Mint ahogy az immár hagyományosan történik, az oktatásirányítók az új tanév elején újabb intézkedésekkel örvendeztetik meg a nevelő-oktató közönséget. Néhány példa az első becsengetés alá helyezett ajándékokból: a pedagógusok teljesítményértékelésének bevezetése, mobiltelefonok betiltása és a pedagógusok vizsgáztatása a NAT-ból. Ez a cikk a második része annak a kétrészes írásomnak, amelyben azt boncolgatom, hogy miről árulkodnak ezek az intézkedések.
Szerencsére ugyan a nyugat-európai és egyesült államokbeli trendektől elmaradó mértékben, de már Magyarországon is találkozhatunk olyan kihívásokkal, amelyek gyermekek fizikai sérülését vagy akár halálát is okozhatják. Ilyen volt az a napokban történt tragédia is, amikor az úgynevezett blackout vagy „áramszünet”-kihívás teljesítése egy 15 éves tinédzser életét követelte. Az NMHH veszélyes online kihívások hazai megjelenési formáiról készített kutatásából kiderül, a 11 és 17 év közötti gyerekek 38 százaléka találkozott már a jelenséggel, 5 százalékuk pedig már részt is vett ilyenben.
Az MNB újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az – itthon határon átnyúló szolgáltatóként működő – Novis biztosítónál a társaság panaszkezelési és ügyféltájékoztatási gyakorlatát, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályoknak való megfelelést áttekintve. A jegybank korábbi lépései nyomán a biztosító három éve nem köthet új szerződéseket itthon. A meglévő hazai ügyfeleknek célszerű folyamatosan tájékozódni a Novis helyzetéről.
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya 10 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Airre annak ügyfélszolgálati panaszkezelési hiányosságai miatt – ír az esetről a szálloda.blog.
Az eddig elbírált ügyek döntő többségét megszüntette a Pénzügyi Békéltető Testület, így akár több ezer adós is bírósághoz fordulhat - írja a Világgazdaság hétfői számában.
Hatályba lépett az MNB pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységét szabályozó ajánlása, amelynek alkalmazását a jegybank haladéktalanul elvárja a piac szereplőitől - olvasható az MNB közleményében.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) mellett működő Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz több mint 11 ezer megkeresés, információkérés érkezett a devizahiteles elszámolással kapcsolatban, a Pénzügyi Békéltető Testülethez pedig 323 ügyfél adott be panaszt a legfrissebb adatok szerint - mondta Szabó József, a fogyasztóvédelmi központ igazgatója pénteken az MNB sajtótájékoztatóján.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke módosította a pénzügyi szervezetek panaszkezelésére vonatkozó szabályokat.
Összehúzzák a nadrágszíjat.
Első köben az Európán kívüliekre vonatkozna a szigorú szabály.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Még folynak az egyeztetések.
Befutott a decemberi adat.
Ijesztően gyorsan melegszik a klíma.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.