Portfolio signature

Itt a legújabb BMW, ami Trump vámháborújának közepébe született bele

A BMW 2-es Gran Coupé az első olyan új BMW, amit teszteltem, és amit nem értek. Mármint, hogy kinek, és miért. Értem a 3-ast, az 5-öst, a 7-est, az X-eket pláne, de az i3-ast is értettem, ezek mind célszerszámok, jól meghatározható célközönségnek, jól is fogynak. Biztos azért nem értem a 2-es GC-t, mert európai vagyok és azon belül is magyar, nagyon nem nekünk szánja a BMW ezt a modellt. Levezettünk Budapestről Mádra aztán vissza egy 2-es Gran Coupéval, volt benne sok autópálya meg országút, közben csináltunk 0-100-as gyorsulást, meg durrogtattuk a kipufogót sport módban. Összességében inkább tetszett, mint nem, és nyilvánvalóan jó autó az új 2-es, amin BMW logo van, az minimum rendben van, de azért van néhány furcsasága az autónak. Ráadásul Trump vámháborújában Európában gyártott autóként nem lesz könnyű dolga a modell legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban.

Trump-hatás a BMW-nél

Autóiparral is foglalkozó elemzőként kezdem rögtön a kontextussal: egy Európában, azon belül is Lipcsében gyártott autóként olyan világba érkezik a 2-es Gran Coupé, amikor Donald Trump éppen azzal fenyegetőzik, hogy alaposan megemeli az Európából az Egyesült Államokba exportált autókra kivetett vámokat, miközben ennek a modellnek a legnagyobb piaca pont az USA (egyébként népszerű még a két nagy európai piacon, Németországban és az Egyesült Királyságban, valamint Japánban és Ausztráliában). Nagy kérdés, hogy ha tényleg jönnek áprilistól a magasabb vámok, azt hogyan kezeli majd a BMW. Egy kis indikáció erre, hogy mi történik a Mexikóban gyártott BMW-knél, amik a teljes amerikai eladás közel tizedét jelentik: a következő hetekben egyes modelleknél (3-as, 2-es Coupé) egyszerűen lenyeli a konszern a vámok miatti magasabb költségeket, de persze ez sem mehet a végtelenségig, viszont a BMW arra számít, hogy nem lesznek érvényben egész évben a megemelt vámok. A vámháborúból származó negatív hatásokat így is egymilliárd euróra becsüli idén a cég. Az nem kevés.

Mi ez?

A 2-es Gran Coupé a BMW új modellje a prémium kompakt szedánok között. Ez már a második generáció, idén márciusban került piacra. Az autó Lipcsében készül, és azonos padlólemezre épül, mint a MINI Countryman és a BMW 1-es, azok a modellek már megújultak, így most a 2-es GC-n volt sor.

Az autó 455 centi hosszú, 180 centi széles és 145 centi magas, a tengelytáv 267 centi.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés