Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll - többek között erről beszélt Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere a Mastercarddal közösen készített Digitális Kereskedelmi Körkép bemutatóján.
Márciusban nagyot ugrott a kiskereskedelmi forgalom, ami akár azt is jelentheti, hogy a reálbérek emelkedése nyomán megindul a lakossági fogyasztás. Ezt azonban kellő óvatossággal kell kezelni, mert az elmúlt hónapokban is láttuk már pozitív előjelű változást - például decemberben jelentőset - de ezt kijózanodás követte. A trend azonban most már egyértelműen pozitív.
Hamis tisztítószereket és adózatlan cigarettát foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei egy Mosonmagyaróvár melletti tanyán - közölte a vámhivatal hétfő délelőtt Facebook-oldalán.
A múlt heti adatdömpinget még aligha emésztették meg teljesen a piacok, az eheti kereskedésben így arra kell figyelni, hogyan értelmezik a befektetők a gazdasági folyamatokat. Emellett várhatók fontos megszólalások, és érkezik néhány fontos makroadat is, főleg Magyarországról.
Több mint egy éven át csökkent a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon, idén januárban azonban megtört a folyamat, amikor 0,6 százalékkal emelkedett éves összevetésben a forgalom volumene. Hogy milyen hatással volt ez az egyes kiskereskedelemi egységek kihasználatlansági rátáira és bérleti díjaira, azt az MNB legújabb Kereskedelmiingatlan-piaci jelentése alapján néztük meg.
Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívünket. Köszönjük!
Magyarország legnagyobb alapterületű Aldi-üzlete nyílik meg hamarosan a XI. kerületi Kondorosi úton, ott ahol pár hete még egy Reál működött. Az üzletláncnak azért kellett távoznia, mert a területnek új tulajdonosa lett, és felmerült egy újabb lakópark építése, de ezt a kerületi önkormányzat megakadályozta.
Számtalan fontos makrogazdasági adat érkezett ma Európából, amelyekből kiderült, hogy milyen állapotban vannak az egyes országok, és maga a kontinens gazdasága is. Ebben a cikkben az összes adatközlést egyben mutatjuk.
A német kiskereskedelmi forgalom a vártnál nagyobb mértékben emelkedett márciusban, ami a fogyasztás élénkülésére utal több havi visszaesés után.
Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése szerint.
Rég láttunk olyan mozgalmas hetet, mint ami előttünk áll. Nemcsak idehaza, de külföldön is egymást érik a fontos események, amelyek megmozgathatják a piacokat. Mutatjuk, mire kell figyelni.
Mosogatószerek, édességek, tejföl, túró, kefír és camembert sajt is található azon termékek között, amelyek mérete csökkent áprilisban a Nébih adatai szerint.
A Magyar Közgazdasági Társaság „20 éve az Európai Unióban és a jövő” címmel számos – szakmai partnerszervezettel együttműködve – szakterületenként tekinti át hazánk két évtizedes uniós tagságának tapasztalatait, eredményeit. A következő napokban-hetekben hat rövid elemzésben foglaljuk össze az egy éven át tartó konferenciasorozat eddigi tanulságait, eredményeit.
Kiábrándítóan alakult a februári hazai kiskereskedelmi forgalom, amely annak ellenére fordult csökkenőbe, hogy az embereknek több az elkölthető jövedelme. De vajon hogy alakult mindez a környező országokban? Ezt néztük meg 2019 eleji bázison, akkor bő egy évvel jártunk a koronavírus-járvány kirobbanása előtt.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a 2023-ban 1023,2 milliárd forint forgalmat ért el, amely 15,79 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - közölte a cég. Kiderült az is hogy nem terveznek kivonulni.
Németországban az ifo üzleti hangulatindex áprilisban 89,4 pontra emelkedett a márciusi 87,9 pontról. Ez már a harmadik egymást követő emelkedést jelenti, mivel a vállalatok nagyobb elégedettséget fejeztek ki a jelenlegi üzletmenetükkel és derűlátóbb várakozásokat a jövőre vonatkozóan. A gazdasági stabilizálódás elsősorban a szolgáltatási szektornak köszönhető – derül ki a gazdaságkutató közleményéből.
Mintegy másfél tucat megállapodást írhatnak alá a felek.
Nagyköveti szinten elvben megállapodtak a tagállamok erről.
Három év alatt 7,7 milliárd forint veszteséget halmozott fel a cég.
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.
Az MHC Mobility hazai vezetőjével beszélgettünk.