A baleset egy Bombardier CRJ900-as repülőgéppel történt, az okát hivatalosan egyelőre nem tudni.
A fedélzeten 80 fő tartózkodott az utasokkal és személyzettel együtt, közülük legalább 18-as megsérültek a legfrissebb jelentések szerint, de halálos áldozatot nem követelt.
Az időjárási körülmények nem voltak ideálisak, egész nap erős szél fújt Torontóban, a leszállási időpontjában 60 km/h sebességű széllökésekre figyelmeztették a légiforgalmi irányítók a pilótákat. A hétvégén jelentős hóesés is volt. A repülőtér tűzoltóparancsnoka szerint a kifutópálya száraz volt a leszállás időpontjában és nem volt oldalszél.
A leszállást követően két percen belül a repülőgép a feje tetejére állt és kigyulladt, az egyelőre nem világos, hogy hol keletkezett a tűz, de a videón az látszik, hogy a hajtómű körül megolvadt a gép. Az egyik utas szerint „lógtak, mint a denevérek” a repülőgépben és voltak, akik csak segítséggel tudtak kiszabadulni az ülésekből. Egy másik utas, aki a 10. sorban ült, elmondta, hogy keményen értek földet, majd oldalára fordult a gép és baloldalról tüzet látott fellobbanni.
A tűzoltók azonnal megjelentek és elkezdték oltani a tüzet, a légiutas kísérők pedig segítettek az utasoknak kimászni a nyitott kijárati ajtókon.
A baleset miatt a torontói nemzetközi repülőtér mind az öt kifutópályáját ideiglenesen le kellett zárni, ami késéseket okozott, és számos járatot a közeli repülőterekre kellett átirányítani. A balesetben érintett két kifutópálya több napig zárva marad, amíg a nyomozók elemzik a helyszínt.
A CNN által megkérdezett repülési szakértő szerint, aki korábban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal vezetője volt, erős széllökés érhette a gépet, amint az földet ért és ez felboríthatta. Az egyik szárny leszakadt, az ütközés pedig tüzet okozott a szárnyban található üzemanyagcellákban. Hozzátette, hogy a repülőgépet úgy tervezték, hogy elviseljen egy ilyen ütközést. 1987-ben a denveri repülőtéren történt hasonló baleset, akkor egy DC-9-es gép borult fel, 28 áldozatot követelve. Azóta javult a biztonság, erősebb ülések kerültek a gépekbe, és a nagy különbség a két baleset között, hogy akkor a szárnyak fennmaradtak, ami a borulást követően tönkretette a géptörzset, ahol az utasok tartózkodtak, míg a mostani balesetnél letörtek, így nem tépték ketté a törzset és sok élet megmenekülhetett.
Címlapkép forrása: Mert Alper Dervis /Anadolu via Getty Images