Bizonygatja a kínai divatóriás: biztonságosak a termékei

Bizonygatja a kínai divatóriás: biztonságosak a termékei

A Shein, a gyorsan növekvő divatóriás újabb lépéseket tesz annak érdekében, hogy javítsa megítélését, miközben a londoni tőzsdei bevezetésre készül. A vállalat nemrég részletes közleményt adott ki termékbiztonsági intézkedéseiről és fenntarthatósági kezdeményezéseiről, válaszul a brit törvényhozók aggályaira és a közelmúltbeli termékvisszahívásra az Egyesült Államokban - írta meg a Cnbc.

Mi lesz az olcsó ruhákkal Trump vámja után?

Mi lesz az olcsó ruhákkal Trump vámja után?

A Shein, az ultraolcsó ruháiról ismert kínai fast fashion vállalat továbbra is versenyképes árakon kínálhatja termékeit, még akkor is, ha az Egyesült Államok új vámokat vezetne be a kínai importra - mondta Donald Tang, a cég ügyvezető elnöke a Cnbc-nek a davosi Világgazdasági Fórumon.

Kína lecsap a PVH Corp-ra: rejtélyes vizsgálat a divatóriás ellen

Kína lecsap a PVH Corp-ra: rejtélyes vizsgálat a divatóriás ellen

A kínai kereskedelmi minisztérium csütörtökön bejelentette, hogy előzetes megállapításaik szerint a PVH Corp, a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger márkák anyavállalata "helytelen" magatartást tanúsított az ujgurok lakta Hszincsiang régióval kapcsolatban. A pekingi minisztérium tervei szerint a közeljövőben beidézik a vállalatot, bár a kifogásolt magatartás részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra – írja a Reuters.

Vizsgálat indult a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger mögötti cég ellen

Vizsgálat indult a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger mögötti cég ellen

A kínai kereskedelmi minisztérium vizsgálatot indított a PVH Corporation ellen, amely olyan ismert divatmárkák anyavállalata, mint a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger. A vizsgálat középpontjában a vállalat Hszincsiang tartománnyal kapcsolatos üzleti gyakorlata áll.

Kész, vége: csődbe ment a világhírű divatmárka

Kész, vége: csődbe ment a világhírű divatmárka

A német TextilWirtschaft című magazin értesülései szerint a híres Esprit divatcég még a mai napon öncsőd eljárást fog kezdeményezni a düsseldorfi helyi bíróságon - számolt be Bild.

Meghalt Davide Renne sztárdivattervező

Meghalt Davide Renne sztárdivattervező

Az olasz divattervező Davide Renne, aki nemrég vette át a Moschino kreatív igazgatói posztját, 46 éves korában, mindössze kilenc nappal a rangos pozíció átvétele után elhunyt. Korai halálának oka egyelőre ismeretlen, de a Moschino anyavállalata, az Aeffe „hirtelen betegséget” írt a gyászjelentésében – számolt be a BBC.

Használtruha-őrület és az ultra-fast fashion harca - Nálad ki a győztes?

Használtruha-őrület és az ultra-fast fashion harca - Nálad ki a győztes?

A gazdasági hullámvölgy és magasabb ruhaárak kényszerítik az embereket új spórolási megoldások felkutatásának irányába, vagy esetleg etikai vagy fenntarthatósági szempontok a döntőek? A használtruha-piac robbanásszerűen növekszik, olyan online platformok veszik fel a harcot a Shein elképesztő forgalmú webáruházával, mint a Vinted - de vajon sikerül lépés tartani az árversenyben? Hogyan érinti mindez a vásárlókat és az ipart? Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár az ultra-fast fashion weboldalakról és az online használtruha platforomkról való vásárlás? Többek között a fenti kérdésekre kereste a választ az Ynsight Research netnográfiai elemzésében és hasonló kérdésekre keressük mi is a választ a november 9-i Gen Z Fest/ Green rendezvényünkön, ahol többek között Korn Anita, a Ruhastory bloggere is beszélget a színpadon a fenntartható divatról és életmódról.

Egy európai lett a világ leggazdagabb embere – De ki ez a „kasmírba bújt farkas”, és honnan lett ennyi pénze?

Egy európai lett a világ leggazdagabb embere – De ki ez a „kasmírba bújt farkas”, és honnan lett ennyi pénze?

Elon Muskot Bernard Arnault európai üzletember váltotta még tavaly a világ leggazdagabb emberének címében, előtte még egy európainak sem sikerült a Bloomberg Billionaires Index élére kerülnie. Alábbi cikkünkben utánajártunk, miből lett a 73 éves Bernard Arnault-nak ilyen nagy vagyona és mivel érdemelte ki egyes honfitársaitól a „kasmírba bújt farkas” címet.

Sosem történt ilyen: egy európai lett a világ leggazdagabb embere

Sosem történt ilyen: egy európai lett a világ leggazdagabb embere

Elon Muskot Bernard Arnault európai üzletember váltotta a világ leggazdagabb emberének címében, miután idén Musk jelentősebb vagyont veszített, részben a Tesla részvényeinek gyengélkedése, részben a Twitter felvásárlása miatt.

Baktériumok és gombák készítik a jövőben a ruháinkat?

Baktériumok és gombák készítik a jövőben a ruháinkat?

Baktérium által készített cellulózkalap, gombafonalakból készült lámpa, hagyományos gyártás helyett „termesztett” használati tárgyak, és gyökeresen új technológiák jelentek meg a közelmúltban megrendezett Future Materials konferencián. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központjának szervezésében megrendezett, nemzetközi előadókat és hallgatóságot vonzó eseményen kiderült: a műanyag-korszak után a jövő a biológiailag lebomló, mikroorganizmusok segítségével előállítható anyagoké és eljárásoké lehet, amelyek a divatiparban és a dizájn világában még kísérleti fázisban vannak, a csomagolóipar és a járműgyártás azonban már napi szinten használja ezeket.

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az egyik legismertebb hazai divatmárka, a Nanushka együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a MOME Innovációs Központtal közösen találjanak megoldást a textilanyagok fenntartható felhasználására, és új divatipari alapanyagokkal kísérletezzenek. Az egyetem számos nagy nemzetközi nagyvállalattal dolgozik együtt, azonban a Nanushkával aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy a hazai szakemberek kreativitását és tudását egy nemzetközileg is keresett, magyar divatmárka ruháin láthassák viszont szerte a világon. A Portfolio Böszörményi-Nagy Gergelyt, a MOME alapítványi elnökét, illetve Baldaszti Pétert, a Nanushka igazgatósági tagját, a Vanguards Fashion Group vezérigazgatóját kérdezte a globális divatipar előtt álló kihívásokról, greenwashingról és az együttműködésben rejlő lehetőségekről.

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A fenntarthatóság, a tudatos tervezés és a társadalmi felelősségvállalás voltak azok az értékek, amelynek révén a budapesti székhelyű divatmárka, a Nanushka úgy is növekedni tudott a járvány idején, hogy más divatipari szereplők jelentős zuhanást éltek meg. A cég tavaly 12 milliárdos árbevételt ért el, ez jelentős növekedés a 2020-as 7,5 milliárd után. Az idei évre a cél a 19 milliárd forintos, vagyis 50 millió eurós árbevétel. Miközben a cég dinamikusan nő, globálisan is terjeszkednek, bevételének 98 százaléka származik exportból. Idén ősszel nyílik Sanghajban az első üzletük, és dolgoznak egy észak-amerikai üzlet nyitásán is.

Az újrahasznosított pamutra tette le a voksát a C&A

A C&A európai ruhaipari vállalat és a Recover™ anyagtudományi vállalat egy 4 évre szóló stratégiai partnerséget kötött, hogy közösen vezesse be az újrahasznosított pamutot a mindennapi ruházati cikkek közé - szerepel a C&A közleményében.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.