Múlt hét csütörtök óta sztrájkolnak a munkavállalók az Audi győri üzemében, a munkabeszüntetés már a VW-konszern német üzemeit is kezdi megbénítani. A győriek alkupozíciója kifejezetten erős, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártójának 32 üzemét a világ legnagyobb motorgyárának számító győri gyárból látják el motorokkal, így ha itt áll a gyártás, akkor előbb-utóbb más VW-csoportos üzemekben is megérzik a magyarországi leállás hatását. A magyar sztrájk azonban az Audi számára kifejezetten kellemetlen időpontban jött, a német cég ugyanis pont múlt hét csütörtökön jelentett be ambiciózus tervet, aminek a teljesítése a bevételek növelés mellett vélhetően csak masszív költségcsökkentéssel lehetséges. Megnéztük, milyen eredménnyel jártak az elmúlt években a konszern kelet-európai üzemeiben a sztrájkok vagy sztrájkfenyegetések.
Portfolio-MAGE Járműipar 2019
A hazai járműipar kilátásai is terítékre kerülnek a Portfolio-MAGE Járműipar 2019 konferenciáján. Részletek itt:
Információ és jelentkezés
Bár a Volkswagen-csoport kelet-európai alkalmazottainak keresete jellemzően meghaladja az adott ország átlagbérét, a konszernen belül...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés