Szerdától a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is tovább csökken - írja a holtankoljak.
Hétfőtől ismét üzemanyagár csökkenést fogunk tapasztalni a hazai kutakon, írja a holtankoljak.
Eddig hetente két alkalommal, szerdán és pénteken volt árváltozás a hazai benzinkutakon, de az Index birtokába jutott dokumentum alapján a Mol most megváltoztatná az eddigi rendszert.
Bezárja egyik erdélyi gyárát a világ egyik legnagyobb kábelgyártó vállalata, a Leoni a "drasztikusan csökkenő megrendelések" miatt - írta a vállalat közlését idézve az economedia.ro.
Két hetes ultimátumot adott a kormányzat a hazai üzemanyagpiaci szereplőknek, ez alatt az idő alatt a régiós középmezőnybe kell eljuttatni a magyar benzint és a dízelt. A Mol már meg is tette az első nagy lépést, mindkét terméknél 10-10 forinttal csökketette a kiskereskedelmi árrését, ezt a piac többi szereplője is nagyjából lekövette. A kormányzat a múlt héten a benzin esetében 27, a dízelnél pedig 10 forintos relatív árcsökkenés szükségességét jelezte, ami a benzinkutak hasznának visszavágásával valósulhat szerintük meg: felmerül a kérdés, hogy hogyan is alakulhat a kisebb, független benzinkutak nyeresége abban az esetben, ha valóban megtörténik az árrés összehúzása? Megéri az új környezetben üzemeltetni a kutakat? Mi a nagy veszélye a piaci folyamatokba való belenyúlásnak? Eljön a „benzinkutak bosszúja"?
Rendkívüli üzemanyagár-változás került ma bejelentésre, írja a holtankoljak. De mi áll a háttérben, miért esik meredeken a hazai benzin ára?
Hétfő délután a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, írja a Népszava.
Tovább csökken a benzin és a gázolaj ára szerdán - írja a holtankoljak. De milyen tényezők is határozzák meg az üzemanyagok árát?
A kormány két hetet adott az üzemanyag-kereskedőknek, hogy a régiós országokhoz igazítsák az áraikat. Egri Gábor, a Független Benzinkutasok Szövetségének elnöke szerint nem mindegy, hogy a KSH mely környező államok árait fogja alapul venni - írja az rtl.hu. A csatorna híradójában pedig arra hívta fel a figyelmet: veszteséges üzemelésre kényszerítené a kormány a benzinkutakat, ha kizárólag tőlük várná az üzemanyagok árának csökkentését.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a mai napon hivatalában fogadta a Magyar Ásványolaj Szövetség illetékeseit - jelezte csütörtök esti közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel fogja közzétenni a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást, a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár?
A szerdai kormányülést követően Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közölte, hogy a kabinet döntött arról, hogy kéthetes ultimátumot adnak az önkéntes árcsökkentésre a piaci szereplőknek. Ha ez nem lesz eredményes, ismét szabályozni fogják az üzemanyagárakat.
Mindkét finomított olajterméknél csökken a nagykereskedelmi ár - írja a holtankoljak. A mostanában látott csökkenés részben piaci alapon is magyarázható, bár nem kizárt, hogy a kormányzati kommunikációnak és az üzemanyagpiaci szereplőkkel kötött megállapodásoknak a hatását is láthatjuk.
Jelentősen csökken a gázolaj ára szerdától - írja a holtankoljak.hu
Az idei első negyedévben szinte ugyanannyi motorbenzin és 3,1 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott Magyarországon, mint tavaly az első három hónapban, az üzemanyagfogyasztás így átlagosan 1,9 százalékkal csökkent - tette közzé honlapján a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) szerdán. A prémium üzemanyagok keresletének emelkedése akadályozta meg a fogyasztás nagyobb visszaesését.
Jelentősen, bár eltérő módon változnak a hét második felében a hazai üzemanyagárak, írja a holtankoljak.
Elmondták, mi motiválta őket.
Közös tájékoztatót tartott a két ország vezetője.
A Biden-adminisztráció 37 kínai szervezetet vett fel a listára.
Közülük választhatnak a budapestiek.
Az Európai Unióban a kínai érdekeket leginkább támogató országokba látogat csak el az ázsiai világhatalom vezetője.
A CodeCool programozóiskola két vezetőjével beszélgettünk.
Van egyáltalán ideális mutatószám?