Új villamosvonal épülhet Budapesten - Már keresi a kivitelezőt a minisztérium
Ingatlan

Új villamosvonal épülhet Budapesten - Már keresi a kivitelezőt a minisztérium

Portfolio
Az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására. A projekt keretében 2,8 kilométer hosszú kétvágányú villamospálya épülne a Műegyetem rakparttól a MOL székházig és a Kopaszi gát térségéig, amely így elérné a BudaPartot, az 1-es villamost és a Déli Körvasutat is - írta meg a Magyar Építők.

Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent információ szerint

az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a budai fonódó villamoshálózat második ütemének kivitelezésére.

A beruházás a Műegyetem rakparti villamos kiépítését célozza a MOL székházig, illetve a Kopaszi gát térségéig.

A fejlesztés révén a villamoshálózat elérné a BudaPartot is. A bővítés kiszolgálná az Infopark és az egyetemi kampuszok közlekedési igényeit, valamint összeköttetést teremtene az 1-es villamos vonalával és az épülő Déli Körvasúttal is. A projektet feltételesen írták ki, és az uniós IKOP PLUSZ keret utófinanszírozásával tervezik megvalósítani.

A kivitelezés során 2,8 kilométer hosszú kétvágányú villamospálya épülne, összesen 5,6 kilométernyi vágánnyal.

A tervek szerint ebből legalább 1,2 kilométeres szakasz füvesített burkolattal készülne el. A beruházás részeként 7 pár új, akadálymentes megállóhelyet alakítanának ki, valamint a Dombóvári úti csomópontnál új végállomási tartózkodó épület létesülne.

A korábbi tervezési fázisban a megállókat a Szent Gellért téren, a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjében, a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában, a Rákóczi híd budai hídfőjében, a Nádorkert vasútállomásnál és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál tervezték kialakítani.

A kivitelezési kiírás a közlekedési infrastruktúra fejlesztése mellett jelentős városrendezési elemeket is tartalmaz. A felső rakparti szakasz és a Dombóvári út környezetrendezése a Budafoki útig szintén a feladatok közé tartozik, ami közel 400 fa és több mint 27 ezer cserje telepítését foglalhatja magában. Emellett a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között 2,66 kilométer hosszú folytonos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítését is tervezik.

A beruházás műszaki részét tekintve szükséges lesz 2850 méter hosszú felsővezeték kiépítése, a BKV egyenáramú hálózatának átalakítása és kiépítése, valamint a közvilágítás átépítése és a közművek kiváltása is.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt

A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei... The post Jobban dr

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató

Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet