Nagy Viktor

Nagy Viktor

Cikkeinek a száma: 144
Semmi különös, csak újabb rekordok az OTP-nél

Semmi különös, csak újabb rekordok az OTP-nél

A vártnak megfelelő bevételt, de valamivel magasabb profitot szállított az OTP. Az adózott eredmény új első negyedéves csúcsot ért el, ebben szerepe volt annak is, hogy minden külföldi leánybank nyereséges volt, a külföldi bankok a profit háromnegyedét adták. Az alapfolyamatokban nincs változás, a menedzsment nem is változtatott a márciusban kiadott előrejelzésein.

Jön az OTP nagy napja – Érik az újabb rekordprofit

Jön az OTP nagy napja – Érik az újabb rekordprofit

Pénteken hajnalban érkeznek az OTP friss számai, a befektetők többek között arra figyelnek, hogy organikusan hogyan növekednek a hitelállományok, tovább javult-e a nettó kamatmarzs, és a 2023-as veszteség után eljött-e már a profitfordulat a tavalyi szerzeménynél, az üzbég banknál.

Ezt a bankot veheti meg az OTP

Ezt a bankot veheti meg az OTP

Csányi Sándor a következő feladványt adta: az OTP olyan bankot venne, amelyik a csoport történetének legnagyobb felvásárlása lehet, a kiszemelt pénzintézet az Európai Unióban van, három országban van jelen, ahol fejlett a digitalizáció. Mutatunk egy olyan bankot, ami minden kritériumnak megfelel.

Csányi: nagy német és osztrák bankot is néztünk

Csányi: nagy német és osztrák bankot is néztünk

A mai közgyűlés utáni sajtótájékoztatón a bank vezetői beszéltek az OTP-vel kapcsolatos kérdésekről. Próbáltuk kideríteni, hogy melyik országban vehet bankot a magyar pénzintézet, néhány országot már ki tudunk zárni.

Csányi Sándor: történetének legnagyobb bankvásárlása jöhet az OTP-nél!

Csányi Sándor: történetének legnagyobb bankvásárlása jöhet az OTP-nél!

Ma 10 órától tartotta közgyűlését az OTP, ahol a részvényesek többek között döntöttek az osztalékfizetésről és saját részvények visszavásárlásáról. A rendezvényen beszédet mondott Csányi Sándor és Varga Mihály. A Portfolio az esemény helyszínéről tudósított. 

A hazai részvénypiaccal kiemelten foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. A rendezvényen részt vesz többek között Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója és Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. Jelentkezni és regisztrálni itt lehet, a program itt olvasható, az előadóink listája itt található.

Szécsényi Bálint: már nem a 10-12 százalékos hozam a normalitás, hanem a 6-7 százalék

Szécsényi Bálint: már nem a 10-12 százalékos hozam a normalitás, hanem a 6-7 százalék

A befektetők hozzászoknak akár egy alacsony, akár egy magas kamatszinthez, miközben a piaci körülmények már megváltoztak. Amire pedig megszokják a megváltozott (jelen esetben magasabb) kamatszintet, akkor az már nem elérhető számukra. Korábban azzal kellett küzdeni, hogy mindenki fektesse be a pénzét, ne hagyja parlagon, most pedig arról kell meggyőzni a befektetőket, hogy nem a 10-12 százalék a normalitás, hanem a 6-7 százalék, mondta el a Portfolio-nak Szécsényi Bálint. Az Equilor elnök-vezérigazgatójával a megváltozott befektetési környezetről, a mesterséges intelligencia, a forintgyengülés és az infláció hatásairól, és a hazai befektetési szolgáltatók közötti versenyről is beszélgettünk.

Jön a tűzijáték a tőzsdéken, most érdemes figyelni!

Jön a tűzijáték a tőzsdéken, most érdemes figyelni!

Alphabet, Amazon, Apple, Meta, Microsoft, Nvidia, és Tesla. Fantasztikus hetes, Mágikus Hetes vagy a hét mesterlövész. Mindegy, hogy hívjuk őket, ezek a cégek és a részvényeik akkorára nőttek, hogy mindent torzítanak maguk körül, befolyásolják a globális tőkepiacok mozgását, az árazásokat, profitvárakozásokat. A cégek egymás után teszik közzé legfrissebb számaikat, ezekre pedig érzékenyen reagálnak a befektetők. Mutatjuk, mit érdemes tudni.

Ezzel a hét részvénnyel is foglalkozunk a következő befektetési konferenciánkon, a Portfolio Investment Day 2024-en, ahol profi szakemberekkel és befektetőkkel fejtjük meg, mibe érdemes most befektetni. Az esemény regisztráció után ingyenes, regisztráció itt.

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.

Belsőégésű motorok kiszorítása: újabb győzelmet arattak az autógyártók

Belsőégésű motorok kiszorítása: újabb győzelmet arattak az autógyártók

Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.

Kína a világ autópiacának királya - Minden harmadik új autót ott adják el

Kína a világ autópiacának királya - Minden harmadik új autót ott adják el

2022-ben a töredezett ellátási láncok miatt világszerte csak stagnált az autóeladás, tavaly viszont már 10 százalékkal nőtt, különösen nagy volt a növekedés Európában és Észak-Amerikában. Év végére a kínai autópiac is magára talált, most már ott gyártják és ott adják el világszerte az autók harmadát, derül ki az ACEA elemzéséből.

Amikor utolér a valóság - Recseg-ropog a Tesla-sztori

Amikor utolér a valóság - Recseg-ropog a Tesla-sztori

Hónapok óta esik a Tesla árfolyama. Nagyrészt azért, mert egyre többen úgy látják, hogy a nagy növekedés időszaka véget ért az amerikai autógyártónál. És ezzel önmagában semmi baj sincs. A Tesla néhány év alatt egy startupból a világ egyik legnagyobb autógyártója lett, technológiai szempontból sok esetben iparági példakép, és még szép profitot is csinál. Le a kalappal! Miért ne jöhetne a brutális növekedés után lassulás? A baj inkább azzal van, ahogy a részvényeit árazzák a tőzsdén.

Milliós állami támogatásból Mercedest venni? Most ezt is lehet!

Milliós állami támogatásból Mercedest venni? Most ezt is lehet!

Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.

Erős negyedéven van túl az OTP

Erős negyedéven van túl az OTP

Közzétette a tavalyi negyedik negyedéves számait az OTP, a bankcsoport kifejezetten jól teljesített, a bevételek új csúcsra emelkedtek, a negyedév eredményét azonban több egyszeri tétel is nyomás alatt tartotta. A menedzsment optimista a 2024-es kilátásokkal kapcsolatban.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Vadonatúj autóvásárlási támogatás jöhet Magyarországon
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.