Négy év alatt a levezetett kilométerek száma, az átlagos utazási időtartam, a flottaméret és az ügyfélszám tekintetében is figyelemre méltó növekedést produkált a Share Now. A felhasználók az elmúlt egy évben négyszer annyit használták az autókat, mint az indulás első tizenkét hónapjában. Ugyanezt jelzi a megtett távolság növekedésének üteme is: a négy év során összegyűlt, közel 16 millió kilométerből 8 millió 2022 „termése” - tájékoztatta a szolgáltató a Portfolio-t.
A vállalatok a carsharing (megosztott autó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá - áll a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.
A praktikusság mellett főleg anyagi megfontolásokból válik a carsharing egyre vonzóbb, átlátható és költséghatékony alternatívájává a céges autóknak. A szolgáltatását Budapesten több mint 500 autóval nyújtó Share Now vállalati konstrukciói már rövid időtávon belül kézzel fogható eredménnyel optimalizálják a vállalkozások mobilitási kiadásait.
A Share Now egy év alatt megduplázta a megtett kilométerek számát, de az ügyfélszám, a flottaméret és a szolgáltatási terület szempontjából is növekedni tudott 2022-ben. A szolgáltató a jövőben még tovább erősítené a fővárosi közlekedésbe való integrációt, még költséghatékonyabb alternatívát nyújtva a felhasználóknak.
Már 500-nál is több autóval szolgáltat a Share Now Budapesten, amelynek járműveivel novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parkolójába is be lehet állni. Az autómegosztó elektromos- és benzines autókkal is folyamatosan bővíti a flottáját, amellyel így már 500 autó áll a budapestiek rendelkezésére.
A Share Now ügyfelei 8 millió kilométert gurultak Magyarországon a cég piacra lépése óta eltelt három évben, egyre hosszabb ideig és egyre több élethelyzetben használva a sétatávolságon belül található autókat.
A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy Budapesten a carsharing iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy kiindulópontja legyen a felhasználószám további bővülésének.
Budapesten számtalan mobilitási eszköz közül választhat, aki A-ból el szeretne jutni B-be, de az elmúlt években sok szempontból a legideálisabb megoldás a saját autó használata volt, még akkor is, ha a forgalmi dugók az utóbbi időben egyre nagyobb fejfájást okoztak az autósoknak. Azonban az új és használt autók árának és fenntartási költségeinek elszállása, a benzinárrobbanás, az urbánus parkolási és forgalmi kihívások olyan mértékben változtatják meg az eddigi körülményeket, hogy – sok más nyugati városhoz hasonlóan, ahol ezek a folyamatok évekkel korábban elindultak – tömegesen cserélhetik a városlakók és a vállalati szektor a saját autóikat olyan bérleti vagy megosztásos konstrukciókra, mint a carsharing. A külföldi példák azt mutatják, hogy az autómegosztás és egyéb mobilitási megoldások ötvözése sokat javíthat a városi környezet élhetőbbé tételében is, amihez azonban szükség van a terület megfelelő szabályozására, a fenntarthatóbb alternatívák akár kedvezmények útján való támogatására is.
Mivel a hibrid munkavégzés hosszabb távon is marad, a munkahelyi mobilitás egyre fontosabb szemponttá válik – állapította meg a Share now és a HR Fest szeptemberi online felmérése. Az ebben megkérdezett cég- és HR-vezetők az újgenerációs mobilitási megoldások erősödésére és ezek fokozódó támogatására számítanak. Mindez kedvez a vállalati cafeteria-rendszerbe egyszerűen és szja-mentesen beilleszthető autómegosztás elterjedésének.
Európa nagyobb városaiban 4-5 évvel korábban jelentek meg a free-floating rendszerben működő, vagyis – a zónán belül – bárhol felvehető és letehető carsharing autók, mint Budapesten, így az ottani tapasztalatok előrevetítik a magyar forgatókönyvet is: a bevezetés első éveiben a lakossági felhasználók adják kézből kézbe a kormányt, majd a kevésbé kísérletező vállalati szektor beszállásával közel megduplázódik az ügyfelek száma. A magyar szolgáltatók az utóbbi években kezdték el kiterjeszteni a modellt a cégekre, amelyek éppen most próbálnak idomulni a hibrid munkavégzés következményeihez, vagyis megoldást keresnek a kihasználatlan irodaterek és a garázsban parkoló autóflották problémájára. Az év végén pedig lejárnak az éves lízingszerződések, amelyeket – az új helyzethez alkalmazkodva – várhatóan csak kisebb kapacitásokra fognak meghosszabbítani, az időről időre felmerülő igényekre pedig olyan rugalmas, elköteleződést nem igénylő megoldásokat keresnek majd, mint például a carsharing.
A fővárosi autómegosztási piac meghatározó szereplőjének ügyfelei még aktívabb részesei lesznek a klímavédelemnek: a car sharing jellegű autóbérlés budapesti piacán aktív SHARE NOW az OMV klímasemleges üzemanyagkártyáját használja annak érdekében, hogy csökkentse a globális széndioxidkibocsátást - tájékoztatta a közösségiautó-megosztó a Portfolio-t.
Legyőzi-e az önvezető autó a sajátot, lesz-e hol sétálnunk 10 év múlva Budapesten és mikor hallgatja már meg az önkormányzat a lakosságot is? Ezekről vitatkoztak a Portfolio Future City 2019 konferencia második szekciójában kedden délelőtt. A közlekedés, az ingatlanfejlesztés és a várostervezés szorosabb együttműködéséről esett a legtöbb szó.
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre is kiterjeszti a Limo autómegosztó szolgáltatási területét a Mol, miután a legtöbb felhasználói visszajelzés erre irányult az indulás óta eltelt közel másfél évben - mondta el Ratatics Péter, a Mol Magyarország és a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág ügyvezető igazgatója a Portfolio-nak adott interjúban. A szolgáltatás fejlesztésével a tervezettnél gyorsabban haladt a Mol, ugyanakkor a kezdeti időszak gyerekbetegségei következtében az első éves eredmény elmaradt a várakozásainktól. A társaság célja, hogy hogy a környező országok nagyvárosaiban is meg tudja honosítani a limózást, ezek közül leghamarabb Prága kerülhet sorra, Magyarországon pedig elsősorban a nagy diákvárosok, mint például Debrecen van rajta a térképen, de azt is vizsgálják, hogy hogyan lehetne a nyári szezonra a Balatont is becsatornázni a Limo-zónába, illetve a napon túli kölcsönzési lehetőséget elérhetővé tennék - mondta el Ratatics Péter, aki a Mol egyéb, újnak számító tevékenységeivel kapcsolatos terveiről is beszélt.
Sokan, sokszor bedobták már azt az elméletet, hogy előbb-utóbb valahogy egyesül majd a két nagy német prémium autógyártó, a BMW és a Daimler. Ettől egyelőre még nagyon messze van a két cég, de ma egy lépéssel közelebb kerültek hozzá.
Egy évvel ezelőtti indulása óta több mint 40 ezer felhasználó regisztrált a Mol budapesti autómegosztó szolgáltatására, a Limóra. A Mol az évforduló alkalmából közölte, a jövőben folyamatosan növelni kívánja a gépkocsiflottát, és megerősítette, az elektromos autók arányát is emelné, a szolgáltatási terület folyamatos bővítése is a célok között szerepel.
Bővül a terület, amelyen belül a Mol Limo járműveivel ingyenesen lehet parkolni.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?