Az uniós végrehajtó testület az ágazati vezetőkkel folytatott egy hónapig tartó megbeszélések után fogja bejelenteni autóipari cselekvési tervét, amelynek célja, hogy az uniós autógyártók képesek legyenek villamosítani flottáikat, és felvenni a versenyt a fejlettebb amerikai és kínai riválisokkal.
Az uniós autógyártók azzal érvelnek, hogy új modelleket hoznak forgalomba, de a fogyasztók részéről gyenge a kereslet.
Az autógyártók szövetsége, az ACEA adatai szerint az elektromos autók piaci részesedése Európában egy százalékponttal 13,6%-ra csökkent 2024-re, idén januárban 15% volt.
A Reuters által ismertetett közleménytervezet szerint az Európai Unióban az új autók regisztrációjának mintegy 60%-át a vállalati flották teszik ki.
"A zéró kibocsátású járművek megfelelő elterjedésének biztosításához a vállalati flottákban elengedhetetlen a fosszilis tüzelőanyaggal működő járműveknek nyújtott torzító támogatások megszüntetése"
- áll a közleményben.
A dokumentumtervezet szerint a Bizottság az év végéig javaslatot fog tenni a vállalati flották szén-dioxid-mentesítésére vonatkozó jogszabályra, az elektromos járművek iránti keresletet támogató intézkedésekkel együtt.
A Bizottság emellett szerdán ajánlásokat tesz közzé a nemzeti, regionális és önkormányzati hatóságok számára azokról az intézkedésekről, amelyeket az elektromos járművek elterjedésének felgyorsítása érdekében tehetnek.
Az ACEA szerint a gyenge keresletért részben a korlátozott töltőinfrastruktúra a felelős, mivel a töltőállomások közel 60%-a mindössze három országban található.
Címlapkép forrása: Matt Cardy/Getty Images