Új, digitális azonosítási módszert vezet be ügyfeleinél az OTP Bank, amelynek révén lerövidül az ügyintézés és az ügyfél adatait egy integrált rendszerben tárolja a hitelintézet.
Az ügyfél azonosítása természetesen továbbra is kötelező eleme a bankfióki adminisztrációnak, így az ügyfélnek mindig meg kell mutatnia személyazonosító okmányait.
Az új, digitális azonosításnál ugyanakkor csak a következő esetekben kell az ügyintézőnek rögzítenie is az okmányokat:
- ha 365 napnál régebben történt adategyeztetés – tehát 1 évnél régebben járt az ügyfél bankfiókban ügyet intézni
- ha hiányzik bármelyik ügyféladat
- ha az ügyfél lecserélte okmányát
- változtak személyes adatai
- ha törvényi előírások miatt szükséges az átvilágítás
- ha új szolgáltatásra szeretne az ügyfél szerződést kötni.
Minden más esetben elegendő ellenőrzésre bemutatni a személyi okmányokat.
Szkennelés helyett mobilapp
A korábbi eljárás szerint az ügyintéző gondosan beszkennelte az igazolványok mindkét oldalát. Az új módszer során viszont az ügyintéző az okmányokat egy speciális, céges mobiltelefonra telepített applikáció segítségével olvassa be. Az adatok azonnal betöltődnek a védett banki rendszerbe, az ügyfél adatokat a telefon nem tárolja. A folyamathoz szükséges applikációt az OTP Bank Retail Divíziója fejlesztette.
„A digitális ügyfélazonosítási módszer fejlesztése során a biztonság mellett fontos szempont volt az ügyintézési idő további rövidítése.
Az új megoldással az azonosítás 2-3 perccel lerövidül a korábbihoz képest, amit az ügyfél végig figyelemmel kísérhet. A folyamat ráadásul teljesen papírmentes, ahogy a széles körben alkalmazott digitális aláírópad megoldásunk is
– mondta el Kolonics Ádám az OTP Bank termékfejlesztési menedzsere.
Országosan is elérhető
A rendszer egyelőre a magyar és a meglévő ügyfelek okmányait képes kezelni, de az alkalmazás funkcióinak bővítése folyamatos. Jelenleg csak a magyarországi bankfiókokban érhető el az új digitális azonosítási folyamat, a jövőben azonban az OTP Csoport országaiban is tervezik bevezetni a módszert.
Nem az első digitalizációs lépés
A banknál nem ez az egyetlen olyan fejlesztés, amely felgyorsítja a fióki ügyintézést. Március végén a teljes fiókhálózatban bevezette az OTP Bank az ingatlanhitel és LTP díjak POS terminálon keresztüli, kártyás befizetésének lehetőségét, mellyel a teljes mértékben készpénzmentes ingatlanhitelezési folyamat valósult meg. A fejlesztés kiemelten fontos a teljesen készpénzmentes, vagy az ilyen időszakkal rendelkező fiókokban, hiszen ezekben úgy vihető végig az ingatlanhitel igénylési folyamata, hogy a pénzforgalom digitálisan történik. További előny, hogy a hagyományos fiókokban sem kell készpénzkezeléssel megszakítani az igénylési folyamatot.
A kártyás díjfizetés révén az ügyfelek számára is gyorsabbá és egyszerűbbé vált a fióki ügyintézés.
A hazai bankszektorban egyébként az OTP Bank volt az első hitelintézet, amely 2018-ban egy speciális digitális aláírópad használatával tette lehetővé ügyfelei számára az ügyintézés során keletkező dokumentumok elolvasását és aláírását.
A befizető ATM-eket 2017-ben vezette be a hitelintézet, mára pedig már a készpénzbefizetési tranzakciók kétharmada történik befizető ATM-eken országosan, így az éves ATM-es befizetési volumen meghaladja az 1200 Mrd forintot.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.
Fotó: Portfolio