A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság.
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés kényelmét, a fogyasztói tudatosság és a kellő körültekintés azonban a virtuális térben shoppingolva is elengedhetetlen. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hírközlés-felügyeleti Igazgatóságának szakemberei most a kockázatokra figyelmeztetve osztották meg tanácsaikat, hogy a kivételesnek mondott év végi leárazásokkal valóban jól járhassunk.
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg kezdetben hatalmas akciók és impulzusvásárlások jellemezték, ma már tudatosabb, tervezett vásárlás zajlik. Az óriási árengedmények helyett inkább elnyújtott akciós időszakokkal találkozhatunk. Ez azonban lehetőséget ad arra, hogy körültekintően mérlegeljünk, és árfigyelő alkalmazásokkal, listákkal készüljünk az akciókra. Így a Black Friday még mindig jó alkalom lehet a szükséges termékek, például karácsonyi ajándékok kedvezményes beszerzésére, de a villámakciók kora lejárt.
Az Apple idén várhatóan szeptember 10-én tartja a szokásos őszi eseményét, amelyen hivatalosan is a nagyközönség elé tárják új készülékeiket. Az új iPhone, iPad és Apple Watch széria hivatalos bemutatása azonban azzal is együtt jár, hogy bizonyos korábban megjelent készülékek innentől már nem lesznek megtalálhatóak az Apple hivatalos webáruházában. A 9to5Mac összeszedte, hogy várhatóan melyik készülékeknek kell búcsút inteni ősztől.
A GLS bejelentette az e-kereskedelemre szakosodott magyar fulfilment cég, az iLogistic felvásárlását. A lépés lehetővé teszi a GLS számára, hogy fulfilment szolgáltatást kínáljon ügyfeleinek Magyarországon belül és azon kívül is.
Magyarország legismertebb és legnagyobb webáruháza továbbra is az eMAG, míg a második legismertebb és legnagyobb online kereskedő stabilan az Alza.hu. A két legnagyobb webpláza ráadásul 2023-ban sokat közeledett egymáshoz - derül ki a GKID és a Mastercard rangsorából.
Az online áruházak meg fognak felelni a jogszabályoknak és március végével lehetővé teszik, hogy a Magyar Posta is a logisztikai partnerek között szerepelhessen. A szabályozás azonban sok kérdést felvet - írja az Rtl.hu.
A webáruházak a jövőben kiszűrik azokat a vevőket, akik jelzés nélkül nem veszik át utánvétes csomagjaikat. Ők a jövőben csak előre fizethetnek. Az utánvétes csomagátvétel jellemző Kelet-Európára a csomagok mintegy 60 százalékát utánvétellel rendelik - írja a 24.hu.
A Klarna BNPL-társaság október 17-én indult el a magyar piacon, az induló partnerek mellett egy újabb ismert webshopban, az About Younál is elérhető lett a részletfizetéses megoldás.
Csaknem kétszáz embert csapott be egy valójában nem létező webáruházat létrehozó borsodi férfi, aki ellen csalás miatt Zalaegerszegen emeltek vádat - tájékoztatta a Zala Vármegyei Főügyészség szóvivője szerdán az MTI-t.
Egyszerre három vizsgálatot is indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hazai online ruha- és cipőkereskedelem jelentős szereplőivel szemben. Vélhetően mindhárom cég – a CCC, az Answear és az About You – a vásárlók számára megtévesztő módokon tünteti fel az akciós áraikat.
Váratlan bejelentést tett az OTP: még nyáron elindul a bank webshopja, a fizz.hu, amelyet keddtől már tesztelhetnek is a pénzintézet munkatársai – írja a Forbes.hu.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki egy vállalkozásra, amiért a fogyasztókat számos szempontból megtévesztve reklámozta keleti szőnyegeit. A Szőnyeg galéria Kft. többek között 21 hónapig – szinte teljes fennállása során – folyamatosan végkiárusítással hitegette a vevőket.
Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, ún. „sötét mintázatú” módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – amely részt vett az európai gyorsvizsgálatban – itthon már felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen – olvasható a GVH közleményében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a gymbeam.hu fitnesz-webáruházat üzemeltető szlovák vállalkozással és annak magyarországi leányvállalatával szemben. A cégek ugyanis valószínűleg megalapozatlan egészségre vonatkozó állításokkal, esetenként gyógyhatás-ígéretekkel, megtévesztő árfeltüntetéssel, továbbá a forgalmazáshoz szükséges bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül árusítják egyes termékeiket - áll a GVH közleményében.
A kihagyhatatlannak hirdetett akciók hatására bárkiben beindulhat a veszteségelkerülő és versengő magatartás, aminek a tudatosság és az önfegyelem az ellenszere Németh Erzsébet szociológus szerint - írja az infostart.hu
20 éves támaszról jöhet a fordulat.
Csökkenő európai infláció és gyatra német kiskereskedelmi forgalom borzolja a kedélyeket.
Tömegessé vált az aggasztó jelenség.
Egy biztos: az áthúzódó hatásban Virovácz Péter szerint nem bízhatnak.
Tovább erősödik a hazai fizetőeszköz?
Mit kell tudni a DeepSeek-ről?