Trump-hatás a BMW-nél
Autóiparral is foglalkozó elemzőként kezdem rögtön a kontextussal: egy Európában, azon belül is Lipcsében gyártott autóként olyan világba érkezik a 2-es Gran Coupé, amikor Donald Trump éppen azzal fenyegetőzik, hogy alaposan megemeli az Európából az Egyesült Államokba exportált autókra kivetett vámokat, miközben ennek a modellnek a legnagyobb piaca pont az USA (egyébként népszerű még a két nagy európai piacon, Németországban és az Egyesült Királyságban, valamint Japánban és Ausztráliában). Nagy kérdés, hogy ha tényleg jönnek áprilistól a magasabb vámok, azt hogyan kezeli majd a BMW. Egy kis indikáció erre, hogy mi történik a Mexikóban gyártott BMW-knél, amik a teljes amerikai eladás közel tizedét jelentik: a következő hetekben egyes modelleknél (3-as, 2-es Coupé) egyszerűen lenyeli a konszern a vámok miatti magasabb költségeket, de persze ez sem mehet a végtelenségig, viszont a BMW arra számít, hogy nem lesznek érvényben egész évben a megemelt vámok. A vámháborúból származó negatív hatásokat így is egymilliárd euróra becsüli idén a cég. Az nem kevés.
Mi ez?
A 2-es Gran Coupé a BMW új modellje a prémium kompakt szedánok között. Ez már a második generáció, idén márciusban került piacra. Az autó Lipcsében készül, és azonos padlólemezre épül, mint a MINI Countryman és a BMW 1-es, azok a modellek már megújultak, így most a 2-es GC-n volt sor.
Az autó 455 centi hosszú, 180 centi széles és 145 centi magas, a tengelytáv 267 centi.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!