Korábbi cikkünkben is bemutattuk, hogy míg néhány éve a fenntartható beruházásokat a befektetők elsősorban egyéni értékrend mentén hozott áldozatként kezelték, ma már a környezeti (environmental), társadalmi (social) vagy irányítási (governance), azaz ESG - tényezők már elengedhetetlenek egy vállalat hosszútávon is fenntartható növekedéséhez. Egyre több adat támasztja alá, hogy a „zöld”, „fenntartható”, a jó ESG értékelést kapó cégek jól szerepelnek a hosszú távú befektetési portfóliókban, így az ESG a legnagyobb alapkezelők stratégiáinak is megkerülhetetlen részévé vált.
Ezen pénzügyi termékek kapcsán azonban felmerülnek átláthatósági és összehasonlíthatósági problémák, azaz hogy egyrészt még sokszor nem látszik transzparensen ezek „zöld” megítélése, másrészt elfordul a „greenwashing” jelensége is. Ez utóbbi olyan gyakorlat, mely során kellő megalapozottság nélkül kínálnak piaci szereplők fenntarthatóként pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat - írja elemzésében Wieder Gergő, a KPMG szenior menedzsere és Vajda Péter a KPMG tanácsadója.
Tizenhárom százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok súlyát a Coca-Cola Magyarország, az országban gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten mintegy 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést – közölte a társaság.
Több érdekesség is megfigyelhető a Reuters friss felmérésében.
A dolgozók a márciusi fizetésükkel együtt kapják meg a bónuszt.
Örült a piac a német beruházási tervnek.
Ez jó hír azoknak, akik átjárnak vásárolni Szlovákiába.
A vámok esetleges halasztásáról beszéltek.
Mit tehet az EU ebben a helyzetben?
Egyre több országban veti meg a lábát a magyar ételmentő startup.
Mit jelent az áfa-visszatérítés?