Drámai lemaradásban az észak-magyarországi diákok

Drámai lemaradásban az észak-magyarországi diákok

Ahogy korábban írtuk, a magyar diákok nemzetközi összehasonlításban 2023-ban is gyengén teljesítettek a kompetenciafelméréseken. A kreatív gondolkodást mérő mutatóban a 15 éves magyar diákok teljesítménye nem éri el az OECD-országok átlagát. 2022-höz képest minden évfolyamon, minden mérési területen rontottak a diákok, ami mögött országrészenként is jelentős területi eltérések láthatók. Míg Budapesten és Nyugat-Magyarországon jellemzően jobb eredmények születtek, addig az észak-magyarországi vármegyékben élő gyerekek eredményei jóval elmaradnak az átlagtól - írja az Eduline.

Radó Péter: Közoktatási kasztrendszert mutatnak a magyar diákok PISA-eredményei

Radó Péter: Közoktatási kasztrendszert mutatnak a magyar diákok PISA-eredményei

A PISA-felmérés 2022-es átlageredményeiről szóló előző írásomból az derülhetett ki, hogy a magyar diákok esetében kisebb elmozdulások ellenére sem romlásról, sem pedig javulásról nem lehet beszélni. A magyar tanulók teljesítménye alapvetően stagnált, relatív pozíciónk pedig csak azért javult, mert a korábban legjobban teljesítő országok oktatásának teljesítménye borzasztóan nagyot zuhant. Ez azt a látszatot kelti, mintha a magyar közoktatásban az elmúlt években nem történt volna semmi katasztrofális. Ha azonban az adatok mélyére ásunk, meglehetősen riasztó változások kerülnek felszínre.

A későn érkezők komparatív előnye az oktatásban: a korlátok

A későn érkezők komparatív előnye az oktatásban: a korlátok

A napokban jelent meg állandó szerzőnk „Az oktatáskormányzás jövője” című, laikusoknak és szakértőknek egyaránt szóló könyve. A könyv a közoktatási rendszerek irányításáról szóló időutazás: részletesen elemzi a közoktatás kormányzását szolgáló rendszerek elmúlt fél évszázadban lezajlott fejlődését, a legfejlettebb országok jelenlegi kormányzati rendszereit és azt, amit a kormányzás jövőjéről ma tudni lehet. Cikkünkben a Tea Kiadó hozzájárulásával a könyv zárszavát közöljük két részletben.

Radó Péter: Miért szakadt be a magyar diákok teljesítménye?

Radó Péter: Miért szakadt be a magyar diákok teljesítménye?

A nyári uborkaszezonban elárasztotta a sajtót a hír, hogy a 2022-es magyar kompetenciamérési eredmények szerint a szövegértésben kudarcot valló (funkcionális analfabéta) nyolcadikos gyerekek aránya negyven százalékra ugrott. A kormány ezt részben a pandémia miatti iskolabezárás hatásával, részben pedig „integrációs problémákkal” (értsd: a roma tanulók rossz teljesítményével) magyarázta. Érdemes egy kicsit e magyarázatok mélyére ásni.

Leányvállalatot alapított az Audi Hungaria

Leányvállalatot alapított az Audi Hungaria

Audi Hungaria Ahead Kft. néven megalapította leányvállalatát az Audi Hungaria Zrt., amely a Volkswagen konszern számára nyújtott beszerzési, pénzügyi és informatikai szolgáltatásokat fogja össze.

A szolgáltatóközpontokban rejlik a legizgalmasabb karrierpotenciál

A szolgáltatóközpontokban rejlik a legizgalmasabb karrierpotenciál

Monotóniát tűrő, terhelhető frissdiplomások helyett egyre inkább tapasztalattal és speciális képességekkel rendelkező szakembereket keresnek a nagy cégek szolgáltató központjai. A Business Services Sector terület jelenlegi trendje az, hogy egyre komplexebb feladatok ellátására egyre sokszínűbb munkavállalói csapatot építenek fel a cégek, az új felállás ráadásul több és hosszabb távra szóló lehetőséget ad a munkavállalóknak is.

Nem kell, hogy a robotok lenyúlják a melód: így tömné be a beconomist a piaci skill-gapet

Nem kell, hogy a robotok lenyúlják a melód: így tömné be a beconomist a piaci skill-gapet

Milyen lehetőségeink vannak gyorsuló világunkban a pénzügyi ismereteink bővítésére? Egyáltalán szükségünk van-e élethosszig tartó tanulásra? Mi az az m-learning, és mi a közös az ingatlan-értékbecslésben, valamint a blokklánc-technológiában? Egyebek mellett ezekről a kérdésekről is beszéltünk Fábián Gergellyel, a digitális tananyagokat fejlesztő MNB-EduLab Kompetencia Központ Kft. ügyvezetőjével a Portfolio Business Podcast új adásában. A műsorban szó volt még arról is, mik lehetnek a jövő sikerkurzusai, miben más a beconomist módszertana más online oktatási platformokhoz képest, hogy hogyan válhat valaki a beconomist oktatójává, és hogy miképpen kapcsolódik mindehhez a Pénzmúzeum és az Aranyvonat legendája.

Hivatalos: a magyar felnőttek jobban számolnak, mint az OECD-országok átlaga

Hivatalos: a magyar felnőttek jobban számolnak, mint az OECD-országok átlaga

Magyarország első alkalommal vett részt a Nemzetközi Felnőtt Képesség- és Kompetenciamérési Programban (PIAAC), amelyben 39 országban 245 ezer ember szövegértési, számolási és problémamegoldó készségét mérték fel; a pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten ismertetett felmérésből kiderült, hogy a magyar felnőtt lakosság számolási készsége meghaladja az OECD országok átlagát.

Felmérik, mit tudnak a magyar felnőttek

Szeptember 1-jén indul az OECD nemzetközi felnőtt képesség- és kompetenciamérési programjának (PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies) magyarországi felmérése Magyarországon - jelentette be Hornung Ágnes, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénzügyekért felelős államtitkára, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Nemzeti Tanácsának elnöke pénteken Budapesten a felmérés nyitórendezvényén.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.