Ki gondolta volna néhány évvel ez előtt, hogy a robogó, a scooter, egy egészen más fogalommá alakul a XXI. elejére, mint volt annak előtte. Az 50 vagy 80 ccm-es motorral hajtott távolságcsökkentők nagyszámban terjedtek el az elmúlt évtizedekben, s 125-ös, majd 250-es típusok megjelenését pedig még fokozottabb figyelem követte. A nagyobb gépek megjelenése már egészen más volt, mint a szó klasszikus értelemben vett robogózás. A fejlődés, mint minden másban, a maxiRobogók - mert valahogy így kezdték nevezni a szokásostól eltérő, jól felöltöztetett, bőven motorizált, automata váltós, városi-városkörnyéki közlekedésre való kétkerekűeket - területén sem állt le, de még lassulni sem látszik. Sőt!
A Suzuki, az iparág egyik vezetőjének, 2002-es újdonságai bizonyára úgy kerülnek be a cégtörténelembe, mint kategóriaalkotók Egyedi alkotások, amelyek nem hasonlíthatók a konkurencia legkülönfélébb típusaihoz, s kisebb nagyobb testvéreivel is csak legfeljebb a rokonság állapítható meg. Ez már kiderült az afrikai kalandorról (Suzuki V-strom) és a kezes bárány generációalapítóról (GSX 1400) is. S nemkülönben ugyanezt az egyediséget állapíthatjuk meg a Burgman 650-esről. Ha most valaki ezt egy kézlegyintéssel elintézi, s azt mondja, mit akarok ezzel az óriásbébivel, azaz megarobogóval, nagyon téved. Aki jobban megismeri a 650-est, megváltozik a motorkerékpárról alkotott véleménye. E sorok írója is csak a csupasz nagykerekűeket tekintette az igazinak, a robogó kategóriát pedig valamilyen közlekedési eszköznek vélelmezte, amely elakadt a motorkerékpárrá fejlődés rögös útján.
A Burgman 650-es azonban más. Először is nem robogó, és több, mint egy motorkerékpár. Pontosabban fogalmazva: robogós hátrányok nélkül képes olyan utazási-vezetési élményt nyújtani, amelyre egy átlag motorkerékpár nem alkalmas. Ha az ember hátulról vagy oldalról pillantja meg, elegáns királyi hintó lágy vonalai elevenednek meg a szeme előtt, persze az idomok merész ívei korszerűbb hasonlatra késztethetnek. Nem szólva a technikai megoldásokról, amelyek inkább az űrkorszakot és a komputerizáció legmagasabb szintjét juttatják a vizsgálódó eszébe. Szemezzünk ezek közül: például az új lengőkaros váz nem hagyható említés nélkül. Nem szólva a 638
köbcentiméteres, kéthengeres, vízhűtéses, befecskendezéses motorról, amely hengerenként négyszelepes, a két kiegyensúlyozótengely pedig minden rezgést kiiktat. Ezt a célt szolgálja a gumiágyazású felfüggesztés is.)
(A befecskendezett üzemanyag-mennyiséget pedig szabályozótérképek mérsékelik. A vezető választhat a manuális és az automata váltó között. A Burgman 650-es tervezésénél a kényelem, az ergonómiai szempontok elsődleges szerepet játszottak. Ezt igazolják az ülés beállítási lehetőségei meg a csomagtér is, amelybe többek között két bukósisak is elrejthető. A Burgman 650-es a jövő királyi hintója. Érdemes beszállni.
- Motor típusa: DOHC, vízhűtéses, kéthengeres, négyütemű, benzinbefecskendezős
- Teljesítmény: 50 LE/7000 f/perc
- Nyomaték: 55Nm
- Száraz tömeg: 215 kg
- Ülésmagasság: 740 mm
- Váltó típusa: automatikus + 5-fokozatú SECVT
- Üzema.: 15 l
(X)