A német sportszergyártó vállalat az idei évre 1,7-1,8 milliárd eurós működési eredményt prognosztizál. Bár ez elmarad az elemzők által várt 2,07 milliárd eurótól, a vállalat közismert konzervatív előrejelzéseiről, és tavaly háromszor is felfelé módosította a számait.
A cég jelenlegi stabil teljesítménye jól mutatja a Bjorn Gulden vezérigazgató irányítása alatt végbement fordulatot. A befektetők pozitívan fogadták Gulden sportra összpontosító, "a gyökerekhez visszatérő" stratégiáját, és pragmatikus hozzáállását az új cipők, valamint a ruházati termékek fejlesztéséhez.
Továbbra is töretlen a kereslet olyan retró cipőmodellek iránt, mint a Samba és a Campus, amelyek új lendületet adtak a márkának.
Az Adidas további retró modelleket is bevezetett, mint például az SL72 futócipő és a vékony talpú Tokyo trainer.
A modellek népszerűsége miatt Gulden elhalasztotta az 1970-es évekbeli Superstar kosárlabdacipők újbóli piacra dobását, hogy ne telítse a piacot.
A vállalat sportfelszerelései iránt is erős a kereslet, beleértve a Predator futballcipőket és az Adizero futócipő-családot. Az Adidas 2025-re magas egyszámjegyű növekedést vár az a devizahatásoktól tisztított bevételben, ami összhangban van az elemzői várakozásokkal. A megszűnt Yeezy franchise-t nem számítva a márka kétszámjegyű növekedésre számít.
A negyedik negyedévben az Adidas bevétele Kínában 16, Európában 25 százalékkal nőtt. Észak-Amerikában, ahol a cég korábban nehézségekkel küzdött, és ahol a Nike dominál, 15 százalékos növekedést sikerült elérni. A vállalat a negyedik negyedévben értékesítette a megmaradt Yeezy készletét, amely 2024-ben 650 millió eurós bevételt generált.
Az Adidas részvényei az elmúlt évben körülbelül 32 százalékkal emelkedtek, felülmúlva mind a Nike, mind a Puma teljesítményét.

Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ