Megkezdődött a termelés a kecskeméti Mercedes-gyár új, mintegy 23 ezer négyzetméteres présüzemében - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Egyedülálló autóipari kutatást és fejlesztést végez az evopro nevű magyar cég, amely a legnagyobb autógyártókkal működik együtt. Technológiájukkal olyan karosszéria-elemeket tudnak létrehozni, amelyek jelentősen könnyebbek a jelenlegi alkatrészeknél, mégis ugyanannyira tartósak és biztonságosak. Fejlesztésük azért is fontos, mert az anyagok újrahasznosíthatók, így megfelelnek az uniós környezetvédelmi előírásoknak is. Erről a fejlesztésről kérdeztük Molnár Pétert, a cég kompozit divíziójának igazgatóját, aki az október 18-i Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia egyik előadója is lesz.
Az Európai Unió eltökélt célja, hogy mérsékelje a halálos végkimenetelű balesetek számát az európai utakon, amelynek eredményeként 2001-2011 között 44,3%-kal csökkent az esetek száma. Hazánkban is javulás tapasztalható: amíg 2002-ben 1429-en, addig 2011-ben 58%-kal kevesebb, 605-en veszítették életüket a közutakon. A javuló számok ellenére még mindig a sor végén kullogunk: az egymillió gépkocsira eső balesetek száma az EU területén átlagosan 126, nálunk majdnem a duplája: 214. Az egymillió lakosra jutó halálos kimenetelű közúti balesetek száma pedig az Unióban átlagosan 60, Magyarországon 64.
Egyre nehezebb helyzetben Kijev.
Az amerikai elnök a CPAC konferencián beszélt.
A fentanil-válságról és az ukrajnai háborúról tartottak megbeszélést.
Erős megosztottságot eredményezett a lépés a tagállamok között.
Sok kérdést vet fel Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése.
A „woke” kiadások lefaragása csak elhanyagolható része volt a teljes költségcsökkentésnek.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.