Hivatalosan is véget értek a Honda és a Nissan egyesülésről szóló tárgyalások,
nem fog megvalósulni a fúzió, amely a világ egyik legnagyobb autógyártóját hozta volna létre.
A két márka a tárgyalások összeomlása ellenére közölte, hogy folytatja stratégiai partnerségét a Mitsubishivel, és együttműködnek az akkumulátorok, az önvezetés, a szoftverek és az elektromos autók házon belüli fejlesztésében.
A sikertelen összefogás következményei valószínűleg mindhárom, de különösen a Nissan számára lesznek kulcsfontosságúak, tekintve, hogy gyártó pénzügyi helyzet problémás. A vállalat lefelé módosította éves működési eredmény-előrejelzését 150 milliárd jenről 120 milliárd jenre, ami magában foglal 100 milliárd jen szerkezetátalakítási költséget is. A Honda ezzel szemben legalább az éves profitra vonatkozó előrejelzését stabilan tartotta, miután a negyedik negyedéves eredmények nagyrészt megfeleltek a várakozásoknak.
Az egyesülés meghiúsulása után a Nissan számára kulcsfontosságú lehet új partnerek keresése. Tatsuo Yoshida, a Bloomberg Intelligence vezető autóipari elemzője szerint:
A Nissannak szüksége van egy pénzügyileg stabil partnerre a Honda helyett. Most, hogy az összeolvadás nem valósult meg, valószínűleg újra fel fognak merülni a cég pénzügyi helyzetével kapcsolatos aggodalmak.
A tajvani Foxconn érdeklődést mutatott a Renault-nak a Nissanban lévő 36 százalékos részesedésének megvásárlása iránt. Young Liu, a Foxconn elnöke elmondta, hogy már felvette a kapcsolatot mind a Nissannal, mind a Hondával a lehetséges együttműködésről.
A Bloomberg közben arról ír, hogy egy új szereplő is bejött a képbe. Az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva azt írják,
hogy a KKR fontolgatja a Nissanba való befektetést.
A források szerint az amerikai székhelyű magántőke-befektető cég a Nissan pénzügyi helyzetének javítását célzó tőke- vagy adósságjellegű befektetésben gondolkodik, de még az értékelés korai szakaszában jár.
A KKR már régóta jelen van Japánban, többek között az autóalkatrészeket szállító Marelli Holdingson keresztül.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ