Egy nagy magyar probléma: bajban a német ipar

Egy nagy magyar probléma: bajban a német ipar

A német ipar hosszabb ideje lejtmenetben van, és ami magyar szempontból kellemetlen, hogy ezzel párhuzamosan a hazai ipar is recesszióba süllyedt. De miért szenved Európa mintagyereke, és mik a kilátásai? A Magyar Nemzeti Bank friss inflációs jelentésében ezt a kérdést járták körül a szakértők.

Ilyen megoldásokkal szolgálja ki az E.ON a robbanásszerűen növekvő zöldenergia-igényeket

Ilyen megoldásokkal szolgálja ki az E.ON a robbanásszerűen növekvő zöldenergia-igényeket

A nagy ipari beruházások, a közlekedés elektrifikációja, illetve az EU-s vállalásoknak megfelelő általános energiaátmenet óriási villamosenergia-igény növekedést fog eredményezni az elkövetkezendő néhány évben. A vállalatok fenntarthatósági vállalásainak sarokköve a zöldenergia minél nagyobb arányú használata, amely a megújuló energiaforrásból származó áram keresletét is folyamatosan növeli. A hosszútávú energiaellátásra olyan partnerekkel érdemes szerződni, amelyek megbízhatóan tudják kiszolgálni az energiaigényeket, és biztosítják az elvárt energiamixet. A Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencián Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport megoldásértékesítési igazgatója nyilatkozott stábunknak az energiaigények megváltozásáról, zöldenergiáról és a vállalat nemzetközi beruházásairól.

A magyar ipar egy félkarú óriás

A magyar ipar egy félkarú óriás

Az ipari termelés szerves és meghatározó részét képezi a magyar gazdaságnak: a kibocsátásban és foglalkoztatottság terén is markáns részarányt képvisel a legnagyobb termelő nemzetgazdasági ág. Emellett tulajdonképpen hazánk külső egyensúlyának is sarokköve az elsősorban kivitelre gyártó szegmens. Az elmúlt egy-másfél évtized is a terület erősítéséről szólt: temérdek kormányzati projekt, hitelprogram, állami támogatás és beruházás-ösztönzés igyekezett erősíteni a hazai ipar pozícióit nemzetközi viszonylatban is. Noha ennek a folyamatnak számos pozitív eredménye, kihatása azonosítható, azt is látni kell, hogy a masszív volumenű és érdemben megtámogatott beruházás ellenére a szektor súlya mérséklődést mutat a bruttó hazai terméken belül, tehát durván fogalmazva egyre többet költünk olyasmire, aminek egyre kevesebb a közvetlen haszna.

Ennek a szektornak akkor megy jól, ha háború van a közelben

Ennek a szektornak akkor megy jól, ha háború van a közelben

Az egész világ fegyverkezik, elképesztő felfutásban van a védelmi ipar, amely alól a Magyarország sem kivétel. A 2014 óta tartó hazai fegyverkezési program keretében számos közös vállalkozás indult olyan ipari óriásokkal, mint a Rheinmetall, amiből a hazai KKV-k is sokat profitálhatnak. A jó minőségben gyártó cégek sokszor nem is tudják, hogy alkalmasak lennének a védelmi ipari standardok elsajátítására, azonban ez az N7 Holding színre lépésével megváltozhat.

Kihívásokkal tarkított évet zárt a győri Audi

Kihívásokkal tarkított évet zárt a győri Audi

Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.

A megpróbáltatások ellenére kitart a terve mellett az Audi

A megpróbáltatások ellenére kitart a terve mellett az Audi

Az Audi vezérigazgatója, Gernot Doellner kedden kijelentette, hogy a vállalat kitart elektromos járművekre vonatkozó stratégiája mellett, annak ellenére, hogy idén számos megpróbáltatással kell szembenéznie a Volkswagen-leánycégnek - írja a Reuters.

Senki nem is gondolná: ez az ágazat lehet a hazai járműipari boom titkos nyertese

Senki nem is gondolná: ez az ágazat lehet a hazai járműipari boom titkos nyertese

A csomagolóipar méltatlanul háttérbe szorul más szereplőkkel szemben, pedig a fenntarthatósági szempontok erősödésével rendkívül felértékelődik az iparág tevékenysége. A trendek egyértelműen a környezetbarát csomagolóanyagok előretörését mutatják, azonban komoly innovációs feladat olyan tulajdonságokkal felruházni a papír csomagolóanyagokat, mint amivel például hagyományos műanyagok rendelkeznek. A legfenntarthatóbb csomagolás persze az, amelyik nincs is – nem véletlen, hogy a fejlesztések egyik meghatározó iránya a csomagolásoptimalizálás, illetve az újrahasznosítás mellett az újrafelhasználás. A megrendelők nemcsak saját vállalásaikat teljesíthetik az alacsonyabb környezeti lábnyommal rendelkező csomagolással, hanem jelentős költséget is takaríthatnak meg. Az autóipari paradigmaváltás a csomagolóiparra is komoly hatással van, sokkal nagyobb szerepet kap a tanácsadás és a teljeskörű ügyfélkiszolgálás. Az ágazat a hazai járműipari boom egyik nyertese lehet, a szektorban betöltött szerepéről, és az autóipari beszállítóknak nyújtott szolgáltatások jelentőségéről a Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencián is szó lesz. A Portfolio Szabó Leventét, a papír csomagolóanyagokat gyártó DS Smith Packaging Hungary ügyvezetőjét kérdezte a csomagolóipar helyzetéről, a fenntarthatósági törekvésekben betöltött szerepéről, és az olyan innovációkról, mint a Magyarországon gyártott papír raklapról vagy a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának tervezett csomagolásról.

Megjöttek a Continental éves eredményei

Megjöttek a Continental éves eredményei

A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett, Magyarországon is többezer munkavállalót foglalkoztató vállalat a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A korrigált üzemi eredmény 31,6 százalékkal nőtt 2023-ban, a nettő eredmény pedig 1,2 milliárd euróra emelkedett. 2024-ben is a piaci szintet meghaladó növekedést tűzte ki az autóipari óriás, és az automotive szektor további erősödését várja.

Egyelőre talány, hogy teljesített januárban a hazai autóipar

Egyelőre talány, hogy teljesített januárban a hazai autóipar

A KSH tegnap közölte a hazai ipari termelés teljesítményét és a külkereskedelem januári egyenlegét. Mindkét esetben kedvezőtlen adatok érkeztek, és mivel az említett mutatótatókat egyaránt döntően befolyásolja a járműipar helyzete, valószínű, hogy ez utóbbi sem teljesített fényesen. A teljes igazság jövő hét szerdán, március 13-án, a KSH második becslésekor fog kiderülni, a legfrissebb adatok mögött húzódó folyamatokról pedig március 20-21-én a Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencián az iparág legfontosabb szereplői fognak beszélni.

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.

Minden tojás ugyanabba a kosárba? Olyan nagyhatalommá válik Magyarország, aminek csúnya vége lehet

Minden tojás ugyanabba a kosárba? Olyan nagyhatalommá válik Magyarország, aminek csúnya vége lehet

A napokban elérhetővé váltak a széleskörű külkereskedelmi adatok a 2022-es évre vonatkozóan, amely lehetővé teszi, hogy megvizsgáljuk, hol tart Magyarország az "akkumulátor-nagyhatalommá válás" folyamatában, és mi változott az előző évhez képest. Az elemzésekből kiderül, hogy az akkumulátorok szerepe tovább erősödött a magyar kivitelben, és hazánk magasabb növekedést tudott felmutatni ezen a téren a többi országhoz képest. Ennek köszönhetően 2022-ben Magyarország már a világ 5. legnagyobb exportőre lett, egy helyet javítva, ezzel megelőzve Japánt.

Kellemes meglepetés a beruházásokban

Kellemes meglepetés a beruházásokban

2023 utolsó negyedévében a nemzetgazdasági beruházások volumene 1,5%-kal meghaladta az előző negyedéves teljesítményt. Ezzel öt egymást követő zsugorodás után tudott növekedést mutatni a beruházási tevékenység Magyarországon. A tavalyi év így is nagyon gyászosra sikerült, 1996 óta ez volt a második legnagyobb visszaesés a KSH számai szerint.

Continental: nagy nyomás alatt az autóipari beszállítók, csak így maradhat fent a magyar húzóágazat

Continental: nagy nyomás alatt az autóipari beszállítók, csak így maradhat fent a magyar húzóágazat

A globális autóipari trendek egyre erősebb nyomás alatt tartják a beszállítókat, az elektrifikáció, az autonóm közlekedés és a szoftver által meghatározott autók térnyerése miatt lépéskényszerbe került a szektor, a belsőégésű motorokhoz gyártott alkatrészek iránti kereslet csökkenőben van, a fejlesztési ciklusok tempója is jelentősen felgyorsult. A kínai márkák erősödésével ráadásul új versenytársak is megjelentek: a távol-keleti gyártók elsősorban saját beszállítóikkal dolgoznak, ezért külön kihívást, de egyben nagy lehetőségeket is hordoz a partnerségek kialakítása. A technológiai függetlenséget és a globális ellátási láncok rövidítését célzó európai törekvésekből a kelet-közép európai régió országai, így Magyarország is profitálhat, azonban a munkaerőhiány rontja a térség versenyképességét. A külföldi vendégmunkások foglalkoztatása egyre hangosabb társadalmi vitát szül, azonban úgy tűnik, hogy nélkülözhetetlen a szektor hosszútávú fennmaradása érdekében. A Portfolio Business Podcast legújabb adásában Keszte Róberttel, a Continental országigazgatójával a drasztikusan megváltozott autóipari trendekről, a beszállítói szektor előtt álló kihívásokról, és vállalat magyarországi terveiről beszéltünk.

Szomorú évet zárt a magyar ipar

Szomorú évet zárt a magyar ipar

Tavaly az ipari termelés volumene 5,5 százalékkal maradt el 2022-estől - derül ki a KSH ma közzétett adataiból. A szektor másfél éve van lejtmenetben, és a globális piacok lassulása miatt az idei év eleje sem mutat jól.

Lerohanja Európát az új autóipari szuperhatalom: megszökni nem lehet, csak megszokni

Lerohanja Európát az új autóipari szuperhatalom: megszökni nem lehet, csak megszokni

Az elektromosautó-gyártás ellátási láncába történő kínai befektetések legfontosabb tényezőit, trendjeit és következményeit vizsgálja a V4 országokra (Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia) fókuszálva Szunomár Ágnes, a Corvinus egyetem Globális Tanulmányok Intézetének vezetője egy friss tanulmány keretében. A szerző szerint visszafordíthatlan transzformációs folyamatról van szó, ami jelentős hatással lesz a V4 országok autóipari tevékenységére és ezek súlya miatt a gazdaságaikra. Választási lehetőség nem sok maradt, az országoknak be kell kapcsolódniuk az EV-gyártási értékláncba, ha nem akarnak lemaradni.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Bármikor beleroppanhat Oroszország a háborúba, ha a Nyugat enged a riválisának
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.