Kövesse LinkedIn és Facebook oldalunkat!
Tájékozódjon eseményeinkről 6 iparágban: Offline és Online konferenciák
×

A reklámadó-törvény - jogalkalmazás és megoldások a gyakorlatban

Portfolio szeminárium

Időpont: 2014. szeptember 10.  

Helyszín: Zara Continental Hotel Budapest

A reklámadó-törvény hatásai és értelmezése a gyakorlatban

09:00 - 09:30

Welcome kávészünet és regisztráció

09:30 - 10:00

A reklámadó és az európai jog

Előadó: Dr. Sonnevend Pál, egyetemi docens, ELTE, Nemzetközi Jogi Tanszék

10:00 - 10:30

A jogszabály területi hatályának és definíciójának pontosítása

  • A saját célú reklám definíciójának pontos meghatározása
  • A jogszabály területi hatályának pontosítása
  • Milyen módon kell megállapítani, hogy egy reklám túlnyomórészt magyar nyelven kerül közzétételre, illetve hogy egy oldal túlnyomórészt magyar nyelvű-e?
  • Hogyan állapítható meg nemzetközi oldalak esetén a túlnyomórészt magyar nyelvűség?
  • A nem magyar nyelven közzétett reklámok – mi az eljárás, ha magyarországi cég rendeli meg és Magyarországról is elérhető?

Előadó: Dr. Tordai Csaba, alkotmányjogász, ügyvéd

10:30 - 11:00

Gyakorlati példák a Reklámadó-törvény alkalmazására

Előadó: Dr. Pánszky Gyula, ügyvéd, Magyar Reklámszövetség, jogi tagozat elnöke

11:00 - 11:30

Kávészünet

11:30 - 12:15

Az adóalap és az adó összegének számítása - közzétevői oldalról

  • Az adókötelezettség és az adófizetés teljesítése - az adóalap megállapítása, a fizetendő adó összegének meghatározása a 2014. augusztus 20-i első bevallási határidő tanulságai alapján
  • Milyen kérdések merültek fel az NAV által készített, az adó bevallásához szükséges űrlap és a kitöltést segítő útmutató, illetve a NAV tájékoztató füzetében megjelentek kapcsán?
  • Kit terhel és mikor az adófizetési kötelezettség? A reklám közzétevőjét vagy a reklám megrendelőjét?
  • Kapcsolt vállalkozások árbevételének összeadása és arányosítása, felmerülő problémák
  • A saját célú reklám definíciójának értelmezése az adóalap megállapításához, ezzel kapcsolatos kérdések
  • Saját célú reklám közzététele esetén mi minősül közvetlenül felmerült költségnek?
  • Ha valamely vállalkozás reklámárbevétellel is rendelkezik és saját célú reklámot is alkalmaz, az adóalap számításának módja

Előadó: Dr. Tancsa Zoltán, Szenior menedzser - Adótanácsadás, Deloitte Zrt.

12:15 - 13:00

Az adóalap és az adó összegének számítása - a megrendelők szempontjából

  • Kinek kell adót fizetnie reklám megrendelése esetén – „elsődleges” vagy „másodlagos” adókötelezettség?
  • 2014. szeptember 20-i első bevallási határidő kit érint?
  • Milyen megrendelések esetén és hogyan kell meghatározni az adókötelezett reklámköltéseket? 
  • A havi 2,5 millió forintos értékhatár bruttó vagy nettó módon számítandó?
  • Mi a szerepe a reklám közzétevőjétől származó nyilatkozatnak? Kitől kell nyilatkozatot kérni? 
  • A reklám közzétételének költsége mikor minősül nem a vállalkozás érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak?
  • Láncmegrendelések kezelése – van-e mód az adóoptimalizálásra?
  • Eljárási kérdések – lehet-e utólag önellenőrizni a bevallást?

Előadó: Fekete Zoltán Titusz, adómenedzser, RSM DTM Hungary Zrt.

13:00 - 14:00

Ebédszünet

14:00 - 14:45

Mire kell kiemelten figyelniük az ügynökségeknek és a köztes közvetítőknek a reklámadó kapcsán, az NGM és a NAV állásfoglalások alapján?

  • Az Rtv. definíciós rendszere és a megrendelő fogalma - megrendelőnek csak a hirdetési láncsor elején álló személyt (magát a hirdetőt) lehetett tekinteni?
  • Milyen formában és tartalommal köteles kiállítani a reklám közzétevője a nyilatkozatot?
  • Elegendő, ha a nyilatkozatot a reklám közzétevője évente egyszer, illetve a reklám közzétételére irányuló szerződések időtartamára adja ki?
  • A nyilatkozat kiadása valóban csak a hirdetési láncsor végén álló, a hirdetést közzétevőt terheli? Kinek kellett beszerezni a nyilatkozatot?
  • Mi a szerepe egy reklám közzétételének megrendelése során a megrendelésben szerepet játszó vállalkozásoknak (sales house-ok, médiaügynökségek, stb.)?
  • A médiatartalom-szolgáltatók éves utólagos engedmény-fizetése az ügynökségeknek a médiatartalom-szolgáltatók felületein megrendelt és kifizetett költései alapján

Előadó: Dr. Balogh Virág, főtitkár, Magyar Reklámszövetség

14:45 - 15:30

Question&Answers – beszélgetés a nap előadóival

Ebben az időtartamban konzultációs lehetőséget biztosítunk, hogy Ön a nap szakértő előadóinak feltehesse a Reklámadó-törvény kapcsán felmerült, akár saját vállalatra szabott, egyedi esetekre vonatkozó kérdéseit is.

15:30

A program zárása

Támogatóink

Szakmai partner

Kapcsolat

Iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!

Hírek, eseményajánlók első kézből

A feliratkozással elfogadom az  Adatkezelési tájékoztató 
és ÁSZF feltételeit. 
Elmúltam 16 éves.