A közlemény szerint a Széll Kálmán tér felújítását korábban több éven át ígérték, de a Tarlós István főpolgármester programjában is kiemelt projektként szereplő fejlesztés tervezését 2011-ben a BKK nulláról kezdte meg, mivel azt megelőzően nem történtek meg a szükséges előkészítő munkák. Az elmúlt évek tervezési, előkészítési, engedélyezési, forrásbiztosítási munkáit követően most a kivitelezés kezdődhet meg.
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/5-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/1-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/2-20140130.jpg)
A kivitelezés tervezett kezdete: 2014. II. negyedév (közbeszerzési eljárástól függően)
A kivitelezés tervezett befejezése: 2015. III. negyedév
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/3-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/4-20140130.jpg)
A tervek szerint a projekt elemi a következők: akadálymentes kapcsolatokat hoznak létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva új mozgólépcsőt és liftet építenek a Várfok utcai autóbusz-megállók és a Csaba utca irányába; az átszálló utasok szempontjait előtérbe helyezve építik át az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat; csökkentik a terjengős autóbusz-tárolók által elfoglalt terület nagyságát, és átépítik a tér északnyugati sarkában található közúti csomópontot; a kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá teszik a teret; megszüntetik a rendezetlen bódékat, egységessé teszik a tér építészeti arculatát, növelik a zöldfelületek arányát, új közteret hoznak létre; megteremtik a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához. A teret határoló utakat és villamosvágányok nyomvonalát a mai állapothoz hasonló logikával, de kompaktabban, részleteiben finomítva alakítják ki. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében kerékpárutat, amellett MOL Bubi állomást hoznak létre. A tér építészeti, arculati koncepciója modern eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel racionalizálja és humanizálja a teret, a korábban lefolytatott építészeti tervpályázat eredményeivel összhangban. A metrólejárat épületét kibontja, áttekinthetővé teszi, az oldalsó épületszárnyakat elbontja. A téren szétszórt rendezetlen funkciókat egy új szolgáltatóépületben egyesítik a tér északnyugati részén, a mai busztároló helyén. A perontetők, a Várfok utcai rézsű hosszan elnyúló lépcsői a teret határozott formájúvá, ugyanakkor áttekinthetővé teszik. A tér belső, védett magjából minden irányban szabad átjárást biztosít, a burkolatba rejtett LED-világítású sávokkal vezetve a gyalogosokat. Kevés, de minőségi utcabútort és egyéb tereptárgyat helyeznének el a téren, amelyek egymás hatását erősítik (padok, rejtett pontfények stb.). - fejti ki konkrét terveit közleményében a BKK
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/6-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/7-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/8-20140130.jpg)
![Moszkva tér, visszatér!](http://www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/9-20140130.jpg)