Az SK 2020-ban nyitotta meg első magyarországi gyárát Komáromban, majd 2024 elején egy még nagyobb üzemet indított Iváncsán. Az elektromos autók iránti kereslet visszaesése azonban jelentősen befolyásolta a cég piaci helyzetét, ami a termelési kapacitások kihasználatlanságához vezetett.
A vállalat adatai szerint hét hónap alatt 565 fővel csökkent a belsős dolgozók száma, míg a külsős munkaerő leépítése már korábban megkezdődött. A létszámcsökkentés különböző módszerekkel zajlik, beleértve a fizetésemelések elmaradását, az apróbb szabálysértések miatti elbocsátásokat és a hagyományos felmondásokat - mondták a lap forrásai.
A helyzet súlyosságát jelzi, hogy felmerült a komáromi gyár esetleges bezárásának lehetősége is.
Bár hivatalos megerősítés nem érkezett, a dolgozók arról számolnak be, hogy a jelenlegi megrendelések áprilisban vagy májusban kifutnak, és új rendelések egyelőre nem érkeztek.
Az SK helyzetét tovább nehezíti, hogy az iváncsai gyár kapacitásának csak töredékét tudják kihasználni a csökkenő kereslet miatt. Ez felveti annak lehetőségét, hogy a termelést átcsoportosítják Iváncsára, ami további bizonytalanságot jelent a komáromi dolgozók számára.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium nem reagált a Telex megkeresésére, míg az SK rövid válaszában csak annyit közölt, hogy "a gyáraink üzemelnek", és rugalmasan reagálnak a piaci változásokra.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images