A panelbeszélgetés résztvevői arról is beszélgettek, hogy milyen sors várhat a hazai bevásárlóközpontokra és kiskereskedelmi boltokra az e-kereskedelem előretörése miatt. A szakemberek azon a véleményen voltak, hogy a plázákat még egyáltalán nem kell temetni, bár a jövőben lehetnek olyanok, amelyek funkciójukat illetően át fognak alakulni. A különböző létesítmények közül a retail parkok veszélyeztetettek ebből a szempontból a leginkább, míg a jó plázák kevésbé, mivel utóbbiak más vásárlási élményt nyújtanak. A szakemberek ugyanakkor azon a véleményen voltak, hogy az online soha nem pótolja a gasztronómiát, illetve a közösségi élményt. Sokan ugyanis a vásárlást a közösségi élménynek tekintik, ezért a jövő a szórakoztató funkció erősítése lehet. Összességében tehát lesz még igény plázára, de az átalakulás elkerülhetetlen.
Az e-kereskedelem hatására például 50 százalékkal csökkent a háztartási gépeket árusító boltok alapterülete, a vásárlók sokkal inkább kiállítótérnek tekintik az ilyen üzleteket, mint a vásárlás helyének. Változhatnak az ideális üzletméterek is, a vásárlók hozzászoknak az online felület hatalmas kínálatához, az interneten kinézett dolgoknak pedig ott kell majd lenniük a boltban, amikor betérnek. Elemezni kell a vásárlói mixet, illetve erre kell szabni a bérlői mixet. A még távolabbi jövőbe látni azonban még nehezebb, a vásárlás élménye ugyanis a gyermekeink számára már egészen mást jelenthet.
Az e-kereskedelem a logisztikában is átalakulást hozhat. Elosztó pontokra lesz szükség a városhoz nagyon közel, vagy városszélén. Budapesten például már most is vannak olyan logisztikai központok, amelyek 20-30 kilométeres körzetben találhatóak, így akár az 1 órán belüli kiszállítást is biztosíthatják. A jövőben várhatóan ezek a logisztikai központok bővülhetnek tovább. Dr. Nádasdy Zoltán MRICS, a Noerr partnere,és a Kelet-Közép-Európai ingatlan befektetési csoport vezetője elmondta, hogy a városok a szabályozási terveken keresztül befolyásolhatják, hogy hol létesülnek új logisztikai központok. Természetesen általában nem támogatják, hogy a belvárosban logisztikai létesítmény kerüljön, a jogalkotó azonban más területekre engedhet ilyen funkciót.
A beszélgetés során a szakemberektől elhangzott, hogy a jövő logisztikai épületei az eddigiekben is megszokott sztenderd, kocka alakú létesítmények lehetnek, az infrastruktúrának azonban át kell alakulnia, a raktár technológiában jelentős újítások várhatóak. A logisztikai fejlesztések esetében igyekezni kell az ügyfelek kereskedelmi döntéseit figyelembe venni, a legújabb projektek már arról szólnak, hogy 3 év múlva, hogy fog a végfelhasználókhoz eljutni a termék. Az átfutási idő lecsökkentése lehet a legfontosabb szempont.