Az európai vajárak rekordmagasságba emelkedtek az elmúlt hónapokban, ami komoly kihívást jelent a pékek és cukrászok számára a karácsonyi szezon közeledtével. A magas csokoládé- és cukorárak mellett most a vaj drágulása is nehezíti a helyzetüket.
A magyarok zöme rendszeres sajtfogyasztó, de még mindig a trappista áll az élen. A Covid alatt sokan más fajtákat is kipróbáltak, amelyet azóta is fogyasztanak - derül ki a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács által megrendelt reprezentatív felmérésből, amelyet a Trade Magazin idéz.
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) megállapította, hogy a mesterséges füstaromák, amelyeket számos élelmiszerben használnak, jelentős egészségügyi kockázatot hordozhatnak. Ennek hatására az Európai Bizottság gyakorlatilag betiltotta ezeket az aromákat - írja a Pénzcentrum.
A McDonald's bejelentette, hogy a növekvő eladások reményében továbbfejleszti leghíresebb hamburgereit, a Big Macet és a sajtburgert - számolt be a CNN alapján a 444.
Az elmúlt pár hét tejpiaci folyamatai megjelentek a boltok áraiban is. A trappista sajt olcsóbb lett több láncnál, de az infláció miatt erős az eltolódás a saját márkás sajtok felé is, legyen szó edamiról vagy goudáról. Az infláció úgy tűnik, fordulatot hozott sok ember vásárlási szokásaiban.
Eladják a Cserpes - jelentette be a sajt- és tejtermékeket forgalmazó cég alapítója, Cserpes István a Forbes márciusi számát bemutató eseményén.
Csökken az üzletekben a trappista sajt ára, az Aldi a napokban jelentette be, hogy 20 százalékkal olcsóbb lesz a népszerű sajt, de ez nem egyedülálló jelenség, a CBA is ilyen mértékben csökkentette márciustól az árát üzleteiben. Ez annak köszönhető, hogy alacsonyabb beszerzési árakat tudnak elérni a láncok – írja a vg.hu.
Az Aldi Magyarország folytatja az alapvető élelmiszerek körében a tartós és jelentős árcsökkentést. A mai naptól az áruházlánc terméktől függően 20-23%-kal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait - írja a cég a sajtóközleményében.
Ha van valami, ami a legtöbb magyar család asztaláról nem hiányozhat az a trappista sajt, amely népszerűségét vélhetően nem élvezeti értékének, hanem olcsóságának köszönheti. Az elmúlt 4 évben volt olyan hónap, amikor a havi átlagbérből 150 kg trappistára is futotta, de ettől már nagyon messze vagyunk.
Ha a húsvéti nagybevásárlás után úgy érzed, hogy nagyon elszálltál a kiadásokkal, akkor a vásárolt mennyiséggel, vagy egyéb termékek kosárba csúszásával lehet a baj, nem a gyors áremelésekkel. A Portfolio húsvéti körképében ugyanis 24 jellemző/alapvető húsvéti élelmiszer közül csak a tojás drágult 10%-nál nagyobb mértékben, de számos termék ára intenzíven csökkent éves alapon - legalábbis ez derül ki a KSH fogyasztói kosarába bekerült termékek árvizsgálatából. A KSH egyébként úgy kalkulálta, hogy tavaly áprilisban az egy főre jutó élelmiszer kiadások 22 ezer 102 forintot tettek ki, így ehhez képest a kis mértékű átlagos élelmiszer drágulással számolva idén áprilisban 23 ezer forint körül alakulhat ez az adat.
Risk on üzemmódba kapcsoltak a befektetők.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
A hitelezőkkel. Különben indul a kellemetlen szakasz.
Mégis ki kell vonni őket a forgalomból.
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Estek a piacok a beszéd hatására.
Nagymamáink receptjével ér el nemzetközi sikereket a magyar márka.