Újabb Duna-híd épül EU-s pénzből a magyar-szlovák határon
MTI
Már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok a Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében, így az Ipoly áthidalására épülő 48,5 méter szabad nyílású acélhíd építése nemsokára elindulhat, 2020 tavaszára pedig be is fejeződhet - derült ki a két ország közlekedési minisztere által ma kötött új megállapodás aláírásán.
Az MTI által közölt összefoglaló emlékeztet arra, hogy a magyar-szlovák határon 2018 áprilisában négy, helyi közúti kapcsolatokat segítő híd részesült uniós támogatásban az Interreg Program keretében. A két ország közlekedési szaktárcája kidolgozta a hidak megépítéséhez szükséges nemzetközi szerződéseket, amelyek közül hármat már aláírtak (Dunakiliti-Doborgaz közötti gyalogos-kerékpáros híd; Ipolydamásd-Helemba közötti Ipoly-híd; Őrhalom-Ipolyvarbó közötti Ipoly-híd).
Ma került sor Révkomáromban a negyedik megállapodás aláírására, amely egy új Ipoly-híd megépítéséről szól a Nógrád megyei Drégelypalánk és a szlovákiai Ipolyhídvég között. Az eseményen Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Érsek Árpád, Szlovákia építésügyi és közlekedési minisztere vett részt. A megállapodás aláírása előtt a két miniszter közös munkalátogatáson tekintette meg az új komáromi Duna-híd építésének előrehaladását.
Komárom, 2018. október 25., a Komárom és Révkomárom (Komarnó) között ma is közúti összeköttetést biztosító Erzsébet híd a Duna fölött. A 415 méter hosszú fémhíd 1891-1892 között épült Feketeházy János tervei szerint. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Palkovics László kiemelte, a mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák határszakasz Európa egyik leghosszabb határszakasza. A múlt században megszakadt közlekedési kapcsolatok megújítását nehezíti, hogy közel 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el a két országot egymástól. A miniszter hozzátette, a határszakaszon jelenleg összesen 32 közúti átkelőhely működik, ezek közül nyolcat 2010 óta adtak át. A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről született.
Érsek Árpád kiemelte, a közlekedők 2020 tavaszán vehetik birtokba az új komáromi Duna-hidat.
A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok. A két település között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül. A kapcsolódó közút Drégelypalánk belterületéről indulva keresztezi a Vác-Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen az Ipoly árterét és Ipolyhídvég polgármesteri hivatala mellett elhaladva éri el az 527-es, másodrendű utat. A tervezett út teljes hossza a magyarországi oldalon 1017 méter.
Címlapkép és kép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.
Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked
Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H
Minden reggel ugyanaz: miután elvittük a gyereket az iskolába, egyesével, a saját autónkban, véget nem érő sorban araszolunk a munkahelyünk felé. Közben visszatérőn töp
Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is...
The post Eg
Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca
Nemrég olvastam egy jó könyvet, ami az adózásról, főként annak a történelméről szólt. Egyfelől számomra nagyon érdekes a téma, de elgondolkoztatott arról is, hogy milyen a jó adórendsze
Termeléscsökkenés, létszámleépítés, vállalati bezárások
A Volkswagen nemrégiben bejelentette, hogy az alacsony kapacitás-kihasználtság és a magas költségek miatt már nem zárja ki a ké
Az Eurozóna inflációja lassú növekedésbe fordult át az elmúlt időszak egyértelmű csökkenő tendenciáját követően. Ennek ellenére nem zárható ki az 50 bázispontos kamatcsökkentés az EC
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.