Ughy Attila, a főváros városképvédelmi és városfejlesztési tanácsnoka az eredményhirdetésen szólt arról, hogy a régen virágzó, ma üresen álló kirakatokat szerették volna újra benépesíteni. Mint mondta, az ötlet Kolozsvárról származik, ahol az üres kirakatokat 100 évvel ezelőtti városképekkel takarják el. Budapesten emellett az is fontos cél, hogy a közösségi élet a bevásárlóközpontokból visszatérjen a közterekre, s ha az megvan, az üzlet is vissza fog térni - mondta a városfejlesztési tanácsnok. A tanácsnok hangsúlyozta: olyan komplex, funkciójában, összetettségében új ötletrendszert kerestek, ami nemcsak azt mutatja meg, van egy olyan üzlet, ami kiadásra vár, hanem a közösségi érdekek bevonásával lehetővé teszi azt, hogy újra megjelenjen a kirakatokban az élet.
Képek forrása: budapest.hu