A vállalat ma reggel közzétett éves jelentése szerint 2024-ben az üzemi eredmény 6 százalékkal, 1,6 milliárd euróra csökkent egy olyan évben, amelyet a cég megfogalmazása szerint
mind működési, mind külső kihívások jellemeztek.
A csoport bevétele eközben 4,8 százalékkal, 31,5 milliárd euróra nőtt, amit a kapacitásbővítés és a repülőgép-alkatrészek karbantartásából származó magasabb bevételek támogattak.
A légitársaság idén 5 százalékos költségcsökkentést és jelentős hatékonyságjavulást tervez a KLM-nél, ami magában foglalja 250 irodai munkahely negyedik negyedévben végrehajtott leépítését, valamint az ügyfélszolgálati központ költségeinek csökkentését.
Hosszabb távon a csoport 8 százalék feletti működési marzsot szeretne elérni, és 2028-ra körülbelül 2 milliárd euróval kívánja növelni a kamat- és adófizetés előtti eredményét.
A társaság teljesítményét tavaly részben negatívan befolyásolta a Franciaországba irányuló csökkenő kereslet, mivel az utasok kerülték Párizst a nyári olimpia idején. További kihívást jelentett az ukrajnai, oroszországi és közel-keleti konfliktuszónák elkerülése is a hosszabb távú járatoknál.
Ben Smith vezérigazgató a közleményben kijelentette: "2025-ben folytatjuk stratégiai tervünk megvalósítását, és az átalakulás marad az első számú prioritásunk. Ebben a kontextusban továbbra is bizakodóak vagyunk középtávú céljaink elérését illetően, a tőkeallokáció és a költséghatékonyság fegyelmezett megközelítésével."
Az éves jelentést követően nagy emelkedéssel indítják a kereskedést az Air France-KLM részvényei, 16 százalékos pluszban állnak a papírok.
Címlapkép forrása: Shutterstock