A napokban jelent meg állandó szerzőnk „Az oktatáskormányzás jövője” című, laikusoknak és szakértőknek egyaránt szóló könyve. A könyv a közoktatási rendszerek irányításáról szóló időutazás: részletesen elemzi a közoktatás kormányzását szolgáló rendszerek elmúlt fél évszázadban lezajlott fejlődését, a legfejlettebb országok jelenlegi kormányzati rendszereit és azt, amit a kormányzás jövőjéről ma tudni lehet. Cikkünkben a Tea Kiadó hozzájárulásával a könyv zárszavát közöljük két részletben.
A nyári uborkaszezonban elárasztotta a sajtót a hír, hogy a 2022-es magyar kompetenciamérési eredmények szerint a szövegértésben kudarcot valló (funkcionális analfabéta) nyolcadikos gyerekek aránya negyven százalékra ugrott. A kormány ezt részben a pandémia miatti iskolabezárás hatásával, részben pedig „integrációs problémákkal” (értsd: a roma tanulók rossz teljesítményével) magyarázta. Érdemes egy kicsit e magyarázatok mélyére ásni.
A magyar felnőttek számolási készségét mérő átlagpontszáma jelentősen meghaladja az OECD-országok átlagát - derül ki egy felmérésből, amelyben a lakosság legfontosabb kognitív készségeit vizsgálták -
Megjelent Magyarország legjobb alapítványi és magániskoláinak a listája, a tíz legjobb középiskola közé négy vidéki oktatási intézmény is bekerült.
Audi Hungaria Ahead Kft. néven megalapította leányvállalatát az Audi Hungaria Zrt., amely a Volkswagen konszern számára nyújtott beszerzési, pénzügyi és informatikai szolgáltatásokat fogja össze.
Monotóniát tűrő, terhelhető frissdiplomások helyett egyre inkább tapasztalattal és speciális képességekkel rendelkező szakembereket keresnek a nagy cégek szolgáltató központjai. A Business Services Sector terület jelenlegi trendje az, hogy egyre komplexebb feladatok ellátására egyre sokszínűbb munkavállalói csapatot építenek fel a cégek, az új felállás ráadásul több és hosszabb távra szóló lehetőséget ad a munkavállalóknak is.
Milyen lehetőségeink vannak gyorsuló világunkban a pénzügyi ismereteink bővítésére? Egyáltalán szükségünk van-e élethosszig tartó tanulásra? Mi az az m-learning, és mi a közös az ingatlan-értékbecslésben, valamint a blokklánc-technológiában? Egyebek mellett ezekről a kérdésekről is beszéltünk Fábián Gergellyel, a digitális tananyagokat fejlesztő MNB-EduLab Kompetencia Központ Kft. ügyvezetőjével a Portfolio Business Podcast új adásában. A műsorban szó volt még arról is, mik lehetnek a jövő sikerkurzusai, miben más a beconomist módszertana más online oktatási platformokhoz képest, hogy hogyan válhat valaki a beconomist oktatójává, és hogy miképpen kapcsolódik mindehhez a Pénzmúzeum és az Aranyvonat legendája.
Magyarország első alkalommal vett részt a Nemzetközi Felnőtt Képesség- és Kompetenciamérési Programban (PIAAC), amelyben 39 országban 245 ezer ember szövegértési, számolási és problémamegoldó készségét mérték fel; a pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten ismertetett felmérésből kiderült, hogy a magyar felnőtt lakosság számolási készsége meghaladja az OECD országok átlagát.
Szeptember 1-jén indul az OECD nemzetközi felnőtt képesség- és kompetenciamérési programjának (PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies) magyarországi felmérése Magyarországon - jelentette be Hornung Ágnes, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénzügyekért felelős államtitkára, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Nemzeti Tanácsának elnöke pénteken Budapesten a felmérés nyitórendezvényén.
Intenzív szakaszában van a háború.
Felkészülnek a támadásokra.
Megújuló energiaforrásra.
Pedig nemsokára abba kell hagyni a vásárlást.
2 éven belül meg is érkezhetnek az első példányok.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?