A Nikola 2020-ban volt a csúcson, amikor piaci értéke 30 milliárd dollárral haladta meg a Ford Motorét. Ebben az időszakban a Nikola több milliárd dolláros üzletet kötött a General Motors-szal, és a tőzsdére lépő autóipari startupok között az egyik legígéretesebbnek számított.
Trevor Milton, az alapító és korábbi vezérigazgató botrányai azonban súlyosan megtépázták a cég hírnevét.
Miltont 2022-ben elítélték értékpapírcsalásért, miután kiderült, hogy félrevezette a befektetőket a Nikola működésével és zéró emissziós technológiájával kapcsolatban.
A Nikola fő termékei a tisztán elektromos és üzemanyagcellás elektromos járművek voltak, amelyek gyártása 2022-ben kezdődött. A vállalat azonban a tavalyi harmadik negyedévig mindössze 600 járművet gyártott, és ezek közül is sokat vissza kellett hívni hibák miatt, ami jelentős anyagi terhet rótt a cégre.
Steve Girsky, aki 2023-ban vette át a vezérigazgatói pozíciót, megpróbálta előre vinni a vállalatot, de erőfeszítései ellenére a Nikola tőkéje folyamatosan fogyatkozott. A harmadik negyedévi konferenciahíváson a vállalat már figyelmeztette a befektetőket, hogy csak 2025 első negyedévéig tudja fenntartani az üzletmenetet. "Aktívan tárgyalunk sok potenciális különböző partnerrel" - nyilatkozta Girsky októberben, de úgy tűnik, ezek a tárgyalások nem hoztak eredményt.
A Nikola részvényeivel december eleje óta részvényenként 2 dollár alatt kereskednek, miközben 2020 júniusában közel 80 dolláron forogtak. Ma, a nyitás előtti kereskedésben közel 50 százalékot zuhant az árfolyam, kevesebb mint fél dollár a részvény.
Címlapkép forrása: Nikola
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ