is összekapcsolhatják a banki programmal.
A vállalati bankkártya piacon milyen tendenciák figyelhetők meg, mit várnak a jövőben?
Az elmúlt években a lakossági bankkártyák elterjedése volt a jellemző tendencia, mára már sokan használják. A vállalati bankkártyák még kevésbé elterjedtek, de egy emelkedő tendenciát mutatnak. Egyre többen bonyolítják kisebb összegű fizetésüket bankkártyával, ennek több nagy előnye is van, egyrészt a kézpénzzel való gazdálkodás sokkal egyszerűbb lesz, ráadásul ennek kapcsán előjönnek az adózási előnyök. A házipénztár kapcsán most elég komoly megújítások történtek azzal kapcsolatban, hogy mekkora összeget lehet a házipénztárban tartani. Ennek az egésznek a kezelését leegyszerűsíti a vállalati bankkártya, hiszen ellenőrizhető módon lehet vele lefolytatni a pénzügyeket.
Az fent említett üzletágban jelentkező emelkedő tendenciát, mint a vállalatok bankkártyák piacvezetője kívánják-e valamilyen módon még jobban élénkíteni a jövőben?
Folyamatban vannak olyan akciók, melyekkel megpróbáljuk népszerűbbé tenni ügyfélkörünkben a vállalati bankkártyák használatát. Alapvetően elsődleges célunk, hogy megismertessük ezt a szolgáltatásunkat a vállalati szférával és ennek kapcsán elterjesszük. Általában ezzel kapcsolatban azzal szoktam példálózni, hogy évekkel ezelőtt még, amikor a szupermarketben egy ember fizetett bankkártyával akkor sokan bosszúsak voltak, hiszen tovább tartott, mint a készpénzes fizetés és a legtöbb ember számára nem is volt egy megszokott dolog. Ma pedig már minden második ember bankkártyával fizet. A fenti fejlődést várjuk a cégek esetében is, éveken belül teljesen általánossá válik a vállalatok körében, hogy aktívan használják a vállalati bankkártyákat. Összességében a pénzügyek bankkártyával való lebonyolítása segít a társaságok hatékonyabban, rugalmasabban kezeljék a pénzügyeiket, mely várhatóan a bankkártyák használata felé tereli a jövőben a kis- és középvállalkozásokat is.