Úgy elárasztották kínai autókkal az orosz piacot, hogy válaszlépésre kényszerült Oroszország
Üzlet

Úgy elárasztották kínai autókkal az orosz piacot, hogy válaszlépésre kényszerült Oroszország

Portfolio
Oroszország igyekszik visszafogni a kínai járműimportot, ami érzékenyen érinti a kínai gyártókat és kereskedőket, akik egyre inkább támaszkodnak az orosz piacra - írta meg a Financial Times.
A vámháború piacokra gyakorolt következményeivel, illetve a kiújuló globális versennyel foglalkozunk következő Signature befektetői klubunkon.

A kínai járműexport tavaly hétszeresére nőtt 2022-höz képest, miután az ukrajnai háború miatti szankciók elvágták Oroszországot a nyugati márkáktól. A kínai autógyártók számára az orosz piac különösen vonzóvá vált, miután több országban, köztük az USA-ban, az EU-ban, Kanadában, Törökországban és Brazíliában dömpingellenes intézkedésekkel szembesültek.

A Kínai Személygépkocsi Egyesület (CPCA) főtitkára, Cui Dongshu szerint

a nemzetközi márkákat teljesen felváltották a kínai autók Oroszországban.

Tavaly Oroszország több mint egymillió kínai járművet vásárolt, ami a szomszédos ország benzines autóexportjának mintegy 30 százalékát tette ki. Ez a növekedés a kínai márkáknak 63 százalékos piaci részesedést biztosított az orosz piacon, míg a helyi márkák részesedése 29 százalékra csökkent.

Az orosz hatóságok azonban kezdtek ellenlépéseket tenni. Januárban Moszkva a legtöbb személygépkocsi esetében több mint kétszeresére, 667 000 rubelre emelte az "újrahasznosítási díjakat", amelyek lényegében vámként működnek. A díjak 2030-ig évente 10-20 százalékkal fognak emelkedni.

Gregor Sebastian, a Rhodium Group autóipari elemzője szerint Oroszország osztja a többi ország aggodalmát, hogy az olcsó kínai járművek importja aláássa a hazai gyártást.

Az állami támogatású Chery volt a vezető kínai autógyártó Oroszországban, ahol 2024 első három negyedévében 430 000 járművet értékesített, ami teljes értékesítési volumenének 28 százalékát tette ki. A vállalat, amely hongkongi tőzsdei bevezetést tervez, jelezte, hogy csökkenteni kívánja oroszországi értékesítéseit a szankciós kockázatok mérséklése érdekében.

A fellendülés lehetőséget teremtett a használt és benzines autók értékesítésére is, amelyeket a kínai gyártók nehezen tudnak értékesíteni otthon az elektromos járművek növekvő népszerűsége miatt. A Oroszországba szállított járművek 97 százaléka benzines volt tavaly.

Címlapkép forrása: 2017 VCG

Holdblog

A Fogtündér is megszorít

Cudarul alakul a tejfogpiac az elmúlt időszakban, a Fogtündér sem kerülhette el a gazdasági viharokat, zsinórban második éve csökken a kiesett fogakért járó juttatás. Pedig... The post A Fogt

Kiszámoló

A Tesla vége?

Aki követi a híreket, jól tudja, hogy Elon Musknak végleg elgurult a gyógyszere, éppen most veri szét az Egyesült Államok kormányzati szerveit, náci karlendítéssel zárja a beszédét, 180 fok

Holdblog

Trump a hüttében

Három vendég, három téma: Móricz Dániellel piaci, Mlinárik Mártonnal ingatlanpiaci őrületet, Kovács Szilárddal pedig amerikai gazdaságot elemzünk. Jó szórakozást! Milyen platformokon talá

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Trump háta mögött Ursula von der Leyen kiszervezte az Egyesült Államok mögül a világot
Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Retail Day 2025
2025. április 2.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Portfolio Construction Industry 2025
2025. március 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet