Radó Péter: Mobilok tiltása és a panasztörvény – Így indul a tanév

Radó Péter: Mobilok tiltása és a panasztörvény – Így indul a tanév

Mint ahogy az immár hagyományosan történik, az oktatásirányítók az új tanév elején újabb intézkedésekkel örvendeztetik meg a nevelő-oktató közönséget. Néhány példa az első becsengetés alá helyezett ajándékokból: a pedagógusok teljesítményértékelésének bevezetése, mobiltelefonok betiltása és a pedagógusok vizsgáztatása a NAT-ból. Ez a cikk a második része annak a kétrészes írásomnak, amelyben azt boncolgatom, hogy miről árulkodnak ezek az intézkedések.

Magyarországon is terjednek a gyermekek életét veszélyeztető online kihívások

Magyarországon is terjednek a gyermekek életét veszélyeztető online kihívások

Szerencsére ugyan a nyugat-európai és egyesült államokbeli trendektől elmaradó mértékben, de már Magyarországon is találkozhatunk olyan kihívásokkal, amelyek gyermekek fizikai sérülését vagy akár halálát is okozhatják. Ilyen volt az a napokban történt tragédia is, amikor az úgynevezett blackout vagy „áramszünet”-kihívás teljesítése egy 15 éves tinédzser életét követelte. Az NMHH veszélyes online kihívások hazai megjelenési formáiról készített kutatásából kiderül, a 11 és 17 év közötti gyerekek 38 százaléka találkozott már a jelenséggel, 5 százalékuk pedig már részt is vett ilyenben.

Újabb vizsgálatot indított az MNB a Novisnál

Újabb vizsgálatot indított az MNB a Novisnál

Az MNB újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az – itthon határon átnyúló szolgáltatóként működő – Novis biztosítónál a társaság panaszkezelési és ügyféltájékoztatási gyakorlatát, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályoknak való megfelelést áttekintve. A jegybank korábbi lépései nyomán a biztosító három éve nem köthet új szerződéseket itthon. A meglévő hazai ügyfeleknek célszerű folyamatosan tájékozódni a Novis helyzetéről.

Sorra buknak el a devizahiteles elszámolási panaszok

Az eddig elbírált ügyek döntő többségét megszüntette a Pénzügyi Békéltető Testület, így akár több ezer adós is bírósághoz fordulhat - írja a Világgazdaság hétfői számában.

Így változik a banki panaszkezelés

Hatályba lépett az MNB pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységét szabályozó ajánlása, amelynek alkalmazását a jegybank haladéktalanul elvárja a piac szereplőitől - olvasható az MNB közleményében.

11 ezerszer fordultak a devizahitelesek eddig az MNB-hez

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) mellett működő Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz több mint 11 ezer megkeresés, információkérés érkezett a devizahiteles elszámolással kapcsolatban, a Pénzügyi Békéltető Testülethez pedig 323 ügyfél adott be panaszt a legfrissebb adatok szerint - mondta Szabó József, a fogyasztóvédelmi központ igazgatója pénteken az MNB sajtótájékoztatóján.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Már csak pár óra, és megszűnik az Ügyfélkapu azonosítás - Mutatjuk, mit kell tenned, ha még nem léptél!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.