A légitársaságok az elmúlt hetekben történt két, nagy visszhangot kiváltó incidens után egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a turbulencia-előrejelző technológiák iránt, de egyelőre nem szigorítanak a biztonsági öv szabályaikon – közölte a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA).
Kényelmetlen, de többnyire mindennapos és veszélytelen esemény a repülőutakon a turbulencia. Azt szokták mondani, hogy ha valaki fél a rázkódástól, úgy képzelje el az egészet, mintha egy zselében lenne a repülő, ami remeg, de azért a zselében marad, vagy gondolja, hogy egy autóban ül, és rossz minőségű az út. A héten azonban a Singapore Airlines Londonból Szingapúrba tartó járata olyan erős légörvénybe került, hogy több mint százan megsérültek, sokan még most is kórházban vannak, és haláleset is történt a repülőn. A gép mindössze 3 perc alatt 1,8 kilométert süllyedt, az utasok beszámolói szerint egyeseket olyan magasra dobott a turbulencia, hogy a fejükkel behorpasztották a mennyezetet. Sok mindentől függ, hogy hol alakul ki turbulencia és mennyire erőteljes, most bemutatjuk azokat az útvonalakat, amelyeket a leginkább sújt a jelenség.
Az új védelmi miniszter személye is megvan.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Jack Teixerát 15 év börtönre ítélték.
A Gránit Alapkezelő szakértőivel beszélgettünk.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!