Kelet-Közép Európában egyedülálló tantárgyat fejlesztettek ki a MOME oktatói, amely kifejezetten a kreatívipar igényeire válaszolva adja át az üzleti szemléletet a hallgatóknak. Az egyetem a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy a Business to Design (B2D) oktatási program megvalósításában a szektor elismert szakemberei, vállalkozói, a MOME alumnija, valamint meghívott nemzetközi előadók is részt vesznek. Különlegesség, hogy az oktatási program a tanterv része, így minden alapszakos hallgató számára kötelező tárgy.
A PICK most induló, új kezdeményezésének keretében fiatal grafikus tehetségek terveztek táska designt a szalámi témában, májusban pedig a MOME jelenlegi és egykori hallgatóinak alkotásai által érkezik meg a művészet a hétköznapokba.
Milyen lesz az élet 2043-ban? Hogyan képzelik a világot 20 év múlva a mai kiskamaszok? Ezekre a kérdésekre keresi a választ 2023- ban is az Ugrás a jövőbe kreatív pályázat, arra bíztatva a hazai és határon túli tizenéveseket, hogy osszák meg elképzeléseiket a jövőről. Január 27-től ismét lehet jelentkezni a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ötletversenyére.
A hazai felsőoktatásban újszerűnek számító módon, nyílt nemzetközi pályázaton keresi következő rektorát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) - tájékoztatta az egyetem a Portfolio-t.
2022-ben is kutatást készít a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról, amelyben arra keresik a választ, hogy milyen mértékben használják a régió vállalatai a designt működésük különböző területein. A Portfolio a kutatás kapcsán az Innovációs Központ vezetőjét, Lasma Ivaskát kérdezte arról, hogyan látja a magyar cégek design-érettségét, mikor érdemes ennek a területnek bekapcsolódnia a termékfejlesztésbe, és arról, hogy mit vár az idei felméréstől.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének keddi adása. A mai műsor első részében azzal foglalkozunk, hogy miért következett a benzinárstopból az a helyzet, amit most a kutakon látunk. A témával kapcsolatban Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója volt a vendégünk. Az adás második részében a Mastercard Doppio programjáról lesz szó, a program célja, hogy Magyarország tovább haladjon a készpénzmentes fizetések irányába. Erről Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója beszélt a Checklistben. Ezután pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) kutatásáról beszéltünk, ami a design szerepét vizsgálta egy vállalkozás életében. A felmérés részleteiről Molnár Pétert, a MOME Design intézetének igazgatóját kérdeztük.
Stratégiai partnerségre lépett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Semmelweis Egyetem. A két intézmény mostantól közösen kutatja annak lehetőségeit, hogyan járulhat hozzá a design az egészségügy fejlesztéséhez, az orvosi beavatkozások eredményességének növeléséhez.
Idén második alkalommal készít kutatást a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról. Az Innovációs Központ az egyetem kutató, fejlesztő, innovációs egysége, és egyben Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív-innovációs központja is. A kutatásban arra keresik a választ, hogy milyen mértékben használják a régió vállalatai a designt működésük különböző területein, legyen szó formatervezésről, ügyfélszerzésről vagy akár stratégiáról.
A MOME és a Mercedes-Benz együttműködése idén ünnepli a 20. évfordulóját. A stratégiai partnerség az évtizedek alatt folyamatosan fejlődött, az együttműködés keretei és lehetőségei is tágultak. A hallgatók a Mercedes vezető tervezőinek segítségével és szakmai útmutatásával a legmodernebb eszközökkel tervezik a jövő közlekedési eszközeit. Idén nyáron Gorden Wagener, a német prémiummárka vezető tervezője nyitotta meg a MOME Mobility Design Lab-et, ahol a diákok az autók mellett buszokat, drónokat, sőt léghajókat is terveznek. A kreatív elképzelések a technológia fejlődésével már nem agyagmodellekben öltenek testet, hanem a kiterjesztett valóságban tökéletesíthetik terveiket a hallgatók. Hazai designerek munkái a mindennapi forgalomban lévő autókon is visszaköszönnek, tovább erősítve a magyar tervezők nemzetközi elismertségét.
Baktérium által készített cellulózkalap, gombafonalakból készült lámpa, hagyományos gyártás helyett „termesztett” használati tárgyak, és gyökeresen új technológiák jelentek meg a közelmúltban megrendezett Future Materials konferencián. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központjának szervezésében megrendezett, nemzetközi előadókat és hallgatóságot vonzó eseményen kiderült: a műanyag-korszak után a jövő a biológiailag lebomló, mikroorganizmusok segítségével előállítható anyagoké és eljárásoké lehet, amelyek a divatiparban és a dizájn világában még kísérleti fázisban vannak, a csomagolóipar és a járműgyártás azonban már napi szinten használja ezeket.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az egyik legismertebb hazai divatmárka, a Nanushka együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a MOME Innovációs Központtal közösen találjanak megoldást a textilanyagok fenntartható felhasználására, és új divatipari alapanyagokkal kísérletezzenek. Az egyetem számos nagy nemzetközi nagyvállalattal dolgozik együtt, azonban a Nanushkával aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy a hazai szakemberek kreativitását és tudását egy nemzetközileg is keresett, magyar divatmárka ruháin láthassák viszont szerte a világon. A Portfolio Böszörményi-Nagy Gergelyt, a MOME alapítványi elnökét, illetve Baldaszti Pétert, a Nanushka igazgatósági tagját, a Vanguards Fashion Group vezérigazgatóját kérdezte a globális divatipar előtt álló kihívásokról, greenwashingról és az együttműködésben rejlő lehetőségekről.
Elindultak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) első, teljes egészében angol nyelvű mesterképzései a Photography MA és az Interaction Design MA. Utóbbi szakterület hiánypótló az egyetem és a közép-kelet-európai régió számára is. A Portfolio Fogarasy Tamás szakvezetőt kérdezte a részletekről.
Az előttünk álló globális kihívások, mint az éghajlatváltozás vagy a népesség elöregedése miatt Európának minden eddiginél nagyobb szüksége van az egyetemeken zajló kutatásokra, az ott kidolgozott innovatív megoldásokra. Ennek támogatására az Európai Bizottság innovációért, kutatásért, kultúráért, oktatásért és ifjúságért felelős biztosa, Mariya Gabriel életre hívta az innovatív felsőoktatási intézmények európai hálózatát.
A régióban elsőként mutatott be kutatást a MOME Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról. Az Innovációs Központ az egyetem kutató, fejlesztő, innovációs egysége, és egyben Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív-innovációs központja is. Most publikált, Use of design in business című kutatásukból kiderül, hogy a design elsősorban akkor számít a magyar cégeknél, ha termékfejlesztésről, ügyfélszerzésről vagy marketingtevékenységről van szó.
Története során először nyert nemzetközi innovációs pályázatot a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. Az Európai Unió kutatás-fejlesztési programja, a Horizon keretében a MOME egy Magyarország számára is fontos célkitűzést, a biomassza-alapú gazdaságra való átállást segíti majd.
Idén elindítja első, teljes egészében angol nyelvű mesterképzéseit a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME). Az első két angol nyelvű mesterszak a Photography (fotográfia) és az Interaction design (interakció tervezés) lesznek.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?