Az Európai Bizottság ma vizsgálatot indított a Google ellen annak kiderítése céljából, hogy a tech-óriás előnyben részesítette-e saját online hirdetési szolgáltatásait, és ezzel megsértette-e a trösztellenes szabályokat.
Tavaly 11,2%-kal 216 milliárd forintra hízott a teljes magyarországi reklámköltés - közölte a friss adatot kedden a Magyar Reklámszövetség. Első ránézésre biztatónak tűnnek az adatok, azonban érdemes a háttérben zajló folyamatokat is figyelni. Figyelemre méltó adat, hogy a nemzetközi szereplők az online reklámköltésekből már 51%-os szeletet hasítottak ki.
Magyarországon 2013 óta nőtt a reklámköltések összege, de ebből leginkább a globális nagyvállalatok profitálnak. Milyen szerepet tölt be a reklámipar hazánk és a többi közép-európai ország gazdaságában, és hogy alakulnak a reklámköltések régiós szinten? A reklámtorta és a gazdaság kapcsolata volt a Media Hungary egyik témája.
Több érdekes módosítást is elrejtett a 2016-os költségvetésről szóló salátatörvénybe a kormány. Lényegében két szolgáltatószektor magyarországi működését írja át alapjaiban.
Júliusban még pezsgővel ünnepelte a vezetőség az Omnicom és a Publicis összeolvadását, végül azonban lefújták a fúziót. A Reuters szerint ezzel meghiúsult, hogy a jelenleg vezető WPP-t meg tudják előzni a cégek. Ügyletekre viszont ettől függetlenül még lehet számítani az iparágban szakértők szerint, a mérethatékonyság elérése ugyanis nagyon fontossá vált.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Nem javul a hangulat.
Mélyen gyökerező okai vannak.
12 naponta 2 milliárd fekete katonalégy lárvát nevelnek, majd dolgoznak fel Magyarország első ipari léptékű rovarfehérje-üzemében.
Csicsmann László egyetemi tanár értékelte a helyzetet a Checklistben.
A volt MNB-elnök a Checklistben beszélt a jelenlegi inflációs hullám okairól.