A vállalat 2027 végéig 19 új belső égésű motoros és 17 elektromos modellt tervez piacra dobni, ami jelzi, hogy újra nagyobb hangsúlyt fektet a hagyományos meghajtású járművekre, miután tavaly elektromos autóinak értékesítése negyedével visszaesett.
Az új modellek többsége a felső árkategóriában jelenik majd meg, ami azt mutatja, hogy a cég továbbra is kitart az alacsonyabb volumenű, de magasabb marzsú járművek értékesítését célzó stratégiája mellett, annak ellenére, hogy egyes befektetők és munkavállalói képviselők az elmúlt hónapokban aggályaikat fejezték ki a stratégia sikerességével kapcsolatban.
Harald Wilhelm pénzügyi igazgató megerősítette, hogy az "érték a mennyiség felett" stratégia továbbra is érvényben van, és az marzsok szempontjából kedvező, hogy a hagyományos meghajtású autók még mindig jelentősen felülmúlják az elektromos járművek eladásait.
A Mercedes-Benz jelentős erőforrásokat kíván fordítani kínai piaci részesedésének növelésére az elkövetkező öt évben, de tartózkodik az "irracionális" árcsökkentésektől.
A vállalat 2027-ig 10 százalékkal tervezi csökkenteni a termelési költségeket, ami túlmutat a 2020-ban elindított költségcsökkentési programon. Wilhelm azt is elmondta, hogy a Mercedes-Benz nem zár be üzemeket Németországban, de azt tervezi, hogy egyik modelljének gyártását a hazai piacról a magyarországi üzemébe helyezi át, ahol 70 százalékkal alacsonyabbak a költségek. Emellett a pénzügyektől a humánerőforráson át a beszerzésig kiszervez területeket - tette hozzá.
A vámok és a kereskedelmi feszültségek elleni védekezés érdekében az autógyártó 60 százalékról 70 százalékra növeli a piacon belül gyártott autók arányát globálisan, különös tekintettel Kínára és az Egyesült Államokra.
A cég tavalyi számairól az alábbi cikkünkben írtunk.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Dudar Szilard