A közlemény szerint a Széll Kálmán tér felújítását korábban több éven át ígérték, de a Tarlós István főpolgármester programjában is kiemelt projektként szereplő fejlesztés tervezését 2011-ben a BKK nulláról kezdte meg, mivel azt megelőzően nem történtek meg a szükséges előkészítő munkák. Az elmúlt évek tervezési, előkészítési, engedélyezési, forrásbiztosítási munkáit követően most a kivitelezés kezdődhet meg.
Sikeres közbeszerzési tendert követően 2014 nyár elején kezdődhetnek el a munkálatok, s 2015 második felére teljesen megújulhat a tér. A munkák során a Széll Kálmán tér teljes építészeti és közlekedési megújításon esik át, eltűnnek a hetvenes éveket idéző utcabútorok, "gombák", telefonfülkék, különböző használaton kívüli tereptárgyak, megszűnik a használaton kívüli hurokvágány és eltűnik a metróállomás toldaléképülete is. Az új kialakításban új zöldfelületek és fasor létesül, javulnak az átszállási kapcsolatok, új, színvonalas köztér alakul ki, valamint akadálymentes kapcsolatot hozunk létre valamennyi irányban, átépülnek az autóbusz-végállomások és a villamosmegállók, egységessé válik a tér építészeti arculata. A nyertes látványterv képei
A Széll Kálmán tér Budapest egyik legfontosabb csomópontja, melyen Közép-Buda közlekedési áramlatainak mindegyike áthalad. Az elmúlt évtizedekben elmaradt beruházások miatt a tér állapota mára nagyon leromlott. Az elmúlt két évben a beruházás megszerezte az építési engedélyeket, a kivitelezéshez szükséges forrásokat: a tér felújítására közel nettó 5,2 milliárd forint áll rendelkezésre. A teret érintő villamoshálózat a Budai fonódó villamoshálózat projekt európai uniós forrásainak felhasználásával, a tér egyéb kiviteli munkáinak finanszírozása pedig fővárosi, illetve állami forrásokból történik. Mindezek lehetőséget teremtenek a Széll Kálmán tér mértéktartó, de funkcionális és városképi szempontból teljes értékű megújítására, írja a BKK a közleményében.
A kivitelezés tervezett kezdete: 2014. II. negyedév (közbeszerzési eljárástól függően)
A kivitelezés tervezett befejezése: 2015. III. negyedév
A tervek szerint a projekt elemi a következők: akadálymentes kapcsolatokat hoznak létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva új mozgólépcsőt és liftet építenek a Várfok utcai autóbusz-megállók és a Csaba utca irányába; az átszálló utasok szempontjait előtérbe helyezve építik át az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat; csökkentik a terjengős autóbusz-tárolók által elfoglalt terület nagyságát, és átépítik a tér északnyugati sarkában található közúti csomópontot; a kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá teszik a teret; megszüntetik a rendezetlen bódékat, egységessé teszik a tér építészeti arculatát, növelik a zöldfelületek arányát, új közteret hoznak létre; megteremtik a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához. A teret határoló utakat és villamosvágányok nyomvonalát a mai állapothoz hasonló logikával, de kompaktabban, részleteiben finomítva alakítják ki. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében kerékpárutat, amellett MOL Bubi állomást hoznak létre. A tér építészeti, arculati koncepciója modern eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel racionalizálja és humanizálja a teret, a korábban lefolytatott építészeti tervpályázat eredményeivel összhangban. A metrólejárat épületét kibontja, áttekinthetővé teszi, az oldalsó épületszárnyakat elbontja. A téren szétszórt rendezetlen funkciókat egy új szolgáltatóépületben egyesítik a tér északnyugati részén, a mai busztároló helyén. A perontetők, a Várfok utcai rézsű hosszan elnyúló lépcsői a teret határozott formájúvá, ugyanakkor áttekinthetővé teszik. A tér belső, védett magjából minden irányban szabad átjárást biztosít, a burkolatba rejtett LED-világítású sávokkal vezetve a gyalogosokat. Kevés, de minőségi utcabútort és egyéb tereptárgyat helyeznének el a téren, amelyek egymás hatását erősítik (padok, rejtett pontfények stb.). - fejti ki konkrét terveit közleményében a BKK