Az európai légitársaságok számára kihívásokkal teli volt a tavalyi év, mivel az infláció miatt emelkedtek a költségek, ellensúlyozva azt, hogy az utazási kereslet továbbra is erős maradt. Az Oroszország feletti átrepülés tilalma a szankciók miatt különösen érzékenyen érintette az ázsiai útvonalakat, ami jelentős tényező a hagyományos légitársaságoknál. A Lufthansa eredetileg 8 százalékos működési árrést tűzött ki célul az elmúlt évre, azonban két profit warning után végül csak 4,4 százalékot ért el, amit részben a költséges sztrájkok és az iparági kapacitásbővülés problémái okoztak.
Carsten Spohr vezérigazgató elmondása szerint 2024 két különböző félévre osztható: míg az első hat hónapban jelentős működési profit csökkenéssel kellett szembenézniük, a második félévben, különösen az utolsó negyedévben sikerült javítaniuk teljesítményükön.
A légitársaság 1,65 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el 2024-ben, ami valamivel meghaladta az elemzők által várt 1,59 milliárd eurót, de jelentősen elmaradt a 2023-as 2,68 milliárd eurós eredménytől.
A Lufthansa Csoport költségcsökkentéseket tűzött ki célul, miután fő légitársasága, a Lufthansa 94 millió eurós működési veszteséget könyvelt el. A 2025-ös évet "átmeneti évnek" tekintik, amikor a költségcsökkentő intézkedések még nem fejtik ki teljes hatásukat, azonban a vállalat így is jelentősen magasabb működési nyereségre számít. A vállalat szerint az átszervezési program 2028-ig várhatóan 2,5 milliárd eurós bruttó nyereséghozzájárulást eredményez.
A jövővel kapcsolatban a menedzsment elmondta, hogy a Lufthansa továbbra is magas utazási keresletre számít, amit a 2025 eleji foglalási trendek is alátámasztanak.

Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images